Hundar iFokus

Hundar

Etikettutställning
Läst 1433 ggr
SparklingTindra
0

Tandproblem..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var och hälsade på Askas familj igår för att hjälpa dom att förbereda för utställningen på lördag. Då såg jag att den övre hörntanden (kan inte namnen på tänderna så jag hoppas att ni förstår ändå) hade växt snett framåt och därför hade den nedre hörntanden växt utåt och stack ut från munnen.

Den tanden måste väl antagligen tas bort (den nedre alltså), även om han inte ställs ut, men vad tror ni om hans utställningschanser efter att tanden är borta?  Han är ju så fin annars så det känns ju lite tråkigt om dom inte "kan" ställa honom på grund av det..

Aska är alltså en sex månader gammal sheltievalp.

spikes
0

har man bara ett goddtagbart intyg från vet om att tanden var tvunget att tas bort, så kan man ställa ut ändå;-)

SparklingTindra
0

Åh, vilken tur! =) Tack så mycket!

Sen har jag två frågor till: Ungefär hur mycket kostar det och brukar uppfödaren stå för kostnaden? =P

Bleenda
0

#0 Om du har sålt hunden till dom, så dom står som ägare. Då ska dom betala.

Ring runt och kolla priset på olika ställen om du har chans till det.

Och som #1 säger. Glöm inte att ta ett intyg.

Hoppas det ordnar sej. Det är ju inte så många dagar kvar till lördag. Annars ställer ni ut i alla fall och hör vad domaren säger om det här.  Om det är ett bett fel eller mjölktänderna som inte släpper ordentligt. Dom är ju väldigt kunniga i den ras dom dömer.

Jag håller tummarna för er allihop på lördagSkrattande

SparklingTindra
1

#3 Tack för ditt svar. =) Han kommer att ställas ut på lördag med den felaktiga tanden, dom får nog troligast ingen vet.tid innan dess. Det är jag som ställer honom så jag ska fråga domaren. Synd bara att han inte kommer att vinna något på grund av tanden den här gången.. =P

Tack än en gång!

ingann
0

vad fin han blivit!!!

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

SparklingTindra
0

#5 Visst har han. =) Han är så himla trevlig också, älskar allt och alla och det är oftast besvarat också. Han är sin familjs lilla prins. =D

SparklingTindra
0

Han har nu ställts ut idag och blev BIM och fick HP. Han var lite flamsig när han skulle möta tiken så han blev inte BIR.

Domaren märkte inte ens tanden.

På måndag ska Askas matte ringa till veterinären och beställa tid för att ta bort tanden.

Askas kullbror Zorro ställdes också och kom tvåa och fick HP.

spikes
0

GRATTIS:-)))

Manda29
0

Grattis!!

SparklingTindra
0

#8 och #9 Tack!! =)

[Malin3033]
0

har svarat på sheltie.ifokus. hoppas det kmr ordna sig!