mat problem!
min västgötatik tillhör inte den matglada typen och äter väl mest för att överleva (men kan offra livet för kakan som 3 åringen tappat) hon har fått diagnosen patelle och ska försöka rehab med träning vilket naturligtvis är ansträngande för både hunden och muskler ect då hon ska försöka ombilda muskler i ett ben.nu har hon ett tag ätit doggy fast jag inte är så förtjust i det men då min mammas västgöte äter det så accepterar hon det.jag letar nu efter ett bra foder med hög protin/fett ect (är en MKT aktiv hund) men som inte är så där sjukt dyrt och som är lätt att få tag i .har ej bil.vi har dom mesta mataffärrer i närheten så gärna något som gör att köpa på typ coop eller konsum.har läst lite men så svårt vad andvänder ni något som ni kan rekommendera mvh tira
De flesta fodren som finns på Coop och sådana affärer är ju typ Doggy och de fodren är väl kanske inte direkt det du söker om du vill ha ett foder till en mkt aktiv hund.
Jag ger min Amstaff kille Doggy, men det är endast för att han inte kan äta någonting annat pga allergier etc. Men innan vi började med Doggy åt han ett foder ifrån Lone Star som var för aktiva hundar med mkt protein och sånt. Jag tror det fodret hette Lone Star Magnum eller så var det Lone star Performance. Jag länkar till en sida där du kan läsa om dessa:
http://www.lupus.se/ (Fodret finns att välja i menyn)
Hoppas du hittar någonting!
Kram Lotta
Jag föreslår att du tar en titt på www.foderbilen.se, perfekt om man inte har bil! Leverans till dörren, och inte betalar man mycket för leveransen heller, blir till och med gratis om du handlar för minst 500 kr har jag för mig. Dock har de bara dyrare foder, men om du vill ha högre proteinhalt så får du räkna med lite högre priser.
Jag är inte så insatt i vilket foder som passar din hund bäst, så det tänker jag inte försöka hjälpa dig med. ;)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

tack så mkt för era svar har läst lite på dessa sidor,,men ja jag är en ideot när det gäller kost ect men innehållet i tex doggy extra aktiv innehåller mer protein/fett än många av dessa dyra foder.undra var haken är ??? mvh tira

Tello High Energy(svart säck) kan jag tipsa dig om, det har jag till mina huskys som är i aktivering varje dag. Dvs hårdträning. Det finns att köpa på COOP(iafl här vart jag bor) och är ett rätt så billigt foder.
http://www.svenskahundfoder.se/ är deras hemsida

4# har läst allt jag hittade om det fodret verkar vara ett riktigt bra foder ska faktiskt testa det å se om min kräsna nippertippa gillar det tack så mkt mvh tira

#5 Ja jag tycker du ska prova det iallafall, det är ju värt ett försök. Har själv två matkräsna här hemma, en tik och en hane. Hanen kan ibland vara utan mat i ett par dagar om han fått nys om löptik. Tiken har alltid varit svår i maten om man säger så, men hon äter det iallafall. Ibland kan hon hoppa över vissa måltider, men jag brukar säga och tänka såhär, "En hund svälter sig inte som en människa kan göra".
Är det bestämda mattider för tiken? Jag höll på tjorva med min hane i nästan 2 år innan han äter någorlunda regelbundet, var hos veterinären och gjorde undersökningar men dom sa att han är frisk som en nötkärna. Så ge inte upp om hon hoppar över en måltid, hon kommer äta tillslut. Det lovar jag dig!

jag har valt att ha mat framme eftersom hon bara pular lite då och då.jag kan ha en doggy säck 3,5 kg i 1 månad och då äter min mammas hund här.hon får berömm av vetrinärena för att hon är så liten och fin men kritik av domarna för att hon är "alldeles för tunn" men huvudsaken är att hon mår bra så.. men vi kämpar på tack så mkt mvh tira
#0 En liten fråga bara. Varför vill du byta foder när din lilla tik äter det?
Jag rekomenderar varmt doggys foder. Vi använder det till alla våra hundar. Jakthundar och även de som är dräktiga och till valparna. Vi använder oss av doggy proffetional. Kommer inte ihåg nu hur mycket fett och protein det innehåller. Men våra jakthundar jobbar väldigt hårt och dom står sej bra på det. Och det finns i de flesta affärer. Just proff som vi använder vet jag inte, men ta annars en disskution med affärs innehavaren och kolla om han inte kan beställa hem. Vi handlar vårt på "granngården".
Det är som en säger här. Ingen fara om hon inte äter varje dag.
Har jag någon som inte äter på några dagar kan jag ha på lite matolja. Då brukar det slinka ner. Ibland blöter jag det lite. En del vill ha torrt, andra blött och någon vill ha torrt med vatten på hällt precis innan hon ska äta

#7 Jag provade ha maten framme för min hane, men det slutade med att han inte åt alls. Körde då istället med fasta måltider och det går bra, han vet att äter han inte inom en viss tid så plockas maten bort och han får vänta tills nästa måltid. Det gäller även alla hundar som jag har och inte bara han.
Jag har en fransk bulldog på 1 år och 2 månader som varit kinkig med maten så länge vi haft honom. Vår uppfödare vill ha honom på utställning och därav har jag fått strikta order nu om byte av foder då han varit på tok för tunn. Det foder vi bytte till för snart 3 månader sedan är Royal Canin High performance, kostar drygt 500kr för 15kg. Du kan köpa det med hemkörning (39kr extra tror jag) på foderbilen.se. Fodret har väl inte gjort att lilla herrn äter särskilt mycket mer, men han har gått upp nästan 2kg och det har blivir stor skillnad i kropp och hull.
Lycka till!