Hur gör man vid flytt ?
Hej !
Funderar på hur man gör om man flyttar. Med ensamhetsträning mm. Allt är ju nytt för hunden.
Berätta gärna hur ni har gjort ! Våran hund är 15 månader och kan normalt vara ensam upp till 4 timmar "max tid som vi lämnar honom ensam"
Eva……………..
det tror jag inte ska vara något problem;) ni har ju era saker med er som hunden känner igen…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
2,låt hunden vara med i allt även flytten,se till att den har någon familje medlem med sig under hela tiden,det gjorde jag och jag var noga med att snodden snodden skulle få bekanta sig med nya stället även innan, alla grejer som kommer dit är ju välkända för hunden så det brukar inte vara några problem,snodden kunde jag börja lämna redan dagen efter bland alla kartonger,och det gick jättebra;-)…..lycka till.

Jag brukar alltid ordna lite extra fritid under första veckan i nya lägenheten. Då hinner hundarna vänja sig med olika ljud som hörs från korridoren / utifrån INNAN jag lämnar dom själva.
Annars brukar det inte bli några bekymmer alls,
det går säkert bra 
Jag måste bara säga att det finns inget som säger att det kommer gå bra, så som de andra säger här. Beror helt på din hund.
Jag flyttade ner en våning, till en lägenhet där min hund har varit innan, för här bodde min mormor förut. Jag måste börja om med ensamhetsträningen, eftersom min hund blir otroligt stressad när jag lämnar honom nu. Förut var han väldigt trygg i mitt gamla rum, och kunde lämnas där utan problem. Så ja, det finns inget som säger att det kommer gå bra, men har du tur så gör det väl det.
Något som kan hjälpa under flytt är att köpa DAP från apoteket, den lugnar hunden. Fast det är ju inte alls säkert att du behöver det, och den är inte precis billig…
Med vänlig hälsning
Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.
Våran hund verkade klara av att lämnas ensam efter flytten, till en början iaf å det handlade om högst 30 min. Sen hände nåt, troligtvis beror problemen på ett åskväder som överraskade honom när han va ensam hemma, sen dess va det bara att börja om. Det går ganska bra just nu, men han lämnas bara ensam kortare stunder. Jag har filmat honom när vi gått för att se va han gör för något :)
Olika från hund till hund.
Min rottistik flyttade från en lägenhet till ett hus mitt ute i ingenstans.
Ingen ensam(ny)träning behövdes över huvudtaget. hon tog det med ro.
När hanen flyttade behövde han bara känna sig hemma, sen var det löst..
Du får se hur det går helt enkelt :)
Lycka till ^^

Med mina hundar har det alltid gått bra. Och de har flyttat många gånger kan jag lova…. Men alltid har de funnit sig snabbt till rätta. De har ju alltid varandra oxå som är en trygghet i sig. Men jag brukar oxå se till att vi bor in oss riktigt några dagar innan jag lämnar dem någon längre stund. Men mina 3 juveler är ett lugnt och tryggt gäng:)
Jag gjorde nog inget särskilt, kommer inte riktigt ihåg. Men jag pluggar hemifrån, så jag lämnar inte honom så ofta, så det blev nog en smidig övergång automatiskt :)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Jag har flyttat en del med både hundar & katter och vi har aldrig gjort ngn större affär av det för djuren har ju ändå sina möbler, saker & människor med sig så jag har aldrig haft några problem med det, och då ha vi flyttat från hus till lägenhet & tvärtom några gånger och det har fungerat bra. Så tar man det bara lugnt & inte gör ngn större affär av det så ska det nog fungera,