angående bluffmakare
Min sambo har ju då alltid velat ha en engelsk bulldog så vi har nu satt ut en annons om eventuellt fodervärd eller delbetalning, då dessa e väldans dyra:/ Fick ett mail från en kvinna som säger att hon har valpar som nu är i Camerun men om vi e intresserade kan hon skickas hit med flyg, tror dock att det är en bluffmakare då det låter som det iaf… Skickade ett till mail till henne för att se om hur hon tänkt sig betalning m.m för att se vad hon svarar…. Någon annan som råkat ut för sådana mail där de erbjuder billligt dyra hundar från utlandet?!

Nu skrev hon att man sätter in hälften av pengarna innan valpen kommer o resten då man fått hrm henne, tänk om det kunde vara ärligt men lite pengar som man har vågar man nog ej chansa:(
ja alltså det där är ett vågspel, jag skulle också vara försiktig som du, kan du inte få ett tele samtal med människan i alla fall?
Men snälla, gå inte på en sån bluff! Tycker Du verkligen själv att det verkar seriöst ? Sätta in pengar i förväg och sedan ska dom skicka valpen med flyg? Nej, någon valp kommer ni inte att få , utan denna människa lever säkert på att lura andra ! Vänd er istället till seriösa uppfödare i Sverige och hör er för om ni inte kan bli fodervärd istället !
Jag hade aldrig chansat!!!!

Nej vi skall ej chansa ska vänta till vi sparat ihop pengar eller kan få bli fodervärd till någon seriös;) Min sambo han vill ju så gärna ha en bullis, inte min favorithund precis men men han lär väl oxå få sin vilja igen ibland;)
5, vad bra hoppas ni hittar eran drömhund;-)

Det låter som om det kan vara samma som sätter ut bluff annonser lite då och då om valpar av olika raser, där det står ibland att hunden finns i Camerun och ibland även på andra platser utanför landet
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Garanterat bluff, som de andra redan sagt. Allt som innebär att man ska betala något att ens få träffa hunden och säljaren först, går bort.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
Jag kan lova att det är bluff. Tyvärr.. Har mailat massa med billiga populära hundraser och alla har sååå fina valpar från camerun (stavas?) Konstigt att alla hundar kommer därifrån och ska betalas genom western union money transfer. ?! Frågar man om man kan komma själv och hämta valpen eller betala genom en säker betalningsalternativ typ paypal så svarar dom oftast att de inte har använts sig av det tidigare och att de inte vill prova det, trots att det är säkrats för båda parterna. ?! Så skippa det för ditt eget bästa även om det bara gäller några få tusenlappar. Sant som det är sagt: "Låter det för bra för att vara sant är det oftast så." Men lycka till med att hitta en "riktig" hund :)
#0 Passa dej för sjutton! Det har talats mycket om dom här annonserna. Sen har blivande valpköpare stått vid flyget och väntat på en valp som aldrig dyker upp. Helt klart lurendrejeri.

Ja vi ska inte ta risken, hunden var från camerun förresten så det e nog en bluffmakare:( Hemskt att männsikor kan sjunka så lågt men men….
Har hänt mig, men jag sa nej, vill inte skicka pengarna innan jag fått hunden.