Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1153 ggr
Nicki
0

Förhudskatarr

Misstänkar att ena av våra vovvar fått förhudskatarr.

Har ni haft det på era hanar?

Hur fick ni bort det? Räckte det att tvätta med koksaltslösning eller liknande, eller var ni tvungen att söka veterinär?

Bogart
0

Min hane har ofta det. Koksaltslösning får bort det tillfälligt, men det kommer alltid tillbaka. Har inte varit till någon veterinär, eftersom varken jag eller vovven störs av det. Så vitt jag vet så kan man inte få bort förhudskatarren permanent, utan det återkommer förr eller senare. Stör det inte hunden så tror jag inte att det gör något om man låter det vara.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

ingann
0

Åskar hade det i somras… slickade hela tiden och gick och småskvätte, när jag tittade efter hade han vitaktigt klet och var lite röd under förhuden..

jag kokade bara vatten så det var sterilt och tvättade varje gång vi varit ute. på 1 vecka-10 dagar var det helt borta och han slutade med sitt slickande/skvättande:)

hoppas det går bra;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Har för mig att jag åkte till veterinären med min cavalierhanne. Fick någon salva att smeta på. Då gick det bort.

Bogart
0

Hm undrar om det kan vara olika från hund till hund, finns många som aldrig verkar få bukt med det där också. Obestämd Jag har väl testat allt förutom att gå till veterinären, men det kommer hela tiden tillbaka…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

gejsa
0

#4# Om det hela tiden kommer tillbaka tycker jag du ska gå till veterinären.

fettmedkevlar
0

Har varit till vet med min hane, dom spolade och rengjorde. Har även gjort det själv, men det är återkommande och brukar oftast inte försvinna permanent utan kommer tillbaks.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Nicki
0

Kan man inte ta en vattenpistol med rent vatten och tvätta på avstånd? Obestämd

ingann
0

#7 haha du kan ju prova Skrattande

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner