Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 902 ggr
Fernlund
0

Diva

Hallå ! Marina Fernlund var namnet och sen några dagar ägare till Diva, 13 v, svart lab….Skulle uppskatta lite råd om damen ifråga. När hon ser sig själv i våra stora fönster (fr golv t tak) tror hon att det är en annan vovve. Morrar lite…småskäller lite. Jag försöker få henne att bli nyfiken på annat och det verkar funka bra. Jag kallar på henne utan att låta arg, ger henne ett grisöra eller bara ser till att hon vänder bort huvudet och hon slutar för det mesta snabbt. Gör jag rätt ? Jag antar att hon vill tala om för den "andra vovven"    "här bor JAG!" Eller ?

Hon både kissar och bajsar inne…..mitt i natten alltså….ska jag ställa en väckarklocka och ta ut henne på gräsmattan eller kommer det att "växa" bort ?

ingann
0

Hej. Grattis till valpen:)

Jag skulle låta henne vara faktiskt. Hon kommer snart upptäcka på egen hand att det inte är någon annan hund där. Jag har alltid ställt ner en spegel på golvet när jag fått hem en kattunge eller hundvalp, just för att se ska få se sig själva och berömt dem när de vågat sig ända fram för att nosa.

Att hon kissar och bajsar inne på nätterna är inte konstigt heller. Hon är fortfarande bara en bebis och har inte blivit rumsren än:) Har du tur kommer hon börja säja till om hon blir nödig annars försvinner det automatiskt ju mer rumsren hon blir. En del hundar blir rumsrena tidigt och en del tar längre tid på sig. Det är individuellt från hund till hund. Min var rumsren vid 12-14 veckor medans min kompis hund inte var rumsren förrän vid 10 månader.

Lycka till

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner