Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1024 ggr
Zebben
0

Att läsa hundannonser...

Är både läskigt och roande. Blir rätt nyfiken på vad det är för människor bakom en del. Hur tänker de egentligen, eller tänker de överhuvudtaget??

Nu har jag hittat en annons där en schäfer säljes. Är färdig för Lkl2, använts i tjänst och verkar vara en rätt trevlig hund med bra motor. Men sen har den både L7S1 och är snart 8 år gammal. Pris: 7000:- Hrm…dyrt, mkt dyrt för gammal sjuk hund.

Nästa annons. Schäfervalpar födda och levklara. En tecknad schäfer och en svart med bruna ben som går ut i vita tassar är föräldrarna. En av valparna blev vit herdehund och säljs därför dyrare. Föräldrarna har ingen stamtavla och valparna kostar 6000:-. Hrm…

Tja, nu ska jag läsa vidare….har en trist torsdagskväll bara….

Linda-A
0

Jag brukar också roa mig med att läsa hundannonser på vissa annonssidor. Många är de annonser där det står att valpar av den och den rasen säljes men inte har föräldrarna stam inte! Eller så står det en sak i rubriken och när man läser i annonsen är det blandraser…

Det är också lurigt att det står att annonsör följer SKK:s regler och rekommendationer, undrar hur många som blir lurade och tror att de köpt en reggad hund och sen blir nekade att delta i både tävlingar och utställningar?

Aribigga
0

Sen har vi de underbara annonserna med 4 månaders valpar där ägarna ska flytta utomlands…

lurvponnyn.vimeddjur.se

ingann
0

#1 Det är ett krav från blockets sida att man skriver in att man följer SKK´s och SVERAKS regler och rekommendationer att inte sälja valpar under 8 veckor och kattungar under 12 veckor så det är inget konstigt att det står där:)

däremot när de skriver en rubrik som sedan i texten visar sig vara felaktig är ganska idiotiskt enligt mig;)

jag både älskar och hatar att läsa hundannonser på blocket… älskar det för att det oftast är så söta valpar på bilderna och hatar det för att det oftast är idioter som sätter in annonserna som inte tänker på djuren…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Marylojs
0

Jag klarar knappt av det längre, jag blir så himla illa berörd av många av annonserna. Tvi för människan!