Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1144 ggr
gigabyte
0

bajs problem på gamla dar

Hej på er, min gamla hund har ingen kontroll längre på sin avföring ,han kan lägga en när som helst han märker det , han är frisk förövrigt o får vara ute o gå två timar i skogs teräng o en halvtimme på kvällen så kallad kisse promenad på gångbarna  plus att han när som helst kan springa på tomten som är inhägnad , min gamle vän är en dalmatiner på 14 vårar

silverorm
0

Låter som han har blivit dement (glömsk), då kan det bli så…

SaraC
0

Ja, många äldre hundar får ju svårt att hålla tätt.. Antingen glömmer de eller också blir musklerna förslappade så de helt enkelt inte hinner ut. Jag vet faktiskt inte om och vad man kan göra, har du pratat med veterinär?

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

gigabyte
0

jo ,vår veterinär  sa att det blir så på gamla dar ,inget att göra där enligt han , vi får väl kämpa på så gott det går ,vill inte avliva har för detta problemet ,då han har mycket bra fysik för sin ålder o kan utan vidare följa med i skogen , plus han har alltid varit oss trogen ,,,,då får vi göra detta för han .,,, Men det får inte bli för galet med kiss också ,,,,, ,inte lätt att ta det beslutet ,,,,,,,,,,,det är våran första hund så ,,,,

SaraC
0

Förstår att det inte är något att göra. Fint att ni vill fortsätta försöka ha honom kvar. Så länge han inte lider själv så, men det verkar han ju inte alls göra.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar