Trofast vän - ända in i döden

f* f*n gud vad hemskt. mvh tira
stackars små krakar 
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Men gud vad grymt! Troligtvis dog väl den andre med då. Det var ju från Kina och där äter dom ju hundar så dom räddade väl aldrig den levande hunden. :(
Gud visst är den sorglig. Stackarn. 
Jag utgår ifrån att den som fotade hundarna tog hand om den överlevande.
#3 Jag har en kompis från Kina. Hon berättade för mej att dom äter hund vid vissa högtider. Som vi firar Mårten gås ungefär. Och då ingår hund i kosten. Men det är inte många som äter hund utan väljer bort det och tar något annat. Hon själv vill absolut inte äta hund. Men visst existerar det.

#5# I dom fattiga kvarteren finns det hur mycket hundar som helst som står i burar och föds upp för att ätas. Men kineserna låtsas om som det inte var så. För dom skäms har jag läst. Finns ju att köpa på restauranger bl a. Du har väl sett på tv att dom visar hur illa hundarna behandlas. Och dom slås ihjäl framför dom andra som också väntar på döden. För att köttet blir mörare tror dom. Precis som var det Island eller eskimåer som gav hundarna elchocker för att få bättre päls precis när dom dör genom analen.

elchocker gav svenska pälsuppfödare tidigare också! Silverrävarna fick det för att pälsen skulle ställa sig upp innan slakt!
Så även i det här landet är vi inte så snälla mot våra djur.
Hälsn. Freke
Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

#7# Nej, precis! Men vi ändrade lagen så dom inte fick fortsätta. I andra länder bryr dom sig inte om det. Det är en viss skillnad. :)
usch, klarar inte att se sånt, blir alldeles förstörd och gråtfärdig

#9# Ja, vem blir inte det. :(
#6 På grönland hänger dom hundarna för att pälsen ska resa sej och bli bättre

#11# Ja, säg vad dom inte gör i stället. :(