Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 842 ggr
Mysan59
0

Detta med att träna rumsrenhet

Hej!

Har en valp som är 4 månader, som jag har haft i 2 veckor, tror jag det är.

Han är inte rumsren och jag försöker enligt konstens alla regler att få honom det. Går ut med honom när han har ätit, sovit, lekt och även däremellan förstås.

MEN ibland när vi går ut gör han INGENTING! Fast vi går och går och går… Sen när vi kommer in, då minsann, kissar eller bajsar han! Grrrrrrrrr

Vad ska jag göra?

[Vargnatt-]
0

Stå still när ni är ute tror jag på:). Stå och var tråkigt tills han gör sina behov :)

ingann
0

gå där många andra hundar kissar. känner han lukten av andra hundar kan kisseriet komma igång:)

annars är det bara att fortsätta som ni gör, en del hundar blir rumsrena väldigt tidigt och en del blir det inte förrän de är ända upp till 9-10 månaders ålder…

Lycka till!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

gejsa
0

Min hund vill inte kissa borta ännu eller helst inte bajsa mer än när det är trängande behov. Vi bor ju på landet och han är ute mycket här. Men när vi åker bort väntar han med att kissa tills vi kommer hem. Du kanske ska gå på samma ställe som hunden brukar kissa och bajsa på och sedan utöka kisspromenaden varteftersom.

Min hund blir 6 månader den 10:e och hon har inte kissat inne på jättelänge flera månader sedan.

Mysan59
0

Tack för era svar! Har visserligen redan testat dom, för där vi går, är det andra hundar som också har gått.

Fast att bara stå still har jag ju inte provat, det värsta är att det är kallt nu att bara stå rakt upp och ner Glad Hade det varit sommar, kunde man passat på och sola lite uner tiden Flört

Aja, det är bara att fortsätta, försöka ha lite tålamod, men det är inte min starka sida, tyvärr!

Marylojs
0

Till att börja med är det bara en liten liten bebis du har, som kommit till en ny, otrygg och läskig miljö. Valpen kissar inne för att det är tryggast så helt enkelt. Många valpar vågar inte kissa över andra (vuxna) hundars kiss, så jag skulle rekommendera att du försöker hitta en riktigt trygg och lugn gräsplätt där inte så många andra hundar brukar vara, och så är du helt enkelt tvungen att utrusta dig med tålamod. Kommer valpen direkt från uppfödaren eller har den varit i ett annat hem innan ditt?

Mysan59
0

#5 Den kommer direkt från uppfödaren, där den höll på att bli ihjälbiten av sina syskon, därför tog jag honom med mig hem Flört

Uppfödaren bor på samma gata som jag och vi umgås lite ibland. Jag har en tik på foder också och eftersom hon är så snäll så tyckte jag att valpen skulle passa bättre hemma hos oss.

Och han har tuffat till sig här i sin nya miljö. Han gnällde inte ens  första natten här.