Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 731 ggr
Lise-Lotte
0

SOS

jag vill bara vidarbefodra detta SOS, kanske kanske finns det någon/några därute ……….

Linda
0

Åhh hoppas några fler får nya hem, så synd att Charlie är allergisk..

Dama
0

Många av dessa har fått hem och innan det är klart så har det nog blivit hem åt alla. Så allt löser sig

smurfan-13
0

Tycker inte om sån "skrämsel-propaganda". Risken är stor att folk tar förhastade beslut & i slutänden blir det alltid hundarna som får lida.

Det avlivas mängder med hundar dagligen i hela spanien, det går inte att rädda alla, även om man vill! Tyvärr :( Men att spela på människors känslor på det viset gör mig rent utsagt förbannad! Framstår ju knappats som seriöst!

[Luna]
0

jag kommer inte in på någon länk :(

vad handlar de om??

[Luna]
0

jag kom in nu.

Dama
0

Denna förening har tyvärr vanan att lägga in sådana Sos ibland och denna förening ska man ta med en nypa salt. Tar man en hund ifrån utlandet så besiktas dom på ett annat sätt än vad vi gör och man ska veta att det är som att köpa grisen i säcken. Jag vet och gör ej om det .ger en slant hellre till andra föreningar dock ej till denna .Denna förening är ej seriös

Lise-Lotte
0

Och så var vi där igen med skitsnack om andra organisationer och jag citerar det inlägg och svar som Artizie skrivit tidgare;

Svar till Smurfan!

Du skriver att du inte vill "snacka skit" om Julie Rescue" men ändå så gör du det!

Jag har en hund därifrån och allt gick perfekt, har också varit jouthem åt en tik under en kort tid, även det gick helt enligt planerna!

De problem som inträffat under senare tid har berott på att den Svenska föreningen har haft mindre nogräknade individer i sina led, speciellt en person i mellan Sverige, som sett detta som sin personliga intäktskälla. Pengar som delvis skulle ha gått tillbaka till Spanien har stannat på dennes konto!

När de påträffats med fingrarna i kakburken och uteslutits från Spanien, har de istället inlett en förtalskampanj gentemot Julie Rescue!

Jag känner väl till ett par fall där Julie Rescue beläggs med all skuld, när det är den dåvarande Svenska föreningen som är boven!

Eftersom Julie Rescue i Spanien har en hel del kostnader så behövs också intäkter. När dessa stannar utomlands, i detta fallet Sverige, så uppstår givetvis problem!

När dessa mindre nogräknade individer blivit ertappade och uteslutits så pekar de med hela handen och säger "titta på Julie så hon bär sig åt"!

Nu är det så att de har under en längre tid varit med i föreningen och kan lätt göra sig hörda, däremot vet man inte mycket i Spanien vad som sägs.

Man kan tycka vad man vill om de människor som bedriver denna form av "företagsamhet" men en sak är säker, Julie Rescue är lika seriös som någon annan liknande förening! Jag har sett och ser det på nära håll. Jag älskar vovvarna och det skulle förbanne mig gå emot alla mina principer att inte säga sanningen som jag ser den! Belackarna tröttnar snart! Nu när deras källa till den egna plånboken har skurits av!

Dama
0

Jag har ettlevande bevis här hemma och anser att allt detta kan bli för seriös och att det skickas hundar för snabbt ibland och får man problem då ska ha hunden tillbaka enligt Julie det ska ej lösas på plats och hade jag skickat tillbaka min då skulle hon ha dött på resan ner och klarade inte då av en tillbaka resa . Men nu mår hon bra och får medicin hela sitt liv och den tjej du pratar om har jag ej haft att göra med men men detta har jag bevis för om vad jag skriver annars skulle jag ej göra det