GD fråga!
Hur mycket sitt och ligg kan/får/borde man träna med sin grandis?
Jag är rädd att det ska slita på hans leder. Är jag bara larvig?
Zeb kan sitt och ligg, men det är inget vi övar flera gånger i veckan. När han ska sätta sig tar han nästan jämt tre steg bakåt och liksom backar in i sitten. Vi har inte övat bort detta, för jag inte vill slita på honom. Men nu går vi ju hundkurs och det är liiite pinsamt när denna bjässe backar till sitt.
Kan jag träna med han en massa, eller är det dåligt för hans kropp?

Om han är frisk i kroppen så kan jag knappast tro att träna sitt/ligg är något farligt
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
#1 Nä… o han är ju färdigväxt. Jag kanske bara är larvig… Är ju så rädd om honom! =)
Man ska vara rädd om sina hundr, absolut, men håller med AnneN om att är han frisk så ska det nog inte vara någon större fara..
Tror inte att "vanlig" lydnad sliter så mycket. Finns en tjej som har titlarna LP I och LP II på sin grandistjej och hon tränar nog flera gånger i veckan. Tror hunden heter Beaugrande´s Ornella.
Jag kräver alltid att min hane sitter ner innan jag ger honom lov att ta maten eller innan vi går ut. Detta har jag gjort med det två tidigare grandisarna med utan att jag märkt av någon förslitning. Båda fick jag ta bort av andra orsaker.

Vad fin han är Molla! Har du inga fler bilder? =)
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Så vacker han är! :)
#14 Tack! Han är världens mysigaste också. Vi är så glada över att ha honom! Vi hade ju otur med omplaceringen vi hade, så det känns så tryggt att ha Zebban!!!
Vilken snygging!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
Ja, jag säger det samma, vilken kille!!
Stilig stilig!! Mums!!