Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1587 ggr
spikes
0

OT: en liten uppmaning till alla

För att visa hänsyn tycker jag att man kan försöka komma ihåg att skriva nummret på den man svarar, det är lite svårt att veta det annars:-), det är mera reko också.

Ha en bra dag alla!

Lena

spikes
0

putttt! är det verkligen ingen fler som tycker att man ska visa denna hänsyn för andra??

AnneN
0

jag brukar skriva nummret på den jag skriver till, om det inte är att jag svarar på huvudinlägget

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

SaraC
0

Jättebra Lena. Bra att komma ihåg detta och uppmärksamma detta även för nya eller andra som inte vet att vi brukar göra så.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

spikes
0

2, ja jag med  jag tycker det tillhör god ton att göra det,men ibland är jag expert på att vända på siffrorna,tur att det alltid går att rätta till:-))

3, tack för det :-)

Karmatarerskanise
0

När det är självklart vem det är man skriver till, tycker jag inte det behövs några nummer. Helt meningslöst.

Annars är det en självklarhet.

spikes
0

5, det är inte att visa hänsyn ,då är det i så fall bättre att inte skriva alls,i en diskussion är det viktigt att tala om vem man svarar tex, det kan bli onödiga missförstånd i annat fall.Sedan är det ju ett sätt att visa att man står för sin åsikt och det borde alla göra

Karmatarerskanise
0

Lena du får acceptera att jag inte håller med. Jag har mer hopp till folket och tror dom fattar självklara saker.
Tycker definitivt inte det har det minsta att göra med att man visar att man står för sin åsikt. Det gör man bara man skriver den.

Ett exempel är svar på en direkt fråga, direkt under inlägget där frågan ställs. Missuppfattar man det är det för att man vill det.

Bogart
0

Jag håller helt och hållet med Hera, finns ingen anledning att skriva nummer om det är helt uppenbart vem man svarar.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Marylojs
0

Jag instämmer helt med Hera och Bogart, det är bra att vara tydlig, men finns ingen poäng med att vara löjligt övertydlig.

SaraC
0

Nej om det är uppenbart är det väl klart att man inte behöver skriva. Men jag tror inte att Lenas uppmaning var till när det är uppenbart.

Karmatarerskanise
0

#10 Om du läser hennes inlägg #6, så ser du att vad hon menar.

KerstinP
0

Bra Lena. Jag tycker det är självklart att man skriver inläggs-siffran ,alias eller namn om man ska svara någon i en tråd.

sagalisa
0

håller med huvudinlägget. varför blir det ens en diskussion om detta? svara med nr först, det är väl inte så svårt

Karmatarerskanise
0

#13 Jag skriver min åsikt, precis som du skrev din. Konstigare än så är det inte :)

SaraC
0

Svarar jag t.ex. sagalisa nu så skriver jag hennes inläggsnr.

Svarar jag TS skriver jag inte inläggsnr.

Sitter jag och skriver fram och tillbaka med samma person i samma tråd och det för tillfället bara är vi svarar varandra efter varandra, så brukar jag lägga av med att sätta inläggsnr efter ett tag. Eftersom det då är uppenbart att jag svarar samma igen. Men kommer det någon ny och sticker emellan sätter jag inläggsnr igen.

Det är hur jag gör Cool

gejsa
0

#15# Samma som jag ungefär. :)

Karmatarerskanise
0

Ganska logiskt för mig Eros. :)

SaraC
0

Kände för att vara lite övertydlig Cool

spikes
0

Precis som jag svarar Kerstin nu med Kerstin eller hennes nummer 12,så anser jag att man visar hänsyn, och vissa gör det inte för att kunna svara med "har jag svarat dig?" när det hettar till om öronen det har hänt förr,ett namn eller ett nummer kan väl ändå inte vara så förbaskat svårt att skriva eller hur????

7, Hera då får acceptera att jag tycker så här det är min åsikt, så du och jag behöver inte dryfta detta mera nu,Jag anser inte att du är kapabel att visa hänsyn för andra människor på många sätt och vis, och jag besvarar inget mera från dig i min tråd,nu får du leta någon annan att försöka tracka det är du ju expert på menar jagSkrattande

Ha en bra dag

Kraaaam

Karmatarerskanise
0

Och lenas påhopp bara sprutar ut. Inte dags att någon säger till henne? Du ska nog slå upp ordet HÄNSYN Lena.

SaraC
0

#19 och #20 Kan vi alla vara överens om att det jag skrev i inlägg #15 är ett fungerande sätt där man är tydlig med vem man svarar men samtidigt inte behöver vara övertydlig?

Som jag fattade det var det så Lena menade från början, att man givetvis inte behöver vara övertydlig och sätta inläggsnr t.ex. om det bara är två som skriver i en tråd. Det känns onödigt att förstora något som bara verkar vara ett enkelt missförstånd.

Karmatarerskanise
0

Och Lenas skitsnack om mig bara accepteras ser jag… fint.

SaraC
0

#22 Jag ber er ju båda att lägga ner diskussionen, så att något accepteras tycker jag inte.

Karmatarerskanise
0

#23 Att be mig lägga ner disskussionen är en helt annan sak än att säga till en medlem att påhopp inte accepteras. Det har jag inte sett dig göra. Det tar jag som att man får sitta och skriva skit om andra meldemmar, det händer ju ändå ingenting.

Lena har ljugit om mig och snackat skit i fler trådar. Helt oacceptabelt att det kan fortgå utan konsekvens.

Tror jag håller mig borta från denna sajten ett tag nu. Klarar inte av att "vuxna" människor håller på sådär. Pinsamt är vad det är. Räligt.

Hejs

SaraC
0

#24 Vad är det du tycker är påhopp? Att hon skriver att hon inte tycker att du visar hänsyn? Jag vet att ni två inte alltid drar jämt, så att säga.. Och vi har diskuterat detta tidigare och jag har bett er att helt enkelt inte diskutera med varandra.

Eftersom jag personligen vill ha er båda kvar ville jag försöka hitta en lösning och det var den enda jag kunde ge som förslag. Då tycker ju jag att som du säger, ni som två vuxna människor då kanske helt enkelt kunde låta bli att diskutera med varandra. Så länge det nu inte fungerar att ni gör det.

Jag har inga andra förslag. Tycker du/ni inte att jag gör tillräckligt får du/ni ta upp det med KerstinP eller försöka lösa det er två emellan. Själv tycker jag det är rent utsagt sk*ttråkigt om någon av er lämnar.

gejsa
0

Synd att du känner så där Hera! :(

Men ni är ju lite som jag, lite envisa och inte vill ge er någon av er. :)

Marylojs
0

#25 Fast jag kan ju tycka att det  är viktigt att medarbetarna/sajtvärdarna ryter i när någon gång på gång på gång är osaklig och rent ut sagt oförskämd.

spikes
0

Eros precis så menade jag som du beskriver det, och jag kan tyvärr inte hjälpa att Hera inte kan låta bli (när det går en tid) att leta fel på mig,för om det är nånting jag absolut gjort sedan förra gången så är det att absolut! inte! besvara hennes inlägg eller skriva i hennes trådar, så jag kan inte hjälpa att hon letar fel på mig och andra……men jag tar inte skit av andra och jag har som hela svenska befolkningen rätt att säga min åsikt om jag blir påhoppad, om hera låter bli att söka bråk med mig så är allt lugnt,men jag vill tamig attan inte bli likställd med henne bara för att jag inte jamsar med i allt hon hoppar på mig med, låter hon mig vara vara så är allt lugnt.

Sedan kan det ju sluta tjafsas i min tråd nu, och kanske återgå till det jag menade från början……..

Liss
0

Men vad i hela friden! De här är ju absolut absurt. Hera säger sin åsikt i en tråd och direkt går lena på, inlägg #19 är otroligt hänsynslöst av sig självt! De spelar ingen som helst jävla roll om vad som hänt tidigare man ska för bövelen få svara i en tråd utan att gammalt ska inverka! Varför ska en så enkel tråd förstöras pågrund av det för. Men jag ska väl inte lägga mig i kan jag tro!

Jag svarar folk med inläggs nummer och skriver man direkt efter någon är det som sagt rätt uppenbart vem man svarar. Jag tror ingen struntar i det enbart för att man vill misstolkas.

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

spikes
0

29, det räcker med att tala om vad man tycker om trådens innehåll tack……….resten klarar jag själv;-)

paivi
0

Jag skiter nog i allt det här nummerskrivandet.

Om jag har någonting personligt att saga till skrivaren då skickar jat ett pm.

spikes
0

31, låter sunt:-),men nu menar jag när man diskuterar i en tråd och håller sig till ämnet

SaraC
0

Jag kommer prata med Lena och Hera privat. Vilket vi värdar/medarbetare alltid försöker göra, att folk får varningar o liknande märker ni andra alltså oftast inte av.

Nu hoppas jag att denna tråd fortsätter hålla ämnet och om diskussioner uppstår förutsätter jag att de hålls i god ton!

KerstinP
0

Hera och Spikes kan ni vara så vänliga och sluta kommentera varandras inlägg. Uppenbarligen klarar ni inte av att göra det på ett vänligt sätt. Så mycket tjafs av så lite….. suck.  Jag har inget personligt emot någon av er men lite hyfs begär jag. Hoppas att ni respekterar detta./ Kerstin P

spikes
0

34, men Kerstin detta borde du skrivit då det hände,nu är det ju faktiskt lugnt……

KerstinP
0
spikes
0

36,;-)

Emaljoh4
0

Haha…förlåt jag måste nästan skratta! :D Jag fattar inte att det kan bli en  såå stor disskution av något så lite, är det inte värdelöst egentligen? Ni kanske hade lite tråkigt för tillfälle, det brukar bli så! :D

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

kerstinjo
0

Lilla Malin, klok som alltid!!Skrattande

Kerstin 

spikes
0

Visst är malin klok….men jag tycker att det klokaste är att släppa allt nu och köra på;-)

Emaljoh4
0

#39 :) Man blir ju smartare och smartare ju äldre man blir, men när man blir över 30 blir man osmartare och osmartare….tänk vad dum du måste vara nu! ;)

#40 =) Ja, det är klart…men jag menar som jag sa förut, ni 2 år bra på att disskutera mot varandra! =)

spikes
0

41, du får mena vad du vill malin…men lägg ner detta nu det har vi gjort……det räcker nu, vill du utveckla det så vet du var jag finns.

kerstinjo
0

Lugn Lena!Glad

Kerstin 

spikes
0

43, jag är lugn som en filbunkeCool,men säger vad jag tycker för detFlört

Emaljoh4
0

jjaajajajajajajajaajjajajjaja..