heej
Ett exempel: Du har Din hund lös på Din tomt. Tomten är inhägnad men plötsligt kommer en främmande hund in på tomten och det blir slagsmål. När slagsmålet är över visar det sig att Din hund inte alls är skadad medan den främmande hunden har fått några bitsår. Som hundägare är Du i detta läge skyldig att ersätta den andra hundägaren för eventuell veterinärvård, trots att den främmande hunden faktiskt inte har på Din tomt att göra!
hej.. om min hund är pissat inne flera ggr.oh han som har ägt hunden har inte sköt han som man ska göra. hunden är 3 år och jag vet inte vad jag ska göra :/.. hur ska jag göra för ut få den oh sluta göra det?
#0 Jadu, är det inte knasigt?!
#1 Det är svårt för en hund att bli helt rumsren vid tre års ålder, men det går helt klart att göra saken bättre. Börja göra som du skulle göra med en valp; ta ut hunden direkt den har sovit, ätit, busat, osv. Ta ut hunden ofta - förekom olyckorna.

har varit med om detta !
riktigt dummt igentligen, Hundens rivir ju !

Fast det är så att om det är som det är i #0 så har den andra hundägaren också sitt ansvar. Vilket innebär att man får betala veterinärvården för den andra hunden men kan sedan stämma den personen eftersom de har fullständigt ägaransvar de också. Så på det sättet får man sina pengar tillbaka. Fruktansvärt krångligt men fullt lagligt. Det gäller bara att tänka på det.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars