Valpar????
Veterinären säger att hon inte är dräktig, men jag börjar att misstänka att hon är dräktig i allafall. Idag när Lady låg i mitt knä hade jag handen på hennes buk, då var det som när en annan väntade barn, Att man kännde sparkar. Jag vet inte
Mvh Angelica
voff på er värd för jack russell terrier

Har veterinären gjort ultraljud eller röntgen på tiken?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

man känner fosterrörelser i vecka 7-8 ca…isåfall om du känt fosterrörelser så är det snart dax! Vet du om hon vart med en hanhund?har du själv sett parningen? Hängde han sig? Har din tik svullna spenar? Är hon annorlunda än tidigare? har hon kräkts? Hur kan man inte veta om ens tik e dräktig???? jag bara undrar….?
#2 En del tikar blir stora som elefanter medan en del knappt visar att dom är dräktiga. Man kan ha gjort efter konstens alla regler, men ändå visar det sej inte riktigt. Alla tikar kräks inte till exempel. Ingen av mina har gjort det.
#0 När löpte tiken? Om du trycker lite försiktigt med fingrarna på hennes buk en stund så ska du nog känna foster rörelser om hon är dräktig. Det beror ju på hur långt gången hon är, men eftersom du tycker att du redan känt rörelser.

#3 fosterrörelser kan du ej känna förrän vid tiken gått 7-8 veckor! jag hoppas att denna kull isåfall är välkommen? Vad e det för ras/er på hundarna? Mvh.Millan

Såg när dom satt fast. Detta är en tjuvparning med min hanhund. Den 21 juli. Dag 15 på hennes löp. Spenarna är svullna och hon kräktes igår(gult). Det kommer lite flytningar. Och skulle det bli nu valpar så är dom välkommna. Veterinären kännde igenom hennes mage. Jag åkte två ggr och han sa att hon inte är dräktig. Dom gör inte ultraljud. Det är en Jack russell och hanen är också en jack russell
Mvh Angelica

Oj då är hon helt klart med valpar! Min Tiara kräks oxå gult o har flytningar…du får räkna från 21 Juli och 63 dagar framåt så får du veta på ett ungefär när hon skall valpa!kanske hon bara har en valp? det är inte säkert att vetten alltid känner valparna i magen,de kan ligga långt in mot ryggen…lycka till!

var tvungen att räkna efter
Då kommer valpen/arna runt den 22 sept! Snart alltså;)har hon börjat bädda? Det har min Tiara redan börjat med fast det är ca 3 veckor kvar!
Ska bli roligt att känna grannens valpar. Lady och Ludde är två helsköna vovvar. Kände på Lady igår och spenarna var väldigt svullna och magen rund. Hon är även lite irriterad på Ludde. Så var min tik när hon närmade sig slutet. Men gissa en som kommer gå in dit.
Kramiz Tatsja
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?
#5 Tiken kan kräkas lite galla. Helt normalt. Jag brukar ge dom lite torrfoder att knapra på.
#4 Du behöver nog inte rätta mej. Jag har tagit hand om några valpningar genom åren.
Ungefär 38-40. Man lär sej enormt mycket genom erfarenhet. Inte bara genom böcker. Men man blir aldrig fullärd

#9 det var inte så jag menade! Jag vet att man aldrig blir fullärd men jag trodde bara att isåfall ni inte ville ha valparna då det var tjuvparning…det skall bli kul här med när Tiara får sina bäbbar,jag har själv varit med förr vid valpningar men är lika nervös varje gång;)
#10 Det är okey. Hoppas det går bra även för din tik

Ringde Djurkliniken i Strömsholm. De ska röntga henne imorgon. Ringde även uppfödaren till Lady. Hon sa oxå att hon har valpar i maggen. Hon ställer upp och kommer när det dax. Pirrit är det i magen på mig. Tittar på henne flera gånger. Hon har inte börjat att bädda ännu. 
Mvh Angelica
#12 Håller tummarna för dej och tiken. Ett par dagar före och efter det uträknade datumet är normalt. Och #7 räknade ju ut till 22/9.
Ena av våra tikar var inne på dygn 68. Då var jag orolig. Men det var ingen fara. Jag hade kontakt med vår veterinär. Natten därpå fick hon 6 friska valpar.

Just nu vill hon bädda i soffan. Håller på och tvättar filtarna.
Mvh Angelica

Åhh vad roligt och spännande med valpar, Du måste berätta sedan hur det går. Jag har aldrig varit med vid en hundförlossning men desto mer med katter och även vid några marsvinsförlossningar.. Det är så himla häftigt att få se de nya liven komma till världen, det är en underbar känsla..
#14 Hmmm
Ett råd är att du ser till att hon inte gräver sej ner i din soffa eller madrassen
Det har jag råkast ut för. Skumgummi bitar överallt. Ingen rolig syn.

ja, det ska jag göra. Jag har varit med när kossorna ska till och kalva.
Mvh Angelica
#17 Hur gick det på undersökningen? Var det några valpar? Eller lurades hon, som mina gjort några gånger. Alla symtom på dräktighet, men bara tomt. Det händer alla uppfödare
Så i så fall ska du inte vara deppig. Det händer som sagt alla förr eller senare.

Hej alla!
Hon lurades inte. Det finns 4 huvuden. Dom tog slät röntgen. Men man fick ju sitta och vänta innan man fick komma in. Så det var några som frågade om hon är med valpar. Jag sa som det var. Så nu får jag uppdatera våran hemsida.
Där kommer jag att sätta in bilder och text vad som händer och sker. Ska ta kort på henne imorgon, nu är hon så trött. Blir att ställa om sig här.
Mvh Angelica
Vad spännande! Kommer valparna registreras?
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

#20 Jag kommer att regestrera dom i JRTC of Sweden
Mvh Angelica
#21 Den där veterinären som sa att hon inte var dräktig trots 2 undersökningar skulle du nog knäppa på näsan. Du får ta en bild på valparna och överlämna till honom/henne
Hoppas allt går bra nu. Jätte spännande.

#22 ja det kan du lita på att jag ska. Jag ska gratis vet besiktning på dom och vacc och chip på valparna Iallafall något av detta.
Mvh Angelica
#23 Tack för att ni kom in på min dag. Nu funkar datan som han vill. Ibland kan jag skriva inlägg och ibland blir jag utkastad. Suck
Väl mött, Tatsja

#23 det var så lite. Det har inte blivit något ännu.
Mvh Angelica

veterinären känner inte alltid valparna då de ligger i fostersäckar…min veterinär kände o såg på Tiara att hon var dräktig men sa oxå att ibland e det svårt att känna innan vecka 6…
Min Tiara e i vecka 7 på tisdag
börjar bli sååå nervös snart!!!

Det kommer nog att bli idag ev inatt. Hon är orolig och drar i filtar.
#26 Jag hade bara ett par dagar att på mig att fatta att hon ska ha vilken dag som hellst. Vad har du för ras?
Mvh Angelica
#27 Håller tummarna
Lycka till :)

Vad spännande, hur har det gått, har det blivit några småttisar än??
# 27 LYCKA TILL!!!
//Elisabet

#27 jag har en amris
Tiara e svart och fästmannen buff så det kan bli bådeoch eller black and tan,vilket jag hoppas att det inte blir för då e jag tvungen att behålla en
hur har din hund det nu? Oooh så spännande,lycka till och skriv direkt du kan hur det gått,hur många de blev,utseende ja allt! Haha

Klockan 17:15 kom första tiken, andra tiken kl 19:35, tredje tiken 22:40 och sista vid midnatt. Och hade det jobbigt på dom två sista. Kommer att lägga in bilder på www.luddes.dinstudio.se 
Mvh Angelica

Jag har svårt att beskriva hur dom ser ut, kommer att ta kort och sen lägga in på hemsidan.
Mvh Angelica
Gissa min mobil gick varm igår kväll.
Idag ska jag in och kolla de små. Men bara titta. Lady kommer nog vara orolig. Undrar hur Ludde har det. Pappa liten. 
Kram grannen
Väl mött, Tatsja
var roligt! :) ser framemot bilder :)
www.lottaoleia.hundbenet.se Amstaffpower
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Grattis till fyrlingarna, kul med småttisar..

OOOH Grattis i massor!!! Nu e det snart våran tur

#33# Åh, grattis till valparna. Men jag ser inga foton.
GRATTIS! Härligt att allt gick bra.
GRATTIIS! :D

Har lagt in en bild i mitt fotoalbum.. Ska ta fler bilder
Mvh Angelica
grattis! vilka söta småttingar du har där
Så fort min kabel och data är i ordning så kommer jag också lägga in foton. Har tyvärr haft besök av en elak hacker. Så nu har jag fått en annan data.
Kramiz. Ps. De är gudomliga och Lady jätteduktig
Väl mött, Tatsja

Åh så söta! Men jag ser bara 3 valpar?!

Jag såg också bara tre valpar, men jag gissar på att den fjärde valpisen kanske låg gömd under de andra så att den inte syndes..

Den ligger under sina systrar. Vill inte vara med på bild
som matte
Mvh Angelica

Hej!
Sitter och letar efter bra valpkit som man kan skicka med de nya ägarna. Hade tänkt filt/pläd, leksak m.m
Mvh Angelica

#49# Aha! :)

De små liven blir bara tjockare och tjockare
Mvh Angelica
Ska in och titta en dag igen. 
Väl mött, Tatsja

Nu har de fått namn. Kiara, Bianca, Snowflake och Katitzi. De är så underbara att sitta och titta på.
Mvh Angelica

Valparna bara växer och växer. Nu börjar de att tiita över kanten. Dax att lägga tidningspapper och gallra in dom.
Mvh Angelica

#55# Lite foton kanske skulle sitta fint nu?! :)

japp, jag ska lägga in nya bilder på dom. Nu rör de på sig mera.
Mvh Angelica