Pit Bull
Den som har något emot pit bulls av någon fördomsfull anledning, se då denna: http://gprime.net/flash.php/thepitbullproblem
Även ni som INTE har något emot pit bulls, se den ändå, för den är verkligen bra - och hemsk.
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
De som känner till rasen har inget mot den i sig, utan mot ägarna.
Jag tycker det här med pit bull är uttjatat.. Jag förmodar att de flesta vet att det inte är fel på hundarna utan ägarna. Men det gör inte folk mindre rädda då så många idag köper rasen för att ha som vapen :( Likaså, dobermann och rottisar
Mja, de flesta och de flesta? Vi har väldigt många här i stan som tycker att "oooh, vilken hemskt hund!". Jättelöjligt, men så har vi också flera idioter här som har pit bull-blandningar som hetsar dem och misshandlar dem och får mig att vilja gråta över de stackars hundarna.
Har du sett filmen?
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Ja. har sett många liknande filmer. Men jag orkar inte bry mig om att människor har fördommar. Det kommer de alltid ha. Skulle jag äga en pit bull skulle jag nästan tycka det var skönt att folk oftast är tillbaka dragna. Då slipper man allt "stanna o låta folk gosa o klappa" ;)
Själv gillar jag inte rasens utseende.
Jag är gammal nog för att säja -Historien upprepar sig. Först var Schäfern en mördarhund, därefter Dobberman och Rottweiler. Nu är det Pittbull. Knäppa ägare kommer alltid att finnas oavsett vilken ras de väljer. Pitbull och mördarhund är något media drivit upp. Många av tidningarnas "Pitbull" är ofta inte renrasiga Pitbull.
Hur ofta läser man om pudeln som högg sin husse?
Problemet är precis som alla säjer, ägaren och inte hundarna, men också media som driver detta. Vore det inte bättre om de skrev om oseriösa uppfödare och ägare som vanvårdar sina hundar? Detta oavsett ras.
Jag har haft många hundar och jag kan garantera att med fel uppfödare och fel ägare, kan vilken hund som helst bli svår att ha och göra med.
Jag läste i tidningen om oseriösa uppfödare, såna som har dem i lådor i en lägenhet och som säljer till vem som helst. Så lite har de uppmärksammats
Vi fick (av misstag) en blandraskull för ett år sedan. Ingen kan bara föreställa sig vilka knepiga människor man har pratat med och träffat. En ville att vi skulle skicka en valp med godsflyg till Norrland. (Bor i Småland). De var de 8 veckor.
#5 Ville bara tillägga på "Hur ofta läser man om pudeln som högg sin husse?"
Eller att statistiken visar att det är golden retrivers som oftast biter barn?
#8 Helt sant och riktigt.
enligt en utskrift så var ju golden retr. den hund som låg bland de i 10 i topp på hundar som är värst att bita folk. inte pitbulls. pitbull låg på 67:e plats som bit gladaste hunden.
håller med om att det inte är hundens fel att den biter osv. utan ägaren som fostrat den till det. har själv en am.pitbullterrier hane (ej blandras) som är fostrad på det sätt en hund ska fostras på alltså med mycket kärlek,tålamod & fast hand utan att få stryk eller så. har fostrat honom själv han är en toppen hund idag. älskar både djur & människor . fin är han också ! pitbull är en trevlig hund & familjemedlem.
Det är inte hunden det är fel på utan ägaren!
Precis det är inte hunden som är född att bita små barn eller människor mm
Min kompis barn sparade till en Goldenretriver o när Hugo var 2 år så en dag när husse kom hem från jobbet så högg Hugo husse i axeln så det blev ett stort sår.
Men Hugo var en J…… tuff valp från början. Vems fel var det tro???
#8 Anledningen till att Golden hamnade så högt upp på listan över att bita barn är för att det är MÅNGA fler barnfamiljer som äger denna ras, därför är det fler barn som bli bitna av dem.
# 5 Lh Collie och pudel var illa ute ett tag också,kanske inte som "mördarhundar" men det var populära raser som människor såg som extra inkomstkällor.
Dom pitbullar i området där jag bor verkar alla trevliga.Mycket beror på ägaren när, vad skall man kalla det djuren "misslyckas" med sitt liv,kanske det mesta.