Vill inte berätta vart kullsyskonen skall!????
Hejsan en kompis till mig skall köpa hund nu till vintern & har nu tingat en valp från en kennel!
Idag berättade hon att hon hadde frågat uppfödaren vart dom andra valparna skulle & hadde då fått till svar "Vart dom andra valparna skall brukar jag inte berätta!"
Är det ofta uppföddare gör så!!????
Mvh Emelie
nej en seriös uppfödare gör inte så, dom brukar däremot anordna träffar med kullsyskon
mvh
lena
Nej det lät underligt tycker jag. Vår uppfödare berättade gärna var Aramis kullsyskon skulle ta vägen och vi fick till och med en lista med mailadresser och så till de andra ägarna.

Verkar mycket mysko. Iofs har inte min kenneluppfödare valpträffar heller men vill jag så får jag säkert telefonnumret till dom andra valpköparna. Han har ju berättat för mig vart dom hamnat osv.

Ja jag tycker ochså att det värkar litte mysko men som hon säger! Hon tycker att hon & uppfödaren har så bra kontakt annars!!
Låter nog lite märkligt. Nog för att jag inte heller vet var Turbos kullsyskon finns men jag har inte frågat heller. Lite konversationsproblem oss emellan iom att hon endast kan finska och jag är usel på vårt andra språk…

men vad? Jag kommer gladeligen att berätta för valpköparna vart syskonen hamnar så de kan träffas o så…Kommer även att ha valpträff ca 1 gång om året…konstig människa,verkligen inte seriös!!!!
Undrar om det finns något hon vill dölja? Så inte de andra ägarna ska ha kontakt med varandra och disskutera vissa detaljer dom eventuellt upptäcker. Verkar väldigt mysko.
Vi brukar alltid se till att köparen får kontakt med kullsyskonen i mån dom vill det. Vi har även valpträffar.
Blir dom reggade och får stamtavla går det nog att spåra ändå.
Ärligt talat skulle jag nog backa redan här.
Jag lämnar inte ut mina kattungeköpares namn till de andra köparna om de inte uttryckligen frågar efter dom och jag fått godkänt från alla parter att lämna ut dom. Däremot ka jag på en direkt fråga tala om vilken stad eller land de flyttar till. Tycker att det är köparnas sak att få gå ut och tala om när de köpt en ny katt/hund.
Anna-Karin
”Klok blir man av erfarenheter – erfarenheter får man av dumheter”

Håller med#7 skulle inte köpa från sådan uppfödare
tala om för kompisen att vi väntar smått om 2 veckor istället
hehe

Det kan ju vara så att köparen har hemlig identitet eller något, mn då borde uppfödaren sagt det att det finns omständigheter som gör att jag inte kan berätta var valpen ska.. äh jag vet inte låter knepigt iaf.
Vi fick en lista med alla valpköparna på när vi fick våran GD, men vi blev tillfrågade först om vi ville vara med på listan… Tycker det är kul att veta vart alla valparna gått, speciellt eftersom det inte finns någon här nere som har GD.. Kul med foton från de andra och se hur de utvecklas.
Finns det valpar i närheten så är det ju bra om de kan träffas lite då och då, så det inte blir en katastrof när det är valpträff… Vissa valpar får ju inte träffa andra hundar och det kan göra att de blir lite stressade… De behöver träffa sin egen art, för vi kan inte förstå dem jämt…

Om hundarna är registrerade i SKK kan man få namn och adress därifrån.