VARNING för P.S. !!!
P.S. är en människa som sysslar med diverse bedrägerier, främst hundar.Hon har blivit fälld i domstol många gånger. Vi måste hjälpas åt att sprida denna information så hon inte kan fortsätta handla med hundar på detta sätt. Läs mer om P.S. på Baksidan av hundvärden.
Tack Kerstin och Åsa! ja hjälp till att sprida budskapet överallt ….

Ja P.S är välkänd inom hundvärlden. Och tyvärr så ger hon sig också på hästar och katter. Så det gäller att vara alert. Hon låter oerhört seriös och trevlig. Visar upp fina bilder på deras hyrda hus och använder många alias. Så alla som säljer djur bör vara försiktig till det uttersta. Och om ni vill ha mer information. Tveka inte att pma mig. Vi kan inte gå ut med allt då vi har en skyldighet att följa PUL lagen här inne.
Mvh Åsa
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
Sjäklart Kerstin ska jag spida detta till alla jag känner, det finns så många fula människor som inte tänker på djuren. Men sånna människor är inte snäll mot ngon annan en sig själv heller :(
ska också hjälpa till o sprida.. ush att d finns sånna människor =/

Har hört talas om denna människa tidigare också. Hjälper naturligtvis till att sprida detta
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
puuutt!!! viktigt!!!
Jag har läst om henne i Hundsport. Där nämnde de henne vid namn. :) Hemska människa…
Eller ja. Hon heter väl inte det egentligen??

Nej, det är inte hennes riktiga namn. Hon byte namn som en kameliont byter färg. Vet inte om jag stavat djuret rätt men ni vet nog vad jag menar. Bra Åsa att att du la till lite om katter och hästar.
Har någon postat detta på katt o hästsidorna här? kanske vore bra att varna dem också.

Har skrivit in detta på katter i fokus nu!
_**/Mvh Anne
Jättebra Bio…..
Hon är faktiskt medlem på ett annat hundforum som jag är medlem på…
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#13 Är du säker på att det är hon?
Jaa.. Alltså det är "allmänt" känt på hela forumet att det är hon, men det går inte att kicka henne så länge hon inte bryter mot några regler..
#15 Nej, det klart. Och hon är ju inte efterlyst av polisen så vad ska man göra?
Nej precis.. De flesta tycker väl de är för j*vligt att hon ska va där, men de är ju inget att göra åt
Om man Googlar på PS så får man flera resultat som är intressanta…
http://www.trollsangen.se/alltomhundinorr/Pia%20Snellman.htm
Ooops….
Jag googlade också och det forumet som kom med bland resultaten var det jag menade..
Hittade en bra länk med info, Efterlyst vill/har velta få tag på info…
mwn gud va hemskt! vart bor hon någonsans? hon snor alltså hundar också och säljer vidare dem:/ usch.men hon slår nte hundarna eller?
men vet folk hur hon ser ut? hon byter ju alias hela tiden…
läste nu på baksidan av hundvärden, hon köpte två shcäfrar för tre tusen kronor för att hon inte hade mkt pengar, sen ville dem köpa tillnaka sina hundar för dem anade något, De fick köpa den för 15 000 kr!helt sjukt!
Det verkar, tyvärr eller tur, som att hon behandlar djuren bra. Det hon har åkt fast för tidigare är att hon har "köpt" djur, betalat halva handpenningen och sen stuckit, eller "sålt" djur och fått handpenning och sen stuckit.
Det är rätt hemskt. Jag hoppas bara att folk lär sig, att undersöka sin uppfödare och träffa den plus hund osv. innan. Jag åkte ner innan och träffade Axl's uppfödare. Men framför allt, jag betalade kontant när jag hämtade hunden. :) Vet inte hur ni andra har gjort med betalning? Fick ni betala handpenning?
jag betalade tusen kronor handpenning. hade bara pratat med uppfödaren i telefonnen eftersom hon bodde så långt bor, men jag hade vll tur att hon inte lurade mej. Men nu efter jag läst sånt här skulle jag inte göra om de igen.
tycker synd om hundarna som hon bara säljer vidare:/ men alltaå varför förbjuder inte polisen henne? hon har ju varit i fängelse fö de här
Efter vad jag har förstått så är det ganska vanligt att begära handpenning för en tingad valp. Eller?
Jo jag tycker också det verkar vanligt. Och man kan ju förstå att uppfödarna gör det också..
jo d e ju vanligt efresom uppfödare vill slippa att folk tingar valpar o sen ångrar sig eller inte hör av sig, då brukar man lägga en handpenning o ångrar man sig ändå så brukar man inte få tillbax pengarna.. tycker det är bra med handpenning så länge det sköts ordentligt…
Nu när ni säger det, jag kanske fick lägga 1000 kronor i handpenning fast jag inte minns det. Då är det ju helt omöjligt att veta ,man måste alltså träffa personen och lita på sin egen intuition…som kanske inte alltid har rätt. De som blivit lurade säger att denna PS är BRA på att snacka. Det tror jag, annars hade hon inte lyckats lura så många…
Jag är helt fascinerad av henne, som person och som "händelse". Man skulle skriva en bok eller nåt om henne…
jo för uppfödarens säkerhet också. Så e de ju skönt att veta att ingen annan kan köpa en hund man tingat:) då känner man sig trygg.

Har även skickat ut ett varnings mail till alla kennel ägare som jag känner!
_**/Mvh Anne

Jättebra att du sprider vidare,Biobio

har även varnat på andra forum där jag är medlem och skickat varningar till några hundklubbar
_**/Mvh Anne

I kattvärlden är hon känd, v i uppfödare vet om henne och fler.
jovisst och jag vet flera uppfödare som jag känner som har blivit uppringda av henn men anat oråd, för ett par år sedan fick hon dock napp på en alldeles ny collie kennel, men min uppfödare fick nys om det, och hon hade lagt hanpenning på hunden och hämtat den, sedan försvann hon igen, men min uppfödare fick nys om var så kenneln tog med sig polis och hämtade tillbaka hunden igen, och så gick det ett par månader sedan figurerade hon under annat namn, och för vita herde hundar i stället och påstod sig ha en kennel för sådana dessutom….människa är ju sjuk på något sätt, det blir väl som en drog eftersom hon aldrig lägger av, och det är ju främst hundar och katter hon gör bedrägerier med…
Varning varning igen!!
På uppfödarlistan blev vi varnade att hålla ögonen öppna igen för denna grymma människa….
Och min dektektivsyster har till och med hittat en annons som är skriven på en P.S fast då med hennes andra nick.
Får jag skriva ut annonsen här så att ni kan varna flera för att INTE köpa valp av P.S??
Svara fort då hon tycks härja igen….

Hon är igång mest hela tiden. Hon har även folk vad jag förstår som hjälper henne. I alla fall var det så när hon satt inne.
Hon verkar över hela sverige, så man är inte säker någonstans. Det är en otroligt pratig människa, som tydligen verkar vara mkt kunnig och trevlig i telefonen. Så det är lätt att man blir lurad.

:/ vca är det för hundar hon säljer? och varför ska man imnte köpa dom

hon säljer allt från stulna till egen uppfödning.

Aha, och provar att få pengar för det!?! :O vilken stygg tantis, :P nu ska jag springa bort, och nypa henne i örat så hon dör. :D

Går att läsa om henne på en sida som heter " baksidan ".
#36 Du bör väl kunna länka till annonsen så länge du inte skriver att de är hon utan att du misstänker det :) Jag vill då iaf gärna veta!
Sara / medarbetare
Jag gick in på länken, och usch vad ont i hjärtat man får..
Det är så fruktansvärt….

Hittade denna adress. Ska tydligen vara P.S Blogg.
Oki…numret i annonsen ledde fram till hennes namn och adress. Så jag misstänker starkt att det ju är samma person.
Här kommer annonsen:

Att den där P.S. aldrig tröttnar på att hålla på som hon gör, att hon inte fattar att hon har de flestas ögon emot sig och att vi som håller på med djur är väldigt vaksamma utifall att hon skulle dyka upp. Och så stort är ju inte lilla Sverige så att hon kan gömma sig för att hålla på i all sin hemlighet..
Jag fattar inte hur hon kan gå fri när hon ju faktiskt är en fara för alla hund/katt uppfödare, lite längre straff bör hon ju få.
Och vem i sjuttsingen köper av en människa som inte ens har egna hundar utan stulna hundar…?
Hmm…
Och nog borde dom som fått sina hundar stulna kunna åka och hämta sina hundar då det ju finns adress och allt till henne….

#45 helt rätt det är PS blogg du har hittat. Tack för all info om henne, ska meddela detta till de hundmännsikor jag känner så de ser upp med henne
_**/Mvh Anne
Det är kanonbra att ni visar när ni hittar sånt här!!! Fortsätt med det!

#49 Jag kan inte komma in på bloggen… vad gör jag för fel? Jag skicks alltså inte vidare…

#52 Yes! Tackar!!

Har kikat på deras blogg och gjort en lite försynt förfrågning i gb:n om varför de inte reggar sina valpar =) (jag vet ju redan orsaken men jag vill bara kolla vad dom kommer med för svar)
_**/Mvh Anne
smart bio:-)….berätta vad som sägs;-)

det ska jag absolut meddela
_**/Mvh Anne

kan nu meddela att jag har inte fått något svar av dem och de har raderat mitt inlägg
_**/Mvh Anne
bio, jasså dom drog öronen åt sig ;-)…konstigt,jag försökte komma in på den bloggen men måste gjort något fel……kan int du pm,a eller lägga ut en fungerande direkt länk härifrån?,jag skulle vilja testa jag med ;-)

Har nu även skrivit till blocket.se och påpekat vad det är för typer som annonserar där.
_**/Mvh Anne

http://www.nogg.se/blogg.asp?idHomepage=45743 denna länk bör fungera
_**/Mvh Anne
skitbra bio hahaha

Har även lagt in en varning på blandrashundar.ifokus och ska lägga en på sheltie också
Ju fler som vet om vad de är för ena ju färre riskerar att bli lurade
_**/Mvh Anne
nu har jag skrivit i hennes gb så vi får se om jag får något svar ;-)
Så den bloggen är alla våran PS?
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

#63 ska gå in å kika
#64 Jepp där har du P.S + make verkar det som
_**/Mvh Anne

Lena, väntar spänt på om du får svar och vad du isf får för svar =)
_**/Mvh Anne
mm jag ska hålla utkik under kvällen så berättar jag sedan ;-)

Har ni sett vilket efternamn hon har? Snellman xD *ler så jag skriker* är hon en Snäll Man? xD Hahahahahahahahaha a:D
gå in och läs så ser du det ;-)

Va menar du?!:D
gå in på länken som bio lade in på nr60 så kan du läsa om det där :-))

Har gjort det nu! , !

Lena jag ser att du fått svar av dem i deras gb =)
_**/Mvh Anne
oj ska kika på en gång…
hahaha vilken dumbom skynda er in och läs vad jag har svarat hon har fått sig en skrapa av mig nu hahahaha.

jag han läsa det precis innan de hann radera
_**/Mvh Anne

Kan kopiera och lägga in svaren här om det är tillåtet
_**/Mvh Anne
ja gör det för min del spelar det ingen roll…undrar om hon inte tog bort sin blogg också nu….kan du kolla det?

Svaren var;
nehedu men med det snorkiga svaret så svalnade intresset på en gång…. jag hade ringt dig om du hade varit en trevligare person,vilket jag hade tänkt,dessutom ser jag att du har tagit bort mitt inlägg vilket är mycket fult gjort…så man kan ju undra hur seriös du är???,jag letar nog på en trevligare uppfödare!! Lena
Skrivet av lena andersson den 14 December 2007 18:56
Hej Lena Har du frågor ang. valparna så kan du ringa oss och inte skriva det i vår gästbok, det passar sig inte att skriva om sådana saker. + att jag skall ha personlig kontakt med alla ev. valpköpare.
Skrivet av kari 0380/910 57 den 14 December 2007 18:45
_**/Mvh Anne

Och ja de verkar ha tagit bort sin blog på den sajten
_**/Mvh Anne
ja du ser det är ju så hon håller på hela tiden……nu ändrar hon säkert namn också ska ni se ;-)
menar ni att ni inte kommer in på hennes blogg? jag gör det fortfarande nämligen?
jasså men inte jag…..har du lagt in den som favoriter kanske

Nix jag får bara upp den sida där man kan skapa egen nogg
_**/Mvh Anne
nej jag klickar på länkarna här i tråden
samma här bio……..vargnatt kan du skriva länken här då?

eller så är det kanske bara jag och Lena som blivit spärrade från den
_**/Mvh Anne
Trycker jag där så kommer jag till bloggen på en gång
det är nog du och jag som har blivit spärrade bio för jag får inte upp den ändå :-)

Aha då är det bara jag och Lena som är spärrade pga det vi har ifråga satt deras trovärdighet
_**/Mvh Anne
vargnatt..kan du se om hon har raderat mitt sista inlägg eller skrivit nått?
Ja något inlägg från dig Lena finns inte kvar i hennes gästbok
Men det visar väl bara att du kom åt en öm punkt :)
vargnatt…visst är det så, hon är ju livrädd att någon ska komma på henne ;-)…men det var en kul grej i alla fall:-))))

Kul så länge det varade och jag har varnat alla jag kan
_**/Mvh Anne
jamen det har jag med och dom för det vidare det vet jag ;-)
Nu verkar det som hon tagit bort hela gästboken

Haha snacka om att ha svårt att stå för det de gör… kan inte mkt annat än skratta åt dem just nu
_**/Mvh Anne

Bra att få varningar. Tackar. Den här fröken är det varningar om på svenska taxklubbens sida. Kolla där.
Tror det var henne brorsan köpte en 8 veckors blandis valp av. Den skulle "avlivas" om ingen köpte den. På något sätt fick brorsan tag på uppfödaren och då var valpen inte betald så klart. Så han gick runt lilla fröken och gav då uppfödaren betalt i stället.

#100 Vilken tur att han kollade upp det då =)
_**/Mvh Anne

Han fick en underlig kännsla i magen.

Har fått svar från blocket ang det jag påpekade för dem vad det är för typer som annonserar där och detta är det svar jag fick:
**Hej,
Tack för din anmälan. Vi registrerar dom uppgifter vi har på annonsören
tillsvidare.
Med vänliga hälsningar,
Stefan - Blocket.se Säkerhetscenter**
_**/Mvh Anne

Jag antar att de inte kan göra så mkt mer om annonsen inte bryter mot några regler
_**/Mvh Anne
Jag har också varit i kontakt med Blocket och bifogat varning från skk.

Härligt, ju fler som varnar ju hårdare tar dom det nog =)
_**/Mvh Anne

Hmmm… jag får en stark känsla av att PS inte är poppis här… bara denna tråd har fått ca 70 inlägg på ett dygn nu =)
_**/Mvh Anne
La även in varningen från ssk på hennes blogg, men bloggen är tillfälligt avstängd just nu. Håller på och tar bort mitt inlägg antar jag.

Haha antingen det eller så har du också blivit spärrad från deras sida =/
_**/Mvh Anne
Ta en kik i min dagbok
hahaha jag kan inte annat än skratta jag heller….skrev du också ett inlägg kerstin?

LasseB tack, nu har man ansikten till namnen också =)
_**/Mvh Anne

*Dubbelt*
_**/Mvh Anne
#110 Tack så mycket
Om hon är polisanmäld borde man kanske ta kontakt med polisen?

Om jag ser henne, då ska jag kalla henne badragare
Önskar att någon kunde gillra en fälla för henne, så hon kan åka fast hos polisen. Jag har för mig hon har åkt fast förut, annars skulle väl inte SKK varna för henne?

Jag kan göra en plan! Jag frågar om hon vill fika med mig, och sen så fikar vi i ett fängelsen, sen låser jag henne inn i fängelset, sen är hon fast! =D
*lol*
Tyvärr funkar det nog inte.
Men OM man skulle låtsas köpa något djur av henne… Ev. fixa en fälla med flera inblandade… Fast jag tror inte man får göra så i Sverige. I USA får man låtsas vilja köpa sex eller droger och sen sätta dit den som säljer.

……..smart idè,..varför får man inte det här då? va är det här för korkat land? :P Men det gör väl inget om Jag bryter mot lagen, för jag kan inte hamna i fängelse, för jag är udner 15 år ;D

Har läst på sidor på nätet att hon dömts för över 20st bedrägerier.
_**/Mvh Anne

Ojdå, det var mycket!! , blir hon aldrig fasst?

Hon har suttit inne några gånger har jag för mej, minst en gång iaf som jag vet om men hon fortsatte sina bedrägerier medans hon satt i fängelset
_**/Mvh Anne

Dryga människa, vilket hemskt liv, skulle hellre dött, för att vara ärlig!

Precis, hon har suttit inne. Men har/hade någon/några som tydligen hjälpte henne med sina bedrägerier i alla fall.
Jag såg på Efterlyst förra veckan då berättade de om ett pedofilfall där privatpersoner lockat honom i en fälla så polisen fick tag på honom, så helt förbjudet att arrangera vissa fällor kan det inte vara

P.G.A ATT VISSA MÄNNISKOR SABOTERAR HAR JAG VALT ATT TA BORT MIN GÄSTBOK TILLS VIDARE.
JAG KAN BARA TALA OM ATT ANNE, LENA, KERSTIN SAMT DEN SOM KOMMER TORSKA MEST PÅ DETTA LASSEB. KOMMER ATT POLISANMÄLAS SAMT ANMÄLAS TILL DATAINSPEKTIONEN.
DETTA SOM NI HÅLLER PÅ MED ÄR OLAGLIGT OCH JAG HAR KOPIERAT ALLT OCH JAG HAR ERA IP-NR.
JAG HAR LYCKATS FÅ BORT FOLK FÖRRUT FRÅN SAJTER OCH ÄVEN STÄNGT AV FLERA STORA FORUM, SÅ JAG ÄR VAN ATT HANDERA ERAN SORTS MÄNNISKOR.
JAG HAR MINA KONTAKTER.
Så här har hon nu skrivit på sin blogg. Låter som ett hot från hennes sida. Jag har mina kontakter Ok, och vad menar hon då? Man undrar ju varför hon behövt få bort folk förrut från sajter och forum om hon är seriös som uppfödare och hundmänniska?? Van att hantera denna sorts människor??
#127 Hoppsan hejsan, ja det där ger ju säkert ett jätteseriöst intryck :S

haha vad ska hon anmäla mej för? det enda jag skrivit till henne var en fråga om varför de inte raggar sina valpar och ett inlägg där jag sa Bra gjort Lena… Kan inte se nått olagligt i det
_**/Mvh Anne
hahahaha jamen det där kommer inte hon någonstans med,alla vet ju vem hon är och jag har inte skrivit något tillräckligt olämpligt om henne,så jag kommer i så fall anmäla henne för olaga hot…
tack zebben för att du kopierade texten åt oss…den kommer jag att spara ;-)

Det där med att hon har sina kontakter, ska man ta det som ett hot?
_**/Mvh Anne
Hon har minst ett barn men barnet bor förhoppningsvis på familjehem. Hon stjäl bilder på nätet och säger djuret är hennes. Hon håller väl på eller har även med hästar. Sålt möbler med *troligen hennes egna* till flera personer bara en har fått dem.
Finns många som P.S ute i Sverige.

Ibörjan när jag läste det du skrev Zebben, då trodde jag att det där var från dig! :O :P
ja alltså visst har hon säkert sina kontakter…men jag tar det inte som ett hot även om hon nu försöker skrämma folk med det ;-)
Och så länge vi som är Medarbetare är Medarbetare och KerstinP är Sajtvärd finns det väl knappast en möjlighet att PS skulle kunna få er avstängda härifrån! ;)

Näe ska man börja mäta kontakter så tror jag nog att hennes kontakter är rätt tama i jämförelse så skrämma mej misslyckas hon iaf med
_**/Mvh Anne

är hon medlem på den här sidan Eros?

Eros jag tror ju knappast att hon kommer att lyckas få nån avstängd från något med tanke på att ingen av oss vad jag vet har gjort nått som bryter mot några lagar eller regler
_**/Mvh Anne

Xiox jag tror inte att hon är det men skulle hon vara det så har hon bevisligen hoppat i galen tunna
_**/Mvh Anne
#138 Inte vad jag vet, men det är ju tyvärr omöjligt att veta.
mig skrämmer hon definitivt inte :-)))

Jo, jag skulle just precis säga åt er att hon nog sitter och läser alltihop just nu. Men jag hann inte. Hon kom före.

Man kan ju läsa utan att vara inloggad.

Okej..
Hon skrämmer ine mig heller, hon tror väl att hon kan komma och nypa oss i örat, men hon vet iinte ens vart vi bor, vi kanske bor på månen, tänk va långt hon måste åka då!
Hur vet hon om era namn och varför skulle hon veta att ni fanns här?
Biobio: Nej, självklart inte :) Men hon ville ju gärna ge intryck om att hon kunde få er avstängda. Och hela forumet med för den delen.

Va menar du med att du inte hann? Nobsan..

Isf må hon få läsa hur mkt hon vill, jag har fortfarande vad jag vet inte gjort nått som är olagligt
_**/Mvh Anne
nobsan vem kom före?……men kerstin eller någon måste ju kunna se om hon finns med på medlems listan eller?
#150 Vi kan ju omöjligt veta om hon är medlem eller ej, tyvärr…

Fråga henne??
#127 Det låter inte som ett hot, det är ett förtäckt hot. Låter lite underligt eftersom det inte alls är ett brott mot datalagen.
Ja, hon har fängelsestraff bakom sig. Hon dömdes 1995 til 1½ års fängelse för 17 fall av bedrägeri och olovligt brukande. Denna gång hade hon under ett halvår lyckats lura till sig över 70 000 kr. Mestadels från hund- o kattintresserade.
Historierna om henne är många. Gå in och läs på http://h1.ripway.com/baksidan/ så får ni mer information.
Låt er inte skrämmas, det är tomma hot hon kommer med (läs Zebbens) 127. Det är EJ olagligt att göra som t.ex. jag gjorde.

Sammtidigt som det slog mej att hon kanske sitter och läser alla inlägg, Så skrev ju # 127 att hon vet vilka ni är.
Den som blir skrajast är väl hon. Vi har inget att dölja. Det är ju rena rama sanningen som står här.Men att hon följer utvecklingen härinne. Man måste ju säga att hon är smart och otroligt manupelativ som kan lura så mycket folk. Måtte man aldrig råka ut för henne eller hennes like.

Eller så är båda hon och folket dumma!

Anledningen till att hon vet vilka vi är är att vi har skrivit i hennes gästbok och då skrivit under med våra namn och på nogg får man automatiskt folks ip-nummer då de lämnar meddelanden
_**/Mvh Anne
Däremot får kvinnan inte ha verksamhet som är tillståndspliktig enligt § 16 djurskyddslagen. Det innebär bl.a. att hon högst får ha två kullar per år, sälja max 2 hundar från annans uppfödning och högst ha 9 vuxna hundar. Samma antal gäller för kattverksamhet.
Detta var information från djurskyddsinspektören.
Enligt en offentlig inspektionsrapport som upprättats av miljö- och byggnadsförvaltningen i Nässjö kommun finns denna kvinna på ett 20-tal punkter i kriminalvårdens belastningsregister, oftast handlar det om bedrägerier med djur. Det tycks som om kvinnan är skicklig på att få blivande kunder att betala förskott men att hon inte är lika bra på att leverera djuret. Det handlar om många års kriminalitet.
Undrar vad hon menar med "eran sort av människor?" 

#154 Anledningen till att hon kan namnen är ju för att dessa människor antagligen skrev dem i P.S gästbok, som nu är borttagen.
Denna människa kommer ingenstans med sina tomma hot. Hon har mer skit i sina egna hörn än några här har tillsammans.
Man kan läsa i trådarna härinne utan att vara vare sig inloggad eller medlem
*funderar* Varför ska man ha gästbok om inte gästerna får skriva i den?
Eller rättare sagt; varför censuerar hon gästboken?

antagligen för att de inte har rent mjöl i påsen, om det ens är mjöl, man kan inte vara säker på att det ens finns en påse =P
_**/Mvh Anne

Hon har säkert blivit lite darrig i knäna. Hif är hyfsat starkt och når ut till fler än hon vågar tänka på.
Tycker inte vi ska prata så mkt här, räcker med att folk kikar på länkarna ni gett. Denna har florerat i så många år så etablerade uppfödare vet vem hon är.
OK, men hon har sett era namn i sin gästbok och har IP-adress. Det ska mycket till att ni ska bli bestraffade eller nåt… Tror jag iallafall.
Men jag förstår inte varför hon skulle komma hit och läsa? Det finns ju tusentals hundforum på nätet, tror inte hon är här om ingen gett henne en länk eller så.
Det klart, hon kan kanske Googla på Pia Snellman och hitta denna tråden… Men det finns också tusentals inlägg på andra ställen som hon kan hitta iställlet…
jomen mymlan just därför är det så bra att folk tar upp just detta, ju flera desto bättre…

så länge vi inte bryter mot några lagar och regler så ser jag inget fel i att diskutera i denna tråd
_**/Mvh Anne
Visst har hon mitt namn och min IP adress. Men därifrån är det långt till en polisanmälan. Vad ska hon anmäla?
Eftersom hon har ett kriminellt förflutet så borde hon veta att man inte kan polisanmäla sanningar.

Inte sanningar och definitivt inte rena frågor
_**/Mvh Anne
Det krävs tillstånd för att hålla fler än nio vuxna hundar. Tillstånd krävs också för att handla med fler än två hundar under året, valpar av egen uppfödning undantagna. Tillstånd krävs för att föda upp mer än två kullar per år.
**Den kvoten är redan fylld eftersom kvinnans hundar väntar två kullar i februari.
**
Vad händer om kvinnan tar fler kullar?
- Då anmäler vi henne till polisen, svarar djurskyddsinspektören. **Hon får inte ha fler kullar i år, punkt och slut.
**
Detta är skrivet 3/2 07 och ändå säljer hon valpar på Blocket!
Jag tycker att det inte spelar roll om hon har tillåtelse eller inte. Hon är helt klart psykiskt labil och ska inte ha djur.
Jag hoppas folk sprider detta och att INGEN vare sig köper eller säljer till henne eller hennes man…
Gör djurskyddsinspektören upmärksam på att hon säljer valpar än och tar fler kullar än tillåtet.

Kerstin kan du länka till där du hittade den infon?
_**/Mvh Anne
http://h1.ripway.com/baksidan/partikel4.htm
Där kan du läsa artikeln från SmålandsTidningen 3/2-07

Tack =)
_**/Mvh Anne

Har skrivit till blocket och frågat hur de ställer sig till hennes annons. Undrar om de kan göra något. Har de möjlighet att välja vilka annonser de tar in eller går allt in bara man håller sig till reglerna?
Det återstår att se Zebben. Nu har de i alla fall fått ett par mail och vad jag har förstått så är kvinnan ingen ny bekantskap för dem.
"Falskt varningsmail cirkulerar.
I vinter cirkulerar åter ett gammalt falskt rundmail om Pia Snellman. Där står att en producent på TV3 Efterlyst vill komma i kontakt med folk som råkat ut för Pia. Detta mail är helt fel och TV3 vill inte det! Det står i mailet att du ska skicka det till alla du känner. Jag har själv fått detta mail ett antal gånger. Gör inte det!"
Detta stod på http://www.silvernews.se/Artiklar/Varning%20Pia%20Snellman.htm

dubbelt,länk finns redan

Det var inte PS min bror köpte hunden av. Det finns fler i samma bransch tydligen.
Djur inspektören har säkert koll på henne ,men vill kanske inte gå ut med för mycket information.

Visst har de koll på henne.
Men dessa ärenden går inte till så som man skulle önska. Dessa personer klarar sig mycket långt innan de ens blir kontaktade för ett samtal…
KOPIA:
Hej! Det här är något vi redan vet om. Vi har också varit där och inspekterat. Något omhändertagande kan det inte bli tal om, eftersom skötseln är OK.
Däremot kommer de att åtalsanmälas eftersom de bryter mot tillståndsreglerna, och de kommer att föreläggas att upphöra med den olagliga verksamheten.
Mvh
Ingela Björklund

Redigerade inlägget ovan om någon nu hann läsa det innan.

Bra att dom kollar upp henne. Men det bryr hon sej inte om. Hon kommer givetvis att fortsätta i samma takt som förut. Det finns alltid kryphål tyvärr.

;;;/
Om jag förstod saken rätt efter alla tidningsklipp jag har läst, så fick hon en dom i länsrätten 9 december. 1½ år.

9 december i år eller nått tidigare år?
_**/Mvh Anne
Vilken egenskap vill du helst se hos andra?
värme och ärlighet
Så svarar PS på sin blogg!
Kan det vara så att hon har svårigheter att förstå innebörden av ord också? *funderar*
När man inte är medlem här inne och bara går in ser man inte alla inlägg.. bara en grej att tillägga:) De är därför de underlättar att bli medlem ..
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
jamen det har hon kerstin…hon är ju en sjuk människa…

Bra agerat av er allihop! Denna människa måste stoppas.
När jag skulle omplacera en hund för ett antal år sen så kom jag i kontakt med en liknande kvinna.
Men jag hade en sån TUR!
Hon lät så bra och allt va perfekt. Hon skulle komma itll os dagen efter. Jag kunde inte somna så jag började på och prata med en kompis på MSN och berättade om denna människa.
Då visar de sig att hon bara för någon vecka sen tagit hand om deras hund dom skulle omplacera. Till mig sa hon att hon inte hade andra hundar. Tjejen jag pratade med på MSN kom hem till mig lagom i tid innan den andra kvinnan kom.
Och när vi pratat en stund så kom hon ut ur ett anat rum och du kan tro att den här tanten blev rädd och nervös. Helt sjukt.
Min kompis och hennes gubbe fick som väl va tillbax sin hund. Full av loppor och riktigt vanvårdad på bara några veckor :(
Och de visade sig att hon hade gjort så med fler hundar.
Jag är så tacksam för att jag loggade in den kvällen jag hade svårt att sova. Vem vet annars vad som hänt :(
Usch.
Man ska inte lita för mycket på folk. Trots att de låter perfekt kan de vara åt helskotta åt andra hållet :S
Jag har fått svar från djurskyddsinspektionen i Nässjö, Ingela Björklund, och de var redan informerade om annonsen på Blocket och förbereder en åtalsanmälan. Hon tackade för att vi är uppmärksamma.
Ansvariga på blocket ska också göra en kontroll.
Fortsätt att vara uppmärksamma! Vore härligt om vi kunde stoppa henne.

#192 Jag fick också samma svar av djurskyddsinspektören… Känns riktigt bra att de faktiskt gör vad de kan åt saken
_**/Mvh Anne

Tack Kerstin och Anne bra gjort! En stor ros till er!

#194 Jag gör bara vad jag kan för att minska risken att fler ska behöva bli lurade, hjälper till så gott det går. Ingen kan göra allt men alla kan göra något =)
_**/Mvh Anne
Jag tycker verkligen det är BRA att folk reagerar och om detta kan spridas mer så är det bara bra.
Jag anser att många hundar får lida för att folk är godtrogna och inte kollar upp uppfödarna.

Vad slarvigt av mig…
#181 var ett svar från djurskyddsinspektören i Nässjö Kommun.
Har även fått reda på att hon ska ha bott i ett samhälle 1 mil härifrån samt ett annat 3 mil härifrån, under sommaren son gick. *hua*
kanon bra gjort skönt också att ni fick det svaret ni fick

Fick samtal av denna person idag…
Undrar om det var för att försöka skrämmas eller enbart för att informera om att hon tänker anmäla mig och några fler till polisen och datainspektionen?
_**/Mvh Anne
Vad sa hon då?

Först fråga hon om det var jag som var Sajtvärd för blandrahundar och utgav sig för att heta Anette, som misstänkte sig ha råkat ut för PS. Sedan erkände hon att det var hon och sa att jag och några fler ska anmälas till polisen och datainspektionen. Först så presenterade hon sig inte alls (mkt oartigt enligt mej) åsså ringde hon från skyddat nummer.
_**/Mvh Anne
Gud vilken barnslig människa! Men hur fick hon tag i ditt nummer?

Mitt namn står ju på min sida och nummret är inte skyddat så det finns på eniro
_**/Mvh Anne
Aha.. Men ändå, nog verkar hon ha ganska lite att göra den där människan, hålla på och telefonterra folk. =P

Jo man tycker ju att hon borde ha bättre saker för sig än att ringa till mej och dumma sig
(dumma sig = utge sig för att vara nån annan och vara allmänt oärlig)
_**/Mvh Anne

Är det någon mer som fått samtal av denna person, eller är det bara mej hon fått tag på?
_**/Mvh Anne
nej bio har inte hört ett ljud men jättebra att du sade det för då får jag hålla öronen öppna…men hon ville bara skrämmas för hon vet att hon inte kommer någonvart med det ;-)i

lena1 jag antar det, men mej skrämmer man inte så lätt.
_**/Mvh Anne
nej precis bio det finns ju redan så mycket bevis så det är ingen ide för henne ;-)
Ni har inte brytit mot lagen då? Hon har inget att komma med?
nej det har vi inte eftersom ingen av oss har varit otrevlig mot henne,det blev normala frågor så som stamtavla reggning och allt möjligt…
Ok .)

Vad jag vet har jag inte brytit mot någon lag. Har inte skrivit ut hennes namn öppet någonstans, inte lagt ut bilder utan tillstånd och inte nått annat heller vad jag vet
_**/Mvh Anne
bio lova att säga till om du behöver hjälp på något sätt,jag ställer upp det vet du;-)

Tack =) Jag hojtar till om jag behöver hjälp… Och detsamma gäller dej och alla andra med för den delen
_**/Mvh Anne
ja precis;-)

Jag vill också hjälpa till :D FaST, bara om det inte är alltför svårt :)
Heh, jag vill väldigt gärna veta exakt VAD hon ska anmäla dig för? Att du varnar för att hon är oseriös?
Om jag säger: Helena Svensson är oseriös. Det är knappast förtal. Det är en åsikt och det är INTE att sprida falsk information om något. Jag tvivlar starkt på att det ens kommer att tas på allvar av någon rättslig instans… Speciellt med tanke på vad hon håller på med just nu.
zeretki Om det är din åsikt, bör du inte skriva det då? Att skriva Helena Svensson är oseriös tolkar jag som att ljuga om ngn. Skriver man ist Jag tycker ….. så blir det en egen åsikt? eller?

Håller med dig Hera. !:)

Ja du vad hon ska anmäla mej för vet jag inte riktigt då jag som sagt inte kan se att jag gjort nått som strider mot nåon lag eller regel. Men vill hon så gärna anmäla mej så varsågod jag har inget att dölja.
_**/Mvh Anne
Skulle också velat veta exakt VAD hon tänkt anmäla er för? :S
Verkar vara mycket snack och lite verkstad med den där kvinnan. Känns väldigt komiskt att hon ens skulle ha en tanke på att anmäla er för något när hon själv är brottslig och gärna får sitta i fängelse ett bra tag till enligt många.
ja det skulle jag med vilja vet…hade varit kul om hon ringt mig med hehehe…snacka om att hoirnen hade växt i pannan på mig då hahaha

Va menar du med det Lena ;S *förvirrad*
jo jag kan riktigt känna hur jag skulle klämma åt henne i tele då,och sådana människor ska bara ha det ;-)

haha de e bra Lena=)
_**/Mvh Anne
tack bio hehe…kul skulle det vara i alla fall :-)))
Här ar det klämts för full! Så att jag fick tandvärk och glömde av att jag var lite trött på HiF. Men jag hoppas att det går lika bra att jag är trött på Hifom någon vecka eller så?

Trött på HiF? Kan man bli det??
_**/Mvh Anne

hon ger sig även på kaniner :( Jag kommer begära personlig kontackt nu…

Okej tack..

Okej tack..

Hennes hot är jag inte ett dugg orolig för. Hon har mest att torska själv.

Snart en månad sedan hon ringde till mig och sa att hon skulle anmäla, undrar hur det blev med det? Jag har då inte hört nånting från varken polis eller datainspektion ännu…
_**/Mvh Anne

Du kan nog vara lugn. Hon hotade mig då med.

Okej, jag är inte ett dugg orolig över att bli anmäld var mest sarkastisk i inlägg #235
_**/Mvh Anne

Varning! Nu har de valpar till salu igen! http://www.blocket.se/vi/14892522.htm?ca=1_9_s
_**/Mvh Anne

#238. Undrar just vad som händer efter att handpenningen på 2500 har betalats???

Man kan ju hoppas att den som betalat faktiskt får sin valp, men det är nog inte allt för stora garantier…
_**/Mvh Anne
nej det är just det….sitter och funderar på om man kan slå undan benen för henne på något sätt….kanske ska skriva till baksidan eller nått ;-)

Kan vara en idè
_**/Mvh Anne
#238 (hjälp vad inlägg.*ler*)
Nyfiken bara, tvivlar inte på att du vet, men hur vet du att det är hon?
âr det nåt fel med ?

#243 Annonsen står i hennes karls namn men jag vet att det dem för att hon som jag sagt tidigar i tråden har ringt till mej pga dessa varningar.
_**/Mvh Anne
;S fattar inget jag ;S
javisst är det dom finns ingen tvekan om det alls

Tack Kerstin =)
_**/Mvh Anne
#245 Gissade att det var telefonnummret du tog henne på.. Ville bara kolla. 
Jättebra kerstin…..hade inte en tanke på det;-)

SKULLE NÅGON KUNNA LÄNKA IN DEN HÄR TRÅDEN PÅ SIAMES IFOCUS. SÅ VORE DET JÄTTE SNÄLLT! kan inte själv.

Jag har också meddelat blocket att kolla upp.

Hoppas bara ingen har gått på detta än 
Vore skittrist alltså 
ATT NI INTE GER UPP.
VI SKRATTAR BARA ÅT ER. VI FÅR VÅRA VALPAR SÅLDA ÄNDÅ. MYCKET TACK VARE ER, SÅ BLIR FOLK NYFIKNA OCH KOMMER HIT OCH HÄLSAR PÅ. OCH TYCKER DÅ ATT VÅRA HUNDAR OCH VALPAR ÄR SÅ TREVLIGA ATT DOM TINGAR SIN VALP FRÅN OSS.
TACK ÅTERIGEN FÖR REKLAMEN FÖR VÅR UPPFÖDNING. FORTSÄTT GÄRNA MED DET SÅ SLIPPER VI ATT ANNONSERA SÅ MYCKET. DET BLIR BILLIGARE FÖR OSS DÅ.
STACKARS KRAKAR SOM INTE HAR ANNAT FÖR ER ÄN ATT SNACKA SKIT OM OSS. VI HAR INTE GJORT NÅGOT BROTTSLIGT PÅ 4 ÅR. FOLK SOM TINGAT SINA VALPAR HÄRIFRÅN FÅR SINA VALPAR VID 8 VECKOR, OCH SOM ALLA VÅRA VALPAR SÅ SÄLJS DOM VACC, VET.BES, AVM, ID-MÄRKTA OCH FÖRSÄKRADE SAMT 3 ÅRS DOLDA FELFÖRSÄKRADE.
ALLA KIMMIS (VÅR BLANDRAS) VALPAR ÄR NU SÅLDA OCH MÅNGA AV KARIS SCHÄFERVALPAR HAR BLIVIT TINGADE OCH HANDPENNINGEN ÄR BETALD.
NI LYCKADES INTE DENNA GÅNG HELLER.
ÄR DET NÅGON SOM VÅGAR SÅ FÅR NI GÄRNA RINGA OSS PÅ 0380/910 57.
ATT NI INTE GER UPP.
VI SKRATTAR BARA ÅT ER. VI FÅR VÅRA VALPAR SÅLDA ÄNDÅ. MYCKET TACK VARE ER, SÅ BLIR FOLK NYFIKNA OCH KOMMER HIT OCH HÄLSAR PÅ. OCH TYCKER DÅ ATT VÅRA HUNDAR OCH VALPAR ÄR SÅ TREVLIGA ATT DOM TINGAR SIN VALP FRÅN OSS.
TACK ÅTERIGEN FÖR REKLAMEN FÖR VÅR UPPFÖDNING. FORTSÄTT GÄRNA MED DET SÅ SLIPPER VI ATT ANNONSERA SÅ MYCKET. DET BLIR BILLIGARE FÖR OSS DÅ.
STACKARS KRAKAR SOM INTE HAR ANNAT FÖR ER ÄN ATT SNACKA SKIT OM OSS. VI HAR INTE GJORT NÅGOT BROTTSLIGT PÅ 4 ÅR. FOLK SOM TINGAT SINA VALPAR HÄRIFRÅN FÅR SINA VALPAR VID 8 VECKOR, OCH SOM ALLA VÅRA VALPAR SÅ SÄLJS DOM VACC, VET.BES, AVM, ID-MÄRKTA OCH FÖRSÄKRADE SAMT 3 ÅRS DOLDA FELFÖRSÄKRADE.
ALLA KIMMIS (VÅR BLANDRAS) VALPAR ÄR NU SÅLDA OCH MÅNGA AV KARIS SCHÄFERVALPAR HAR BLIVIT TINGADE OCH HANDPENNINGEN ÄR BETALD.
NI LYCKADES INTE DENNA GÅNG HELLER.
ÄR DET NÅGON SOM VÅGAR SÅ FÅR NI GÄRNA RINGA OSS PÅ 0380/910 57.

Tack för den infon.
Med Vänlig Hälsning
/Diana Lovatt
Järbo, Sandviken zon 4

hoppsan
Nejmen Tjena Pia!! Va trevligt att se dig här, har väntat orotligt länge! 
Tycker det är kul när människor skriver saker för att lugna sig själva. Antagligen har hon dåligt samvete och måste skriva att de hon gör är rätt, så hon själv mår bättre. Sorligt dock!
Men de spelar ju inte så stor roll vad hon skriver öht för hon är fortfarande lika olaglig och brottslig för det. Hoppas bara hon förstår någon gång att att hon förlöjligar sig själv genom att spy galla på andra när hon gör de hon gör.
Men något var bra som hon skrev, fortsätt med det NI gör här inne.. fortsätt sprida hennes olagligheter till blocket och till andra sidor så hon får de svårare. För jag LOVAR, de får hon.. även om de inte erkänns:)
vad bra det lät "VI HAR INTE GJORT NÅGOT BROTTSLIGT PÅ 4 ÅR." ;)

Håller med dej kerstinjo =)
_**/Mvh Anne
kul.. (<-ironi) nu kommer det alltså snart komma massa folk som skriver: "vad är det för fel på min valp, jag förstår inte… och nu får vi inte tag i uppfödaren längre, hon är som försvunnen."
"
Synd att det finns folk som inte är seriösa när de ska älja hundar.. :(
Wihii! ;) du har samma efternamn som mig Kerstin! :D
ja, det finns folk som inte är seriösa, det kommer alltid finnas, tråkigt liv…mår antagligen väldigt dåligt, kan man inte bara vara ärlig för en gång skulld? antagligen är det svårt för vissa, väldigt tråkigt, men så är det!
#264 Haha! de missa jag!:P

Dunkan:
Olagligt? Du måste ha passerat gränsen för hobbyuppfödning för länge sedan.
ZEBBAN
Ta reda på fakta innan du kastar skit.
nämen se där (ironi) självaste pia snällman tog åt sig hahaha…..vad bra att du kikade in här,lättare att hålla reda på dig då vettu, det är liksom inte bara du som känner till detta med datorer,och det är heller inte bara du som har kontakter med myndigheter och annat folk osv osv, och så länge du är oärlig så kommer långt flera personer, än dessa här inne sätta käppar i hjulen för dig, så jag föreslår att du inte är så stor i munnen,du faller bara på det själv…..
konstigt också pia snällman att du reggar dig här men inte skriver något på din sida,om du vore så ärlig som du säger så har du väl inget att skymma??, dessutom blir det ju gratis reklam eller hur?,det borde väl gagna din eminenta uppfödning om något.
Vadå Fakta!?!?!
Söker man på ditt namn, kommer så mycket fakta, om dig så att man kan sitta och läsa i timmar, vi har redan läst tillräkligt om dig! ;) sök på mitt namn i stället, och så ska du se att det inte kommer fakta om mig, så därför är väl du väldigt " populär" ?

"Dunkan" i # 272 tycker du att "Zebben" i # 271 ska ta redan på fakta. Hur är det med 3.e kullen valpar i december 2007? Hur kommer det sig att den är polisanmäld om den är laglig?
Angående inlägget i #257&258. * Tack för att du tycker det ska fortsätta skrivas om er!! Tack tack! * Flera har TINGAT av nyfikenhet då de läst "skitsnack" om er. Genomförde alla de köpen? Har du gjort statiskt? Vore kul få läsa den. *Du skriver om - Gratis reklam, slippa annonser, billigare för er. Hur många betalannonser har ni? Hur många gratisannonseri? * Du skriver att ni inget olagligt gjort på 4 år. Hur kommer det sig att det finns/ funnits polisanmälan/ningar då? Tycker F-kassan, K-fogden, Polisen m.fl att ni levt lagligt? JAG vet inte, jag undrar bara! Får man ha fler än 2 kullar/år till salu utan tillstånd? Sälja fler än 2 vuxna hundar utan tillstånd? osv Är det tillåtet att köra bil i alla tillstånd? osv * Av vilken anledning ska man ringa er?

#272 Fakta om Dig finns det överallt.
#263 Kan bara hålla med 263 ett sådant inlägg skriver man i ren panik för att lugna sig själv och för att man vill att andra ska se en.
tänkte på det, bara för man inte blivit påkommen på 4 år innebär inte det att man varit laglig i 4 år..
jag menar folk kör fort, slåss och super och gör inbrott och de kommer undan har de varit lagliga då?
jag menar det finns ju egentligen inga bevis för att man varit laglig eller olaglig för den delen heller.
bara en fundering så där..

Håller med flera inlägg i tråden! #279 gillar dina funderingar. vilka har alltid levt lagligt? jag kör ofta för fort t.ex. 
Ja, dt är san Kwerstin!

Hittade några fler av denna persons sidor:
http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=63408 src="http://www.blandrashundar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
http://www.nogg.se/startpage.asp?idHomepage=60725 src="http://www.blandrashundar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
_**/Mvh Anne

Suck! Att hon aldrig ger sej. Det ser ju jätte fint ut i annonsena.

Usch vad hemskt.
Men är det mest schäfrar eller andra hundraser också?
Men varför sätter dom inte henne i fängelse och sen när
hon är fri, men uppsikt.
Hur kan man veta att det är hon, vet man hur hon ser ut.
Hur gammal är hon?
_Hittade lite intressanta saker på hennes sidor som du hittade, #283:
På hennes sidor finns den en flik där det står "Om mig"
Om man läser lite där så kan man hitta lite irriterande saker… ;(
På ena sidan står det såhär:
_"Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på…
Alla skitsnackare"
_Gissa om hon menar oss.
_
"Är det ok med vita lögner?
Ibland kanske"
_Jag tror nog att det är mer än ibland, för henne Dx
På andra sidan står det såhär:_
"Den här personen skulle jag vilja kasta en tårta i ansiktet på…
Ulf ordförande i SKK."
_Vaddå för? För att han inte gillar hennes sätt att föda upp hundar och lura folk?!
_"Det här får mig att bli alldeles vansinnig…
Alla skitsnackare som inte tar reda på sanningen innan dom sprider saker och ting."
_Isåfall finns det jävligt många skitsnackare, eftersom alla tycks ha samma uppfattning om henne…!!
_"När blir man vuxen?
Aldrig."
_Nej, inte hon i alla fall._
#285 Det står att hon är 41 år på sidan som #283 hittade… men om hon ljugit om så mycket redan, vad säger att hon talar sanning om det?
/Louise - Medarbetare på marsvin.ifokus.
#257 Ett patetiskt försök till att få folk att sluta berätta sanningen om dig… -.-

#283 och #286 Det finns mer intressant vid fliken "Om mig"… Hur kan det gått till att hinna så mycket, när så stor del av tiden tillbringats i fängelser? Man kan undra vilka kennlar, hundpensionat och veterinärer det handlar om - och hur långe. Vi kan alla säga att vi praktiserat hos veterinärer, alla de gånger vi varit med där med våra djur! Vi har ju hållit i den… Det är väl praktik… Rätta mig om jag har fel.
Jo, PS är född 1966. DET är sant.
DETTA FINNS PÅ SIDAN OM BLANDRASHUNDEN
Personlig text
Jag har hållt på med hundar sedan jag var 7 år. Jag tog
min första valpkull 1985 efter min då underbara schäfertik
Gosan. Jag har jobbat på många stora kennlar och även
praktiserat hos veterinärer samt jobbat på hundpensionat.
Jag har även jobbat på Hundstall, det gamla som en gång
i tiden låg på albano i stockholm.
Jag har tagit fram en hel del valpkullar under årens lopp
och dom sista åren haft vår uppfödning ihop med min
man. Men eftersom min hälsa inte är den bästa så har jag
överlåtit schäferbiten på min man. Nu har jag bara gamla
Dunka som nu blir 8 år (schäfer) min underbara
blandrastik Kimmi samt hennes 3 underbara valpar
Hobbies och intressen
Hundar och avel.
Favoritcitat
Man skall inte kasta sten, när man sitter i glashus.
----------------------------------------------------------------------------------------
Jag tycker att man ser väldigt ofta annonser som #238 har lagt in här.. Vet inte hur många jag såg bara förra året! Jag läste någonstans att hon inte får ha mer än 2 kullar per år eller nått sånt.. I så fall har de då överskridit det för länge sedan! Jag har iaf sett FLERA liknande annonser var namnet Kari stått i Jönköpings kommun.. Så jag antar att det är samma människor och då har de i så fall varit väldigt olagliga förra året =) Hade jag vetat att de var dem, så hade jag givetvis anmält det. Men nu vet jag!
Och till dig #257 (Dunkan) vill jag bara säga att jag önskar verkligen att du mister din rätt att ha hundar och djur över huvud taget! Sådana som du och din man gör mig så jävla förbannad! Hur fan kan man göra som du?! Tycker du att det är roligt att lura folk på pengar som vill ha hund, häst och andra djur som du lurat folk att du har?! Stackars den människan som skulle köpa häst av dig och fick betala 16 000!! Fick hon tillbaka de pengarna eller? Hahahaha, att ni inte gjort ngt olagligt på 4 år tror jag då inte på! Bara förra året hade ni hur många annonser på rakryggade schäfrar som helst! Du får ju bara ha 2 eller 3 kullar per år.. Men du/ni kanske inte hade hundar och valpar alla de ggr ni annonserade förra året? I så fall har ni ju varit olagliga om ni lurat folk på pengar då.. Förstår inte varför ni får ha djur! Oavsett om ni missköter dem eller inte! Jag blir så förbannad när jag läser om hur du beter dig! Man undrar ju vad ni har för fel där uppe.. Nått måste det ju vara - för en normal människa lurar inte folk på pengar!! Och att du aldrig har lärt dig ngt av alla dina fängelsevistelser?!Du har ju suttit typ halva ditt liv inne.. Du borde ju ha lärt dig att brott inte lönar sig vid det här laget.. Men tydligen inte! Och att du skulle vara 41 år tror jag knappast. Det jag har läst om dig så är du betydligt äldre än så… Men kan du lura folk på pengar så kan du ju självklart ljuga om åldern också ;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#257/258 "Dunkan" har tydligen avslutat det nicket här.
Vet nån om h*n skaffat ett nytt?
jag blev lite fundersam idag, för någon som kallar sig Mothers love har varit in på min sida,och när jag kollade vem det var så fanns hon inte kvar alls , användaren finns inte stod det hmmm….

Nu har de annons om valpar ute igen!!! http://www.blocket.se/vi/15185543.htm?ca=1_9_s src="http://www.blandrashundar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
_**/Mvh Anne
Åsså har hon ändrat namnet till marie igen, att hon inte fattar att folk redan vet att hon gör så,

Har anmält annonsen hos Blocket. Så gör det Ni också.
296, hur gör man det?, och vad ska jag skriva?…att hon har och är en hundskojare eller?, brukar inte vara på blocket så jag blir lite villrådig;-)

hur vet ni att det är hon som lagt ut annonsen egentligen ?
Mvh Ellenfyrkant
Se mitt inlägg # 293.
Det är samma valpar som hon hade ute i förra annonsen, vilken vi anmälde!
Djurskyddet Nässjö; ingela.bjorklund@kommun.nassjo.se
Nästan längst ner på sidan efter varje annons på Blocket finns "Anmäl missbruk." att fylla i. Eller klicka på "Anmäl-länken"

jo, jag såg det inlägget. Men asså…. Hur vet ni att det är HON!?
Det kan väl lika gärna vara vilken Mrie som helst menar jag, som vill bli av med sina schäfer valpar ?
Om det inte är så att det är med dom bilderna hon lursr folk på handpenningen ?
Mvh Ellenfyrkant

#00 för att allting stämmer in, kontakt uppgifter, ort, namn, mm mm
_**/Mvh Anne
en undran jag har bara: om man inte är olaglig, varför byter man då namn o telnr titt som tätt?
jag själv som laglydig har haft samma mobilnr i 15 år (sen jag skaffade mobil) o samma hemnr sen jag skaffade tel… enda gången jag bytt hemnr var när jag flyttade till ny ort o inte kunde ta med gamla numret=)
/Ingalill

bra fråga ingann =) har tyvärr inget svar på det annat än att det kan vara ok att byta namn om man måste hålla sig gömd för sin egen säkerhet och då får skyddad identitet. Men så tror jag knappas det är i detta fall
_**/Mvh Anne
#303 precis=) har man skyddad identitet annonserar man ju inte på blocket under olika namn *s*
/Ingalill

#302 Om man annonserar på blocket om söta hundvalpar, sen tar handpenningen och sticker. Sen en månad senare annonserar m valpar så känner folk igen dig och du blir anmäld. Men går man under nytt namn och tel. nr så misstänker ingen något (är det meningen iaf). Även om det ändå nu ätr många som kommit på henne. Så tror iaf jag det ligger till.
Mvh Ellenfyrkant

#302 Om man annonserar på blocket om söta hundvalpar, sen tar handpenningen och sticker. Sen en månad senare annonserar m valpar så känner folk igen dig och du blir anmäld. Men går man under nytt namn och tel. nr så misstänker ingen något (är det meningen iaf). Även om det ändå nu ätr många som kommit på henne. Så tror iaf jag det ligger till.
Mvh Ellenfyrkant
#305 javisst är det så… men hon skrev själv härinne under namnet "Dunkan" att hon inte gjort något olagligt på 4 år…. varför fortsätter man då byta namn/nummer?
/Ingalill

#307 Det jag inte riktigt fattar som jag tolkar olika på olika folk är ifall det hon håller på med ÄR olagligt eller inte !?
Mvh Ellenfyrkant

#307 Det jag inte riktigt fattar som jag tolkar olika på olika folk är ifall det hon håller på med ÄR olagligt eller inte !?
Mvh Ellenfyrkant

#309 Hon tar mer valpkullar än vad som är ok. Man får ta max 2 kullar, då kallas det hobbyuppfödning. Men tar man fler måste man se det som inkomst och då ska man alltså skatta för dessa.
Hon har tydligen ett handelsbolag nu. Dunka……….. HB

Byta mobilnr osv får ju vem som helst göra utan att vara olaglig. :)
Hon kanske tar sitt andra namn i sitt namn och då är inte det heller olagligt.

#309 Ok, tack, där lärde jag mig något nytt ;D Me hur vet folk om man tar fler än 2 kullar på samma hund om den inte är registrerad i ssk ?
#311 Det fattar väl jag också O.o Sluta skriv sånna självklara saker, börjar störa mig endel på dig nu i olika trådar…. (Vill egentligen inte vara otrevlig, men har verkligen börjat tröttna på dig nu)
Mvh Ellenfyrkant

#310* var det till, inte #309 (mig själv) ;)
Mvh Ellenfyrkant

#310* var det till, inte #309 (mig själv) ;)
Mvh Ellenfyrkant

#312 det spelar ingen roll om det är på samma tik eller på fler olika tikar man tar kullarna bara det att det får inte vara samma uppfödare som tar mer än 2 kullar/år om man inte har registrerad uppfödning.
_**/Mvh Anne

#312# Ge dig lilla vän. Ingen blir rädd för dig iaf. :)
Jag svarade på inlägg 302 och den har ju inte ens du skrivit.

Jag köpte en vit schäfervalp av Pia Snellman/Marie Karjalainen i dec-07. Jag hade ingen aning om vem jag köpte av och fick hicka när jag upptäckte det. Valpen är jättetrevlig och söt men lite snopen blir man när man upptäcker hur lätt det är att bli duperad av ngn.
Min valp kallas förnärvarande Harley den allsmäktige då han dödade vår kanin igår.
Malin S*Ängstorpets

#318 vad skönt att höra att du är nöjd med din hund iaf =) Trist dock det där med kaninen =/
_**/Mvh Anne

#319 Ja jag är nöjd med hunden han är snäll och mycket lättlärd. Händelsen med kaninen var en ren olyckshändelsen. Jag betalade min hund kontant och fick med mig den hem veterinärbesiktad och färdig så jag blev ju aldrig lurad direkt. Men man blir snopen när man förstår hur naiv och godtrogen man faktiskt är. Jag är ju faktiskt instruktör på en brukshundklubb och bord ha hört talas om henne, men det hade jag inte. Talets gåva har hon och jag hade aldrig misstänkt ngt om inte en vän till mig hade ifrågasatt mitt val av hund. Jag måste faktiskt försvara mig med att jag hade sökt på vita schäfrar och vit herdehund och tagit reda på mycket fakta om dem. Jag viste att man kunde köpa oreggade vita schäfrar som man senare kan mönstra in som vita herdehundar (eftersom rasen är relativt ny) om man bara vet deras föräldrars namn och HD-status. Ja så är det och det kan ju inte vår "kanin dödare" rå för
.
Malin S*Ängstorpets
#317 Håller med ;) Som jag sa #287 försökte hon säkert få oss att sluta berätta sanna fakta om henne. Hon skapade väl en ny annons för att inte behöva bli påkommen med att ljuga xP Patetiskt, som sagt!

#320. Nej nu blev jag nyfiken! Vad var det du sa om att mönstra om dom ?
Mvh Ellenfyrkant
/Ingalill

Kan ev hända att de har flera hemnummer (har för mej att man kan det)
_**/Mvh Anne
/Ingalill

Man kan väl säga att det är många av allting hos vederbörande.

# 322 Här kommer ett urklipp från vita herdehundsklubben angående mönstring av vit schäfer till vit herdehund.
Mönstring
Hur blir en Vit Schäfer en Vit Herdhund?
En Vit Schäfer kan endast bli en Vit Herdehund genom en sk. Mönstring (som enbart kan ordnas av Vit Herdehundklubb). Mönstring innebär att två av SKK speciellt utbildade domare granskar hunden, för att med utgångspunkt från rasstandarden bedöma om hunden är rastypisk. Domarna avger sitt yttrande på en blankett, som - om hunden anses rastypisk, utgör underlag för registrering i SKK:s annexregister.
Eftersom de Vita Herdehund valparna vid registering i SKK ska ha känd HD, AD på föräldrar samt en känd bakgrund vill vi även veta samma sak om hundar som mönstras in och eventuellt godkänds av SKK domare för inregistering i SKK:s annexregister som Vit Herdehund. För vårt avelsarbete eftersträvar vi att hundarna ska vara sunda, stabila och friska. Det är inte antalet Vita Herdehundar som avgör, utan kvalitén på hundarna som gör nytta i vårt avelsarbete.
Förfarande
Vill du få din Vit Schäfer inmönstrad som Vit Herdehund? Tag då först kontakt med oss per telefon, samt skicka in ett brev som innehåller de uppgifter som står i fet stil nedan.
Hunden Måste vara minst 6 månader gammal för att få mönstras in.
Att skicka in:
Hundens namn och födelsedata
Ägarens namn, adress och tel.nr.
Föräldradjurens HD, AD
Ev. stamtavla alt släktled bakåt
Anledningen till att du vill mönstra in din hund
Efter inkommen information om hunden, bedöms ansökan till mönstring av Vit Herdehundklubbs styrelse. Varje inkommet ärende behandlas enskilt.

#328, "klanka" inte för mkt på #327. Inlägget klargör bara fråga i #322!!!
Läs inlägg #318 och 320 och 322, så får Du förklaring. Förhoppningsvis en till, som fått upp ögonen för "PS". 

#327 Men kan du sen ställa hunden som en Schäfer ?
Mvh Ellenfyrkant

# 330 Efter godkänd mönstring blir de vita herdehundar och ställs som sådanna.

Okidoki, en annan är en panthjärna förstår du 

Puttar upp tråden ^^

"En 41-årig kvinna och en 50-årig man bosatta på landet någon mil från Nässjö har polisanmälts för brott mot djurskyddslagen. Anmälare är Nässjö kommun via djursskyddsinspektören Ingela Björklund."
Källa: http://h1.ripway.com/baksidan/partikel7.html src="http://www.blandrashundar.ifokus.se/Images/Buttons/linkArrow.png" alt="Länken öppnas i nytt fönster" />
_**/Mvh Anne
ÄNTLIGEN!
va då " äntligen" ? :S
LillMalin, jag tror hon menar att dom nu är polisanmälda.
Aha! =)

De ganska nyligen inflyttade katterna säljs --- verkar bråttom för annonserna uppdateras dagligen på Blo----
Kan det vara så att senaste hundens inflyttning har något att göra med det? Läste nånstans att dobbe gillar att jaga katter? Blir väl valpar snart igen då, eller vad tros?
Vilken energi. Inga krämpor där inte.

Jag har nu på morgonen fått information från en säker källa (annonym) att PS försökt få köpa en shettishingst av denne person på avbetalning.
Dock var denne person uppmärksam och kollade upp den intresserade köparen och fick då reda på att det är den ökända PS och kunde då snabbt avstyra det hela.
Oavsett vad ni säljer (speciellt då det gäller djur) så var noga med att kolla upp eventuella köpare så noggrant ni kan, google är ett mycket bra verktyg i detta fallet.
_**/Mvh Anne
människan är ju sjuk!!! att hon inte ger upp!!,
människan är ju sjuk!!! att hon inte ger upp!!,

Hon är ständigt aktuell, ser ofta annonser på blocket
_**/Mvh Anne
fattar inte varför psyk inte tar sitt ansvar där…..men det är ju bara att hålla span hela tiden.
Såg detta nu. Fattar inte att en sån människa över huvudtaget för ha djur. Borde vara förbjud för dem.
Väl mött, Tatsja
Du tittar väl in på Fotboll iFokus?

#346 jo man kan ju tycka det, men på något sätt så tycks de ha sluppit undan det hitills =/
_**/Mvh Anne
Ja, den där har man ju drabbats av… hon ville köpa en godkänd hingst av mig. Då var hon inte så känd i hästvärlden men något "luktade" unket i det hela och jag drog mig ur affären bara för att snart upptäcka vilken tur jag hade som lyssnade på magkänslan.