Varför gör han på detta viset?
När han är nybadad och jag torkat av det mesta av vattnet rusar han runt i lägenheten som en raket. Håller på så ett bra tag innan jag får stopp på honom för att föna honom torr. Verkar överlycklig. Nästan som om han ville torka sig själv.

Lycklig för att ha sluppit ut ur duschen? Även den mest vattenälskande hund brukar hata att bli badad.

Han kanske vill springa sig torr?
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Haha, min hund gör också så! Varför vet jag inte, men han tycker inte om att bli badad, så det kan ju vara för att han sluppit ur duschen. =)
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Åskar gör oxå så;) Han älskar att bada/duscha men vill helst torka sig själv *s* o slutet av torkningen (när alla väggar o golv är fulla av vattendroppar) skall helst ske genom att åla sig runt i och på mattes soffor av microfibertyg;p (så det gäller att förbereda med gamla lakan/täcken över det man inte vill ha blött…)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Tror nog att dom flesta hundar gör så. Alla mina hundar har gjort så efter badning. Vill nog mest torka tror jag.

Dom är glada att de är över:P
det är både och, en varg i naturen tex gör samma sak om dom blivit blöta drar av sig på gräs trädstammar mossa osv osv,våra tama springer sig torra och ofta drar dom av vätan på en vägg möbler eller liknande, sedan är det ju himla kul också tycker dom;-),sedan vill dom ju ha bort den för oss rena lukten, och få lukta sig själv igen:-))

Jo, snabbt efter ett bad med schampoo (nödvändigt för husfriden) så hittar hunden ett trevligt grävlingsbajs eller en rutten fågel att rulla sig i. Då är den nöjd igen, fast om det är att lukta sig själv vet jag inte.

Jag tror alla hundar gör likadant
varför, vet jag inte!
8, jomen det är ju att lukta sig själv för dom på ett sätt det är nedärvt, att rulla sig i sådant för att lägga sin egen lukt ovanpå, och en varg har ju en hel del olika lukter på sig jämt, dom badar ju inte som tamhunden;-)

Det är nog så, min hund påpekar ständigt att RIKTIGA hundar badar inte med schampoo! Ett oändligt lidande är det att stå i duschen
, däremot allt vatten ute, från sjöar till gyttjepölar är helkul
.
11, mm jag vet hur det är, en ren collie päls= skitig colliepäls så fort han kommer ut på gräset, till och med asfalten ibland:-))))