Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1408 ggr
Mulla
0

Vad behöver jag?

Hejsan

I november kommer min valp hem! En renrasig Australian Shepherd. Börjar få lite valp-feber.! Tungan ute

Har haft hund tidigare som jag tyvärr var tvungen att ta bort för en liten tid sedan. Men har aldrig haft en valp. Vet inte vad jag behöver tänka på eller skaffa.

Har just nu:
Bädd
Valp koppel + halsband
Mat skålar
Leksaker
Ben
Liten "hage" för första nätterna (så det inte händer olyckor inne).

Detta ska ju nu bli min nya promenad och tävlingskompis! Därav rasen då jag tror den kommer passa mej och mina framtida mål och livsstil.

Har läst på mycket om rasen men finns det någon här med Aussie som kan berätta lite mer om för och nackdelar med den.? Hoppas på mycket råd, tips och knep då allt är till nytta just nu känner jag.

Känns som en evighet tills han kommer hem!

//MalinGlad

AnneN
0

Kika i artikeln "Att skaffa valp"

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[lottaeriksson]
0

Åh vad skoj med en Aussie! De är så otroligt fina! :D Jätteroliga hundar att jobba med :)

Mulla
0

#2 Har du en Aussie?

[lottaeriksson]
0

#3 Nej men en nära bekant har en och tävlar med den :)

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Aussies är bara för underbara;) Min syster har haft aussies sedan 1995…

Här kommer en bild på Mara i somras;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mulla
0

#5 gud så fin! Jo jag tycker dom är fina men skaffar en främst då jag tror den passar mej, min livsstil och mina mål!

Bogart
0

Usch vad avundsjuk man blir, aussies är ju så underbara. =P Oturligt nog så tror jag inte att en aussie passar mitt liv, inte nu i alla fall. Men någon dag kanske man har tiden och möjligheten till att skaffa en, och man kan ju alltid hoppas.

Hm, det enda jag kan komma på som du inte har skrivit upp är saker som behövs vid pälsvård och sånt… Antar att du har typ, klotång, du har ju haft hund innan så…

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

ingann
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 ja, har man ork, vilja och ambitionen att jobba med dem så är det en perfekt hund;)

Min syster vallar med Mara… Tidigare hade hon även hennes pappa Bogus (som tyvärr vart sjuk och togs bort före jul när han var 12 år), honom körde hon det mesta med;) Han blev skandinaviens hittills enda (vad jag hört) 5-faldiga champion;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Mulla
0

#7 Jo klotång har jag, ingen borste dock. hmm..så svårt att komma på vad man behöver..

Jo det r fina hundar men man ska nog veta vad man ger sej in på när man skaffar en sådan för det är ju ingen soffpotatis hund direkt.. ;p

#8 Mycket fin hund det där!! ;D