Halsband till valpen
Jag satt och funderade lite.
Om man köper en hundvalp, en landseer typ, som kommer tillslut bli väldigt stor. Och så har man köpt ett halsband, det kommer väl att bli för litet ganska fort eller? Måste man inte köpa ganska många halsband innan valpen blivit fullvuxen då?
Jag är rätt förvirrad, kan någon förklara för mig hur det går till med halsband för valpar som snart blir stora?
Tacksam för svar :D
Ja, det är ju precis som med människovalpar som även dom behöver nya kläder allteftersom dom växer! Bara att köpa nytt allteftersom alltså! 
Ja, det är väl inte så konstigt att det funkar så? Om man vill slippa köpa så himla mycket nytt är ställbara halvstryp bra, de går ju att reglera storleken på.
skulle inte rekomendera stryp av något slag på en valp,vanligt halsband med knäppe är det bästa, och det är som ! säger man får köpa nya när dom växer ur dom:-)

Det finns ställbara "icke-stryp"-halsband som man kan ändra från väldigt smått till hyfsat stort.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#3 Halvstryp funkar också, man får väl bara vara försiktig och göra halsbandet "för stort" så att det inte blir någon strypeffekt. ;)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
4, vad bra det visste jag inte….för stryp ska absolut inte en valp ha, kom att tänka på sele också det hade jag på min lilla york,fast då var det frågan om kattsele:-)
Bara för att man har ett halvstryp behöver inte det betyda att man har det inställt på strypstorlek, eller hur? Jag använder själv i princip endast det, för jag är lat och tycker det är himla smidigt att bara dra av och på.
7, och du svarade vem??
#8 Jag svarade dig givetvis, eftersom du är den enda som sagt att man inte kan ha halvstryp på valp. Men egentligen spelar det ingen roll eftersom det var ett relativt allmänt inlägg.
9, vad bra att du talade om det,men jag tror nog att du inte läste mina inlägg på rätt sätt
tack för alla svaren, jag tänkte inte så långt :D