Boxer...
Hej hallå, tänkte höra om de e nån som har lite info å erfarenhet av boxer rasen?? Har själv en boston terroer blandis men e sugen på att utöka familjen med en boxer. Men har ingen egen erfarenghet av rasen utöver läsning eller att ja har sett dom… tacksam för svar. / lotta
Hej
Jag har en Boxer tik på 9månader nu, hua va tiden går =). En mycket rolig och snäll hund!!! Mycket fart kan jag säga och busig. Men jag har blivit hel frälst i den rasen!!! Min Doris är helt underbar hon älskar allt och alla och hon tror oxå att alla älskar henne.
Så jag kan varmt rekomendera denna rasen om du vill ha en pigg och glad hund med fart i.
Mvh Kinna
( gå in på Kinna1 så får du se min Doris, jag kan inte själv logga in på den sidan så jag har fått öppna en ny sida tillfälligt bara)

Hej..
Jag blir genast på glatt humör, när Jag hör ordet BOXER !!! Har själv varit ägare till en, men det är många år sedan nu.
Mig vetligt, har aldrig hört någon av den rasen som varit elak, en pärla till hund
..snäll & genomgo, trevlig på alla sätt !!
Tyvärr, har Jag ingen aning Om..om rasen blivit sämre ??
-Jo en sak..den har hår som verkligen sticker sig in i allt och svårt att få bort ! Men vad gör det ?? hihi..
LYCKA TILL 
Precis!! Det ända nackdel är håren!!! Dom är över allt och sticker in sig på det mesta. men va gör det när man har världens goaste hund
Lycka till och hoppas du hittar en trevlig upfödare.

Jag är faktiskt också intresserad av rasen men det är inte aktuellt, gillar den bara :) Funderar på…. Jag har både hört och sett boxrar som är ohyggligt otrevliga mot andra hundar (men gooa mot människor) men vet även nånn enstaka boxer som går bra ihop med andra hundar. Vad är det vanliga?
Mvh Ellenfyrkant

Tror de är go'a mot både människor & andra hundar !
Har aldrig sett någon som varit otrevlig. Och Jag har ju jobbat med olika raser.. Men aldrig varit med att någon boxer varit dum.
Hm? klart att någon har haft en dålig uppväxt, därav sitt dåliga sätt… alltid Tråkigt när det blir så ! Många människor som inte skulle få ha djur överhuvudtaget.

Kiara e världens goaste iallfall men vistt finns det andra hundar hon ej gillar precis som vi ej gillar alla andra männsikor;)
Tycker boxrar är underbara hundar.
Men skulle inte skylla köns/hundaggressivitet på dålig uppväxt då det kan vara ganska vanligt inom vissa raser/rastyper.
Boxern är både en brukshund och en molosser, men andra ord är det inte så konstigt om könsaggressivitet eller liknande poppar upp där än på en hormonstinn rottweiler eller staffe.
Huvudsaken är att man lär hunden att acceptera andra hundar i närheten, dom behöver inte älska varandra.
≧◔◡◔≦
Mamma har en boxertik som jag ofta träffar och som jag ställer ut. En mycket pigg, livlig och glad tjej på 20 månader. Hon tycker inte om alla hundar vi träffar runt ringen, men det ser jag är vanligt runt boxerringen. Hon är feg när stora karlar kommer och hälsar på, så är tydligen hennes kullsyskon också.
Boxer ska man ha om man vill vara aktiv med sin hund!

Idag var jag hos en kompis o hon har en staffevalp o Kiara satte han på plats på en gång. Men så e hon på väg å ska löpa o då e hon extra känslig men hon e ej dum bara visar vem som e äldst;)
Tack för alla svar e juh super roligt med den här sidan å prata med en massa hund människor!!! Ja jag e juh super sugen på en boxer, tror att de e ungefär som min terrier men i större format, livliga å super goa. Ja vill ha en hund som ja kan aktivera, Nelly tycker dock att agility e mycke roligare än lydnat men man måste juh ha båda två i ämnet, men de vore kul med en bruks hund… jaja tack som sagt för alla svar!! //kram lotta

#8 åh, vilken pussvänlig nos :)
#15 haha jag skrattade för mg själv när den där bilden kom upp :D gud va gullig :D
Min blogg: fiiiyah.blogg.se
Här bor jag: stallstenvik.blogg.se
Måste bara visa min gamle boxerhane Ante! Han var min man i 11 år, hjälpte mig uppfostra min son, följde med på allt dumt jag hittade på, var min absoluta mest trognaste vän som satte spår i mångas hjärtan!! Kan absolut säga att det är den roligaste hunden jag träffat! Tyvärr till deras nackdel är sjukdomar, cancer är vanligt men även fel på sköldkörteln är vanligt. Var noga med vilka linjer valpen kommer ifrån, vissa är mer inriktade på vakt och skydd, då får man en mer skarp hund än om man väljer en linje som är mer för utställningsringen. Det bästa är att kontakta olika uppfödare och fråga! Lycka till!!
Gud så fin han var!!! ja jag har hört att dom har ganska mycke sjukdommar nu i aveln så de e nog viktigt att man kollar vad man köper å som du säger att man köper en hund som e avlad för de man ska ha dom till!!! Gå in på youtube alla boxer älskare å sök på "oscar the dog" världens sötaste boxer som härmar en syren.kram lotta