Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 11927 ggr
[Inana]
5

Farligt med plommon?

Är plommon farligt för hundar?

Vi har två plommonträd på trädgården som min vovve gärna smakar av. Inte för att hon får men det slinker ner ibland när man blinkar. Varje gång hon fått i sig plommon så kräks hon sen. Kanske bara är hon som är känslig eller gäller det alla hundar?

ingann
0

jag tror inte det är farligt. min gamla cocker snodde vartenda plommon som föll från trädet vi hade om vi inte var snabba att flocka upp dem och det enda som hände med honom var att han blev dålig i magen så vi fick springa ut med honom dygnet runt *s*

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

spikes
0

nej det är inte farligt, men som sagt dom kan få en reaktion på magen, troligtvos därför hunden kräks, det konstiga var att när snodden vräkte i sig plommon förut blev han jätte hård i ställetGlad

emsems
0

Jag fick just en idé! Kan ingen göra en lista på saker hundar inte får äta (eller vad dom får äta?). Skulle ju vara jättebra att ha uppklistrad på insidan av skafferiet eller något. Tex att de inte får äta choklad eller så.

spikes
0

3, har för mig att det ska finnas en tråd om det….hmm Anne var är du?, du är ju suverän på att hitta sånt:-)

sagalisa
0

det kan inte vara kärnan som de mår dåligt av med om de får i sig den, blir hårda imagen eller så….

spikes
0

5, plommon ska ju sätta igång magen normalt, det har jag fått lära mig som har en hiiimla trög mage:-),men det är ju mycket möjligt att kärnan gjorde snodden hård det vet jag faktiskt inte;-)