Bilbur eller galler/grind?
Vi har köpt ny bil, så nu måste jag självklart se till att Eros också åker säkert :) Tidigare har han haft sin AllSafe, eftersom jag inte haft någon egen bil har den varit lättast att flytta runt.
Men jag behöver hjälp! Blir alldeles snurrig i bur-djungeln.. Vad är bäst, bur eller grindar/galler? Tips på särskilda burar/grindar/galler som är bra och säkra tar jag också gärna emot!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag har inget körkort själv men min kompis tycker att bur är det bästa och säkraste. Enligt henne riskerar inte hundarna åka genom fönstren vid en eventuell olycka och iom att utrymmet blir lite mindre än själva lastutrymmet kan de heller inte kastas runt lika mycket heller. Sen är det bästa (har jag hört) att buren har evakueringslucka… då kan man ta ut hunden genom baksätet om bakluckan skulle gå i baklås eller om bakluckan blir förstörd i en påkörning tex…
Men som sagt har jag ingen egen erfarenhet av det 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja, jag tror nog bur är bäst. Fick tips om den här sidan, där har burarna ev.lucka ser jag :)
Ah, precis sådär ser syrrans bur ut:)
/Ingalill
Aha :) Är hon nöjd med sin då? Har hört mkt positvt hittills.
Japp, hon tycker den är jättebra:) och det är den enda bil Åskar hoppar in i frivilligt… har nog inget med buren att göra iofs men jag får alltid lyfta in honom annars när vi ska åka bil 
/Ingalill
#5 Låter ju bra! 
Vilken bra tråd, vi går just i samma tankar, men har inte hittat en ny bil än…

Dessa www.jeppe.com/ har jag bara hört bra saker om
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!