Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 679 ggr
Woogiebox
0

Såå härligt!!!

Hejsan alla!
Hoppas ni mår bra?!
Jag måste bara skriva av mig lite. Igår & idag hade jag mina hundars bästa kompis hemma. Så efter att alla sysslor var klara här på gården, så gick vi ut på ett ENORMT gärde, så hundarna fick springa & busa.
Och jag säger då det, finns det något härligare än att se ÖVERLYCKLIGA hundar springa som galningar & busa med varandra. Få boxerfnatt med jämna mellan rum & bara vara allmänt tokiga! [smiley4.gif]
Jag bara älskar att se sånt!
Jag brukar även träffa en mkt god vän till mig, då går vi på lååååånga skogspromenader. Hon har 2 egna hundar, men brukar ha med sig en till, så vi brukar ha 6 hundar när vi går i skogen. Och gissa om lyckan är STOR!
Jag blir rörd av att se hur lyckliga dom är!! UNDERBART!

Har ni något ni vill skriva av er om, något bus som era hundar gjort på sistone?!

Tack för att du tog dig tid o läste!
Vänliga hälsningar
Susanne

Kennel Woogiebox

molntuss
0

håller verkligen med dej, det är en underbar  syn att se sina hundar springa runt och vara toklyckliga :)

spikes
0

Håller med disg det finns inget som berör så mycket som när hundar verkligen får sin frihet med sina vänner, jag umgicks med en väninna som hade 2 varghundar och 2 collies, plus att jag hade 2 collies och en liten york och det var så härligt att se hur dom busade och talade med varandra i timtal flera ggr i veckan:-), man blir rörd;-)

Linda-A
0

Låter härligt!

Min jack russel hade jätteskoj idag med 2 softisar och en ridgeback. De sprang och sprang! Och sprang sen lite till!

Nicolina
0

Å påminner mig så mycket om en sommar när jag jobbade på ett ridläger och hade samtidigt hand om en av släktens små Norwichterrier. En liten tik som kom från Tyskland, avelstik i en hundgård och hade aldrig satt sin tass i en hus innan hon kom till Svergie. Trots det mycket lyhörd för sitt namn och kunde alltid springa fritt.

Just denna dag var hon med i stallet och hade fått sitta i en box större delen av förmiddagen, men så skulle vi hämta hästar i sommarhagen längst bort. Då gick vi alla tvärs genom en stor hage innan och ni måntro att hon sprang, och sprang och sprang! Har aldrig sett den lilla damen så lycklig, hon bara rejsa runt som en tok, sprang i cirklar runt oss och hoppa som en liten kanin mellan grästuvorna… så underbart!

Anett Lindbom
0

Jag håller med, det är underbart att få se flera hundar tokbusa med varandra, man ser hur lyckliga dom blir utav det. Roligast är att se dom när dom busar med andra hundar av samma ras. För hur det än är så känner hundarna oftast igen andra hundar som är av samma ras, i alla fall gör whippets det.

Det var som idag när jag & min whippet var ute & vi stöter på en annan Whippet, båda hundarna blev överlyckliga, men eftersom att vi var utefter bilvägar & bland hus & sånt så fick inte whipparna springa ngt, Men vi ska försöka stöta på varandra igen sedan ngn gång så att whippetpojkarna ska få springa lite.. Det är så kul att se som på min whippet när han ser andra whippets eller vinthundar på håll hur glad han blir, han riktigt lyser upp & blir så förväntansfull. Han är inte alls sådan när vi möter vanliga hundar ute då är han lite mera neutral, han bryr sig inte på samma sätt.

Woogiebox
0

#2 Nej, det är verkligen en underbar känsla att se hundar lyckliga. Jag har förmånen att få göra det varje dag då jag rider & kör mkt & då har jag mina hundar med mig, så de springer ju lösa hela dagarna.
Men när det är flera hundar tillsammans, så är det ju ännu mysigare, dels, som du skriver, deras kroppsspråk & mimspel gentemot varandra, det är LYCKA!!!!!:D

#4 Jag förstår att hon var lycklig, lilla pluttan, så mysigt för henne!!

#5 Så är det med boxer också, även om mina blir överlyckliga av att träffa andra hundar, så blir det annorlunda när de träffar samma ras.

VÄnliga hälsningar
Susanne