Urinvägsinfektion!!
Nu har min stackars Bessie haft urinvägsinfektion sedan i slutet av juli. Hon har fått 3 omgångar med penicillin. Först en sort som inte gjorde någon verkan sedan två omgångar med en annan sort.
Jag var i dag med urin för att kolla om hon blivit frisk. Har inte fått medicin på en vecka. Ser inte att hon kissar länge och så som hon gjorde då. Men tror ni inte att hon hade mycket elaka bakterier och även lite blod i urinen sa dom. Så nu ska hon få ytterligare en annan antibiotikakur. Jag bad om en tid till Strömsholm också. Dom ska ultraljuda henne där. Fast dom har sagt att det inte alltid syns felet där heller.
Hon är alltså bara 5 månader och en vecka. Jag är livrädd att magen ska kapsejsa. Medicinen är ju så stark för lilla maggen.
Veterinären sa att det oftast försvinner efter första löpet.
Någon som haft en tik med samma problem? Vad gjorde ni isf? Såg ni något på ultraljudet osv osv.
Ni förstår att jag är jätteorolig för min lilla vovve. Mitt lilla hjärta ju.
Jag skulle också ställa ut på söndag men då får hon inte börja med medicinen.

Blev dubbelt ta bort en gärna.
Stackars liten :( Hoppas hon blir bra igen snart!
(Tog bort det andra inlägget)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

#2# Tack!
Inga som har haft samma? Veterinären sa att det var vanligt med ungtikar.
4, en väninna hade samma problem med sin tik, men hon skulle inte gå i avel så dom tog bort alltihopa.
#0 Det kan inte ha med fodret att göra? Bara ställde en dum fråga. Urinvägs infektion har kanske inget med urinsten att göra. En liten fundering bara.
Stackars lilla vovve. Nu vet jag inte hur det känns på en hund, men på en människa kan man lätt hålla sej för skratt. Hoppas det blir bättre snart.
Stackars lilla Bessie! hoppas att denna kuren hjälper henne.. kan inte vara kul att ha uvi=(
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

#4# Avliva dom valparna pga urinvägsinfektion???
Ja, det lär då inte jag göra. Då måste dom ju isf varit födda defekta på något mer sätt.
Eller menar du att dom tog bort urinvägarna? Det kan man väl inte göra på en hund?

#5# Man vet ju aldrig. Hon fick ju det dåliga fodret Mera Dog först. Nu får hon Eukanuba.
#7 jag tror lena menade att hon steriliserades;) alltså tog bort alltihopa inuti..
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner
9, hade rätt jag menade sterilisering:-)

#10# Men sterilisering då tar man bort livmodern. Urinvägsinfektion sitter ju i urinblåsan och den kan man ju inte ta bort. Så det ska väl inte bli någon skillnad då?
11, jo enligt vettar så får dom inte urinvägs infektion när dom är steriliserade,fråga på strömsholm får du höra, det är därifrån min info kommer

#12# Lustigt att dom aldrig sa det. För en veterinär berättade att en del kan födas med för kort urinledare och då har dom det hela livet. Isf borde hon väl sagt att då kan man sterilisera hunden så blir det bra. Men det sa hon aldrig.
Sedan köpte jag ju Bessie för att avla på det så det lät ju inte så roligt. :( OM hon nu skulle ha en för kort urinledare menar jag. Men då får man väl göra så om hon inte blir bra. Det är ju bättre än att hålla på och ge medicin resten av livet. Slår ju ut immunförsvar och allt.
13,kan ju ha varit för att frågan inte kom upp på det sättet:-),jag vill inte skrämma dig,en urinvägsinfektion går ju att förebygga också om man vill det,kommer dock inte ihåg med vad.
anledningen till att hon gjorde det var ju att hunden inte skulle gå i avel i alla fall, för den var för liten.annrs är det ju en lätt sak att bota en sådan,men jag vet att många tikar som får det återkommande steriliseras och med det får dom bort infektionerna.men det kan ju också bli bättre efter ett första löp och det får vi ju hålla tummarna för eftersom du vill ha henne i avel;-).

#14# Ok! Ska iaf fråga dom om detta när jag kommer dit. Blir väl nästa vecka eller så.
15, gör det du, det var det svaret hon fick, och min uppfödare säger samma sak;-),sånt kan ju vara bra att veta framåt också…..