Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2760 ggr
Liss
0

Dålig igen!

Ecko är super dålig i magen igen.. Jag sitter och är super trött eftersom jag inte får någon sömn pågrund av honom. I två dagar nu har han bara fart upp och de har sprutat ut, riktigt hemskt! Men de har vart dåligt i kanske 4-5 dagar för övrigt, i magen då alltså.

Vad kan man ge för att stabilisera magen lite? Var de fil och morotspure för lös mage eller var de för hård? För han är ju alltså super lös, ser ut som vatten..

Tack för hjälp:)

Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Micce
0

Vi brukar köra med Canikur. Piller som finns hos veterinären. Det brukar lugna de flesta magar. Fasta hunden under en dag och sen en piller på kvällen. Börja sedan försiktigt nästa dag med foder, kanske rent av urkokt ris .

krasivis
0

Kokta morötter och kokt kyckling är bra dietmat för lösa magar. Men, om det är mycket besvär så tycker jag ni ska kontakta veterinären!

tira
0

koka ris dubbelt så länge med dubbelt så mkt vatten ev med lite fisk i ca 3 dagar behandla finns recept fritt medel på apoteket.det hjälpte min grey när han var dålig mvh tira

Liss
0

Tack så mycket för tipsen:) Får testa dem olika, just nu fastar jag honom bara.

[lottaeriksson]
0

När Tarox var sådär superdålig i magen gav jag och Jonas honom majsvälling. Det hjälpte riktigt mkt.

Tänkte att det kanske vore ett tips :)

fettmedkevlar
0

Jag har gett mina Diarsanyl, finns att köpa hos veterinärerna. Super bra och relativt billigt, passar min plånbok som inte har jobb.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Bleenda
0

Canikur kan du köpa på apoteket.

gejsa
0

Börja med att fasta hunden ett dygn. Sedan försiktigt med kokt mat såsom ris och kokt torsk. Kan din hund vara glutenallergisk eller så? Har du testat med veterinären om den är allergisk?

Liss
0

Sist när vi var hos vett och ecko hade utslag så trodde han att ecko hade matallergi. Men de var aldrig att han var dålig i magen på de här viset då.

Nu har han inga utslag utan är bara riktigt dålig i magen. Han är ju överkänslig mot mat men de vi har nu har funkat hela tiden annars. Så verkar ju lustigt om de bara svänger runt..

Igår fick han kokta morötter iaf och de verkar ha hjälpt. Idag har han inte sprutat eller något. Fast han kräktes nyss lite grann.. men de verkar stabiliseras endel nu iaf.

Mulla
0

Har hört att det ska vara bra med blåbär, men kanske inte sesång för det nu..

Dofilus funkar mkt bra till dåliga hundmagar.

Har hört att ljust bröd, pasta, vitt kokt ris, och sånt som magen slipper jobba för mkt med..

Har oxå hört att man kan fasta hunden ett dygn för kommer inget in så kommer inget ut, men bakterier och sådant som inte ska va där dör då!

//Malin

spikes
0

Ha alltid en eller ett par barnmats burkar med morots pure i kylen, det håller ju hur länge som helst, fil är ju bra att ge när dom är tomma och magen behöver börja arbeta igen, men jag skulle vilja ge dig förslaget att ge caroten i maten en gång om dagen då lovar jag att du slipper dåliga magar alls;-).   hoppas det går över puss på ecko från mig och snodd o spike

krasivis
0

#9 Något som jag alltid har hemma för dåliga magar eller dålig aptit hos både katter o hundar är barnmatsburkar med kalvfrikadeller i buljong. Det är lättsmält och näringsrikt.

Liss
0

#11 Ja morötterna hjälpte ju en hel del, så de är nog ingen dum ide:)

Jag förstår att folk tycker hundmänniskor är underliga:P Tror dem tyckte jag var dum i bollen när jag HURRA förut idag när ecko bjsa normala korvar:P hahaha! Men han är definitivt bättre.. ska köpa på mig några morotspure burkar faktist.

Tack så mycket för era tips.

sagalisa
0

har en tjej här hemma som är rätt dålig i magen med, en del springande på natten, hon går nu på en diet av ris och kokade köttbullar eller kokt köttfärs rent av, som frikadeller utan kryddor o så. får se om det hjälper meen det brukar fungera bra efter nån eller några dar!

spikes
0

13 gör det….om du vill så kan du ju riva morötter och ha i maten varje dag också, billigt nyttigt och bra, frys in i småportioner bara;-)