AKUT: dobermannvalp avlivningshotad
Min systers pojkvän skaffade en Dobermann för ett tag sedan, men pga flera olika omständigheter kan han nu inte ha kvar den.. Han lyckades få tag på en tjej som ville va fodervärd och det funkade bra till en början, men när hundarna (hon hade en till sen innan) blev könsmogna gick det inte längre..Han har nu haft annons ute ett bra tag, men får inget napp. På måndag har han beställt tid för avlivning åt Cassie. Hon är nu ca 9 månader.. Tycker det känns jätte hemskt att hon ska behöva avlivas, hon är ju en fullt frisk och glad hund, och fortfarande VALP!!
Så om ni vet någon som skulle kunna tänkas vara intresserad av att ta hand om Cassie, eller vill veta mer, hör av er till mig så kan jag förmedla vidare! Som sagt är det ju lite akut..
Pm:a så kan ni få mitt mobil nr om ni vill ringa!! Och det handlar alltså inte om pengar, hittar vi rätt hem till Cassie, så spelar det ingen roll…
MVH//tessan

Var finns hunden?
Ta kontakt med uppfödaren. Det är väl den första man tar kontakt med.
sundsvall finns hon i.
Fungerar hon med andra hundar, hundvana barn o katter?
Hon har träffat både barn, katter och hundar när jag varit med och det har gått jätte bra! Dock vet jag att hon rök ihop med en annan honhund en gång.. Jag har själv ingen vana av hundar, men det brukar väl gå enklare med hona och hane.. vet inte om det var just dom 2 som inte passade ihop …
Jag önskar verkligen att jag kunde hjälpa till, men jag misstänker att sambon flyttar om en till hund flyttar hit. 
Men en unghund utan problem borde det vara lätt att hitta ett hem åt. Har ni satt ut annonser? Pratat med vänner?
jorå annonser är ute, har fått mail nu utav 2 st som verkar vara seriösa, så det är bara att hålla tummarna! :)

åh, hade gärna tagit en hund till… om jag bvarit singel ;) min sambo vill nog inte heller ha nån mer hund…'
det måste ju finnas ngt annat o göra än o avliva henne??

Mja, valp vet jag inte direkt om det är. Det är snarare en unghund.
Tagit kontakt med uppfödaren? Finns det stamtavla?
Fått tag på någon som vill ha hand om henne?
Var finns hunden någonstans?? Vilken stad??

Hunden finns i Sundsvall står det lite längre upp här i tråden.
Ring hundsatllet i Stockkholm och berätta som det är och be om hjälp. Är gansksa äsker på att de hjälper till.

Ja, herregud inte ska ni avliva en sådan fin vovve som är så ung och till råga på allt är frisk.
NÅGON som inte har hund redan borde väl kunna ta emot den??

Finns hon fortfarande kvar? Tycker det låter väldigt dumt at avliva, om det nu är en ung hund helt utan problem som är fullt frisk och allt!
Om ni kan hjölpa till med transport söderut i landet så finns det säkert många som kan hjälpa till här!

Vad har hunden för linjer?
Medarbetare på: Brukshundraser, http://tavlingshundar.ifokus.se, http://bullhundar.ifokus.se/
Min hemsida: http://nikkishundar.wordpress.com/
Har hittat ett par som vill ha henne permanent, har pmat dig Tessan me ej fått svar. snart är det måndag….

har PM:at dig
Hej Tessan..
Har ni Cassie Kvar?

Hur går det med Cassie?