Ev Valp
Nu har jag dragit ner på letandet av hund efter flera negativa uppfödare jag ringt till. Vill ju gärna ha på foder då jag inte har dom pengarna att lägga ut med en gång. har nu efter mycket funderande hella sommaren kommit på att jag antingen vill ha en Schfär eller en Labbe, då jag inte fått svar i från den labbe upfödaren jag mejla, men fick ett svar från schäfer uppfödaren och han värkade inte vara helt negativ till det med foder, så förmodligen kommer jag att bli en i schäfer gänget här inne
, har alltid haft labbe färut så ser inget fel i dom heller. Ringde då denna uppfödare för en stund sedan och han va väldigt posetiv när jag ringde
. så jag är hur närvös som hälst för att ringa igen. Gud varför ska man vara så nervös för att ringa ett samtal
, är det bara jag som är barnslig? för om jag nu ska åka dit å kolla så är det inga problem då är jag inte nervös…
Vart ligger felet?
// Jessica
Det är när man inte är nervös, som det är fel. Det är bara bra att vara nervös ibland. Det går nog bra ska du se. Jag håller tummarna för dej.
#1 Okej *L* jo det va nog bra att vara nervös *L* ska åka å kolla på en eventuel valp tik nu i veckan *L* uppfödaren va hur trevlig som hälst, visa sig att han med va från vargön från början så det va inte så farligt att prata med han *L* han ringde tillåmed upp mig då han pratade i tele när jag ringde. så nu får vi se när pappa kan köra mig å kolla mamma blev glad när jag tala om det för henne nu. 
Jippi på fredag åker vi å kollar på våran ev valp *L* är så glad just nu 

Det är nog inte många uppfödare som vill ha ut en valp på foder…om dom inte tänkt ta valpar på den sedan o kan inte ha den hemma av någon anledning så du hade nog tur som fick tag på en uppfödare som var villig till foder…
Lycka till!!!
#4Jo jag tror det med han har 8 tikar just nu men inte alla i avel. men man ska ju inte hoppas för mycket än det kan ju hända att han tycker att jag inte passar till just hans hund.
Dagen ändrad vi åker på torsdag å kollar nu är jag litte nervös faktist
. Jo ni som kan schäfrar vad är det man ska kolla på jag vet att man ska be om rönken resultat men enligt hemsidan så har tiken dessa resultat Hd (A) AD (0) MH ved inebär dom, å det är så mycket jag vill veta nu *L*
ingen som ve va ´d som menas med det?
HD (A)= Tiken har A på höftlederna, alltså perfekta höftleder.
AD (0)= Armbågar, dom också utan anmärkning.
MH= Mentalbeskrivning Hund. Ett test för att kolla hur hunden reagerar i vissa situationer, t.ex. om den är skottberörd o.s.v. Om man söker på tiken på Skk's hunddata så kan man se vad hon fick för resultat på MH'n har jag för mig.
Hoppas att du förstod vad jag menade. =)
okej tack jo jag förstår allt. men varför står det inget om hanen begöver inte dom rönkas dom med?
Jo, det ska dom. Har du sökt på skk's hundddata på hanen och kollat om det står nåt där?
Hittade hanen men inte tiken
Detta stod om hanen HD grad B artros ua (0)
HD grad A= nästan perfekta höftleder. =)
Okej då vet jag *L* tack ska ju kolla på en litten ängel i mor *L* är så nervös *L*
Lycka till =) Det går säkert jättebra.
Tack hoppas jag med nu är det ca 6 timmar kvar tills vi ska åka 
#16 Åh vilken underbar sötnos!
# 17 tack å jag blev helt såld för henne hon va den enda av 9 valpar som kom fram till mig direkt *L* så i mor bör det av till djuraffären och köpa grejor *L*
Hon är jättesöt. Grattis. =) Hur gammal är hon nu?
Tack hon är 8 veckor på söndag *L*
Men inte viste jag att schäfrar kan bli så stora anen Herbert pappa till våran va gigantisk eller är de bara jag som är kort 160 

Kanske kan kalla henne Sol;)
Har nu suttit å kollat på Sunshines pappas MH test men fattar inget av vad sifrorna betyder
om det är bra eller dåliga sifror någon som kan hjälpa mig det är ju allt mellan 1-5

Här är en hundägare som lagt in förklaringarna till de olika siffrorna i mentaltestet. Jättebra tycker jag, det borde finns på någon officiell sida. Det är inte alltid som högst poäng är det man vill ha!
okej Tack så mycket blev mycket lättare att förstå nu *L*
Nu har vi kommit på ett namn som vi tycker passar henne *L* det blir Sunie 
Vad fint. =) Nu är det inte länge kvar tills ni ska hämta henne va?
Tack ne det är det inte väntar bara på paprena feån skk innan han kan släppa i från sig henne han får ju inte det uttan dom *L*
I morgon efter kl 17 åker vi å hämtar hem våran lilla Sannie
Så nu håller jag på å valp säkra lägenheten 

#30 Vad kul!! Grattis
Håller också på att valpsäkra här 
nu har hon kommit ligger å sover just nu *L*
Vad söt hon är :D Ta mer bilder!!!! :)
Bilder kommer just nu håler hon på att lära käna katten följer han som en skugga *L*ska ta massa bilder i mor nä det är ljust ute *L*
åh, vad kul med en valp i huset;)
vad fin hon är lille Sannie
hoppas vi får se massa bilder nu!
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
Ja det är jätte roligt *L* men natten va inte så rolig
Stackaren va jätte ledsen
ville inget helre än å hämta henne å lägga henne i min säng men det är aja baja just nu *L*.. inga störe olyckor i natt bara en och det är ju inte så farligt facktist *L*
#36 när jag hämtade hem min plutt lade jag hans korg nedanför sängen, gav honom min t-shirt jag haft på mig när jag hämtade honom (så han hela tiden kände min doft) och hängde ner armen över sängkanten så jag kunde ha handen på hans mage hela natten… han sov som en stock så länge jag inte flyttade handen;)
/Ingalill

Åh, gud så söt hon är! Grattis till vovven. :)
Det var bara 3 månader sedan min var så där liten och söt.
Nu är hon bara söt! :)
Oooh jag vill pussa på henne. En sån liten fluffboll :)
åhh vilken liten sötlök;)
/Ingalill
Usch då vad tråkigt. =( Hoppas att hon blir bättre snart.
Jo hon börjar bli bättre nu tempen är nere i 38,8 nu så det går neråt pratade med uppfödaren i går kväll å han trodde det va sprutan men skulle tempen bli högre skulle vi åka in med henne. men nu är hon pigg å full i rakartyg *L* roligaste lekkomisen nu är katten som inte alls tycker det är roligt 

vad gullig hon äär!!!!!
Är litte orolig för Sannie hon äter inte upp sin mat som hon ska. hon får 2 dl åt gången det får stå 30 min och har hon inte ätit upp då tar vi bort det. Hon får inget i mellanmåltiderna mer än någon litten levergodis när hon kissar och bajsar ute. Hon väger bara 6 kg och käns väldigt mager, syns ju inte under all päls. Hon äter proplan Pupy ris och lam, hur ska vi göra för att hon ska äta?
Jessica och Sannie

Gud vad söt hon är. Du blöter väl upp fodret minst en timma innan du ger det? Jag la i lite matrester också. Kanske lite sås om du får kycklingrester av kött, någon potatis, lite ris. Ja, man kan ju blanda i vad som helst i maten så smakar det lite godare i början.
Nu hade inte jag problem med det eftersom jag har två vuxna hundar hemma som eggade henne att äta också. Men har du ensamhund så får du nog se till att hon äter. För det är ju viktigt att valpen äter hela sin ranson med torrfoder varje dag.
#53 köptee en burk vov i går då vi inte hadde några rester hemma *mumelmutter* blandade i det och hon åt då. sen när hon skulle ha maten vid 19 så åt hon hälften så skålen åkte bort efter 30 min, fick samma bladning nu på morgonen vid 9 och hon åt allt så nu får vi se om hon äter sedan jag blir lika glad varge gång hon äter upp å lika besviken när hon inte gör det käns så jobbigt hon är så mager