Antiskällhalsband med ultraljud
Jag undrar om hur bra antiskall halsband med ultraljud fungerar. min tanke är att köpa det till hunden. Han är en spetts så han skäller väldigt mycket och det är omöjligt o lämna honom ensam hemma utan att han skäller oavbrutet så vad tror ni om detta?http://www.nordicnetshop.se/product.do?productId=4829

Vet en som provat. Funkade inte det minsta.
Dvs.. halsbandet fungerade, men metoden fungerade inte.
Ska du prova så finns de att köpa billigt på Tradera

Du menar hallsbandet detta jag kollade på kostar 99 kr men är ingen ide och försöka med det då är väl bättre och testa de som är dyrare som sprutar ut citron doft eller men dom kostar 1400 kr nya så. men undrar om hur man skulle kunna få honom o sluta skälla utan skällhalsband någon som vet?
Du borde inte köpa ett sådant, vet också en som har prövat ett sådant. Fungerade inte! + att den hemsidan du har länkat är en riktig lurendrejare. Hoppas det är ok att jag skriver detta, annars får ni ta bort mitt inlägg. Men jag vet flera som har blivit lurad av denna säljare på tradera. jag själv köpte ett klösträd som jag aldrig fick hem, efter ca 2 månader kom träder tillslut. Inget svar på alla mina 20 mail jag skickade. Ingen ursäkt eller något. Som tur är blev denne avstängd pga detta.
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
En fråga….ka det verkligen vara så bra med ultraljud så nära inpå en hund?det är ju inte så hälsosamt för människan heller…..

Hm en fråga om en människa inte kan höra ljudet hur vet man då om det fungerar..
# har du hört talas om hundvisslor? de hör hundarna men inte människor… det finns även ljud som bara barn hör men inte vuxna;p min son hade nån signal på sin mobil som jag inte hörde så för att testa dem tryckte jag på och av signalen. ungarna skrek att jag skulle stänga av och katterna såg ut som de letade efter ljudet…
så, såna produkter finns;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

mm men fortfarande vilket toppen lurendrejeri att sälja "ultra" ljuds halsband som vi inte kan höra…
#7 man märker ju omgående om djuren hör ljudet eller inte… annars skickar man tillbaka det;)
/Ingalill

Så för alla då som halsbandet inte fungerat så kan de lika väl vara att det inte har avgett något ultra ljud?
#9 det behöver det inte alls vara… även om en hund reagerar på ljudet betyder det inte att det måste funka att lära hunden vara tyst… det är individuellt för varje hund… det är väl lättast att testa på någon annan hund då om den reagerar;)
/Ingalill
Anledningen till att din hund skäller när h*n är ensam är för att den mår dåligt, det som saknas är inte tekniska hjälpmedel utan träning och att hunden lär sig att det inte är farligt att vara ensam!
Gå tillbaka i ensamhetsträningen som om det vore en åttaveckors valp, det är det enda som är fair mot hunden. H*n skäller inte för att jävlas, utan pga oro!!