hemma...?
Hur mycket måste man räkna med att vara hemma när man skaffar valp?
blev lite sugen efter besöket igår, men jobbar ju heltid. Låt oss spekulera, 5 månaders tik. Om man skulle ta den på en torsdag och vara hemma hela tiden till söndag och ta med den till jobbet måndag, det går inte va? Att den ska vara där sedan måndag till fredag mellan ca 8.30 till 15? (med paus för lunchprommis å så då givetvis). Känns som så himla snabbt in i "vuxenvärlden".. Men samtidigt, tar man de på sommaren så har ag ju ändå bara 4 veckors semester och då är ju valpen bara 8 veckor?

Jag har haft valpar med på jobbet utan problem. Jobbar i djuraffär, och har antingen haft dem lös i butiken, på kontoret eller i kompostgaller-hage. Rastningar hinner man kanske inte alltid med när det behövs, tyvärr, så rumsrenheten kanske förlorar på det, men valpen får vara med och blir socialtränad och miljötränad. Om hunden sen ska vara med på jobbet som vuxen är det ju bara bra att hänga med från första början.
De sover ju en hel del som små, så det viktigaste är att se till att de får sova i lugn och ro när de behöver det, även på jobbet.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Men är det även från att dom är 8 veckor, eller är det smidigare när dom är äldre? Att abra ha den hemma ensam över en helg känns kanske lite lite? Nog för att jag säkert kan avra hemma någon fler dag, men inte en hel vecka…
Tillägg: Kontorsjobb!
Jag skulle tro att det skulle kunna funka:) Valpen har ju dig i närheten hela tiden oavsett om det är på hemmaplan eller på jobbet…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner