Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 3645 ggr
[lottaeriksson]
0

Klass färskfoder

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hej!

Jag har precis bytt till Klass färskoder ifrån Doggy, då både jag och pojkvännen tycker lill-Tarox varit en aningens klen och tanig ett tag.

Vi åkte direkt till stället där de tillverkar fodret här i Sundsvall och köpte hem. Personalen där sa att vi inte skulle blanda maten utan byta direkt, vilket vi gjorde och han har inte blivit dålig av det alls. Han slukar maten på 2sek och verkar må prima :) Några härinne vet kanske att jag haft otroligt mkt problem med Tarox, och därför är jag nu så glad att detta foder fungerar redan nu i början! Sen ska ju även detta foder vara bra för hundar med allegier samt hudproblem. Detta har jag dock inte märkt någon skillnad på, men det lär ju isf komma med tiden.

Men nu till själva grejen! Som jag skrev så fungerar fodret utmärkt, och jag har bara hört positiva saker om detta färskfoder, tills att vi pratade med veterinären samt några djursjukvårdare på djurkliniken. De sa att det var rena döden för magen och fick det att låta som att det var det sämsta möjliga man kan ge sin hund?

Ska jag tro på detta? Foten i munnen Det är SÅ MÅNGA som är riktigt nöjda med fodret och jag har som sagt aldrig hört från någon tidigare att det ska vara det minsta dåligt för magen, snarare tvärtom!

Mvh Lotta med lill-Tarox

zoolatri
0

Jag har faktiskt bara hört positiva saker om färskfoder. Även två hundfysiologer som själva gav sina hundar(den ene har tävlat lite kapplöpning med sina hundar) frskfoder har gett ett väldigt positivt utlåtande. Så jag vill höra lite mer om varför det skulle vara skadligt för hundens mage… Jag har själv provat klass och hallafoder. Men jag hade så liten frys då och ett ganska kringresande liv så det passade inte så bra. Nu funderar jag på att börja igen. Halla tyckte jag var riktigt bra.

Marylojs
0

Va? Vad hade de för belägg för det? Och vad föreslog de istället? Hills kanske, som de råkar sälja?

Sara1
0

De sa nåt liknande till mig när jag var dit med min staffe. Jag frågade vad de rekommenderade och självklart var det Hills. jag har slutat gå dit, det finns trevligare och bättre veterinärer.

Min hund hade väldigt mycket problem med sin mage förrut, innan jag började med Klass. Han blev mycket bättre av det, vilket jag sa till veterinären där på djurkliniken.

Mår din hund bra av att äta Klass så fortsätt med det.

[lottaeriksson]
0

#1 Jo det var ju det jag också endast hade gjort, tills att jag kom till djurkliniken! Det var därför jag vart tvungen att fråga.

#2 Nej det bara var så tydligen, de sa inte så mkt mer. "Rena döden" också liksom, de fick en att låta som ett riktigt stolpskott. Nej, de förelog inte direkt Hill's utan mer medicinska foder som var receptbelagda. Och de är ju inte direkt billiga.. Men jag fattar inte varför de ska klaga när vi har hittat ett foder som han mår så bra på?

#3 Okej, jo min pojkvän har också velat byta veterinär ett tag nu. Så vi får se hur vi gör. Jo vi ska fortsätta, men jag vart ju såklart orolig då de sa sådär, så jag ville bara höra om det var nån annan som hade den upfattningen om det här fodret.

Frankbot
0

ger mina hundar klass och dom kunde inte må bättre :)

tror inte alls på att det skulle vara rena döden…mår din hund bra av klass ska den äta klass :)

[lottaeriksson]
0

#5 Okej vad bra :) Men jag fattar fasen inte varför de ska stå och säga sådär till en? Klass är väl så pass bra att tom vi människor skulle kunna äta det!? Det påstår de som säljer det iaf.

Jo han ska få fortsätta käka det :) Nu ska vi se om han går upp lite i vikt bara ;)

Tezza
0

#6 Veterinärer kan ofta inte speciellt mycket om foder. Det ingår inte mycket foderlära i deras utbildning utan de får till stor del lyssna på föreläsningar som deras egna (Hills, Rc mm) håller i och sen tror de på det…..Därför skriker många veterinärer rakt ut om de får höra att man kör färskfoder och då ska vi inte nämna vad de gör om de får höra att man barfa….:) Jag kör själv färskfoder  och är väldigt nöjd och har aldrig hör nått negativt mer än att det tar upp frysplatsen. I torrfoder så är ju allt processat och vitaminer, mineraler osv förstörs. Funkar hunden bra på Klass så ska ni så klart fortsätta med det oavsett vad en veterinär säger, de vet inte alltid bäst…

tezzie
0

Klass hundfoder är extremt bra, de har ju själva haft kapplöpningshundar som de tävlat med och de har mått bra.

Sundsvalls djurklinik är kanske inte den bästa, byt till den nya i bosvedjan, det är veterinärer från sundsvall som öppnat eget!!

*** Kärleken övervinner allt ***

[lottaeriksson]
1

#7 Haha jo så kan det nog vara Tungan ute Vi ska fortsätta med Klass på lillbubben, och så länge vi är nöjda kommer vi inte byta Glad

#8 Jo min pojkvän har faktiskt redan varit där och köpt nån grej, och han har snackat om att han vill att vi ska åka dit istället Glad Så vi åker nog dit nästa gång Skrattande En av hans arbetskamrater åker tydligen dit med sina hundar eftersom han var så otroligt less på Djurkliniken. Berguven i Bergsåker då? Har du varit dit någon gång?

tezzie
0

Jag har aldrig varit till berguven, har varit på väg flera gånger eftersom dom är billigast i länet på kastrering av hanhund…

Djurkliniken

tezzie
0

Jag har aldrig varit till berguven, har varit på väg flera gånger eftersom dom är billigast i länet på kastrering av hanhund…

Djurkliniken r

tezzie
0

Djurkliniken har fått dåligt rykte och det är väl inte helt utan anledning…

dima
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vi ger foddax frysfoder till vår grandis, men det är det ända han äter! Ska till vet i morrn, eller idag tror det kan vara allergi lr infektion… är det maten så kommer vi att få ett spjälstaket snart för han är hellre utan än äter vet. äckliga torra kulor!!Skrattande Jag tror på färskfoder och en skvätt vetegroddsolja eller viacutan. För utan oljan får han lite dålig päls..

Ja huvudsaken är väl att våra små äter och mår bra!

kerstinjo
0

# 13

Å, där vill jag också ligga!Glad

Kerstin