Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 4128 ggr
Veero
0

-.-'?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill ha en hund, sålde min häst p.g.a att han gick ensamm när kompisen flyttade. Och då sa vi att jag skulle få en hund. Fick ta över geten :O Om jag kan uppfostra henne och ut och gå med henne varje dag så ska jag få en hund. Men det är verkligen jobbigt. Hon kissar och bajsar överallt. Vill inte gå i selet när man går ifrån tomten ibland går det men hon är jätte ducktig när man ska hem. Hon hoppar upp på bilden och andar saker och hon lyssnar inte på mig. Ibland kan hon vara jätte ducktig men ibland jätte jobbigt. Jag tror inte att jag kan lära henne saker som en hund bör lyda. En get är ju inte villiga att lära sig saker heller och dom lyssnar inte -.-''  Har provat lite saker när man lär hundar och det lyssanr hon på men hon fortsätter senare ändå, det lär ju ta dubbelt så lång tid att lära henne än en hund. Vad tror ni? Tror ni att det går att göra något med henne? Kan man uppfostra henne som hon våre hund men näde så bör jag ju få henne att göra som en get ska göra. Hon stongar och leker och får godis som beröm. Vad kan ni ge som tipps? :) Kan det gå? Ja, vad tror ni?

Jag har pratat med uppfödare med dvärggätter om att gå i sele med henne och det ska inte vara några problem bara hon lär sig. Och hon går lös på dagarna men hon gilalr att gå ut i skogen när det är många med men jag går ju ut iblan själv. Tackar för alla svar :)

kerstinjo
0

Glad

Kerstin 

Mischa
0

Jag tror absolut att det går att lära getter en massa saker, men dom är egensinniga och vill inte alltid vara med på andras villkor.

Men du kommer ju aldrig att få en "hund" utav en get.

≧◔◡◔≦

Veero
0

#2 Okej :) Jo jag vet, mina föreldrar sa om jag kan uppfostra henne så ska jag få en hund ;)