Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 2944 ggr
Keso
0

Novas småttingar

I måndagsmorse fick min bedlingtonterrier Nova fyra valpar, jag behöver väl inte säga att jag är världens stoltaste matte just nuGlad

Så nu gnuggar vi våra geniknölar för att hitta bra namn till stamtavlorna på dessa små raringar.

spikes
0

vilka godingar ,ycka till me dem:-)

gejsa
0

Vad fina dom är. Grattis! Blir dom vita sedan eller var pappan svart?

Keso
0

#2 Far och mor är båda blåa och valparna ljusnar med tiden. Jag kan visa bilder på den allteftersom de ljusnar.

SparklingTindra
0

Jättesöta. =) Har ni kennelnamn?

Keso
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#4 Ja, Delta Blue

Hemsida www.freewebs.com/ninanova

SparklingTindra
0

Vilken fin hemsida

Sen måste jag ju säga att du har fina pudlar också. =)

Har bedlington den där formen på nosen eller är det bara pälsen som gör det?

anaprincess
0

#0 gick in på din hemsida och kolla på din kat, sista bilden där det står honung som bebis, är det ett skämt eller har det bara blivit fel? Undra bara :P

Sara87
0

Ser inte bilden i #0 :P Grattis till kullen iaf :)

SparklingTindra
0

#7 Vad är det som är fel?

kalleankasmormor
0

Men halledudanemigdå - vilka finingar!

Emaljoh4
0

#6, det är inga pudlar! ;) Det är bedlingtonterrier! ;)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

gejsa
0

#11# Hon har ju pudlar med på hemsidan lilla Malin. Läs hela så ser du. ;)

Eriiccaa
0

Lycka till med valparna :)

Anett Lindbom
0

Grattis till de små guldklimparna, Bedlingtonterrier är en ras som jag gillar mycket, jag brukar träffa på sådana ibland och dom är helt underbara..:)

Keso
0

#7 Ha ha bilderna heter likadant och då läggs tydligen den senaste in, det är ju samma som på startsidan. Tokigt vätre, ska ändraGlad

Tack!

Keso
0

#6 Bedlington har inget stop så de är ganska fula utan den där pälsen, så vi klipper dem så där.

Niini
0

Vilka sötisar :)

V-lang
0

Grattis till dom nya familjemedlemmarna, jag kan tänka mig vad stolt du är över dom sötisarna =)

Freestylefreaks
0

grattisgrattis!

KerstinP
0

Grattis till de små söta valpisarna!

Keso
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Tack för alla gratulationer!

Valparna växer och är nöjda, Nova sköter dem så fint och är en jätte duktig mamma.

Keso
0

2 veckor och 4 dagar och har börjat tumla om i valplådan och småbusa lite med varandra. Matte bara njuter av de små ljuvligheternaGlad

På bilden en av de två tjejerna Candy eller Creamy 

fettmedkevlar
0

Lite nyfiken bara, varför är inte hundarna HD/ED röntgade? :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Keso
0

#23 för att vi inte har/har haft de problemen med vår ras.

Däremot gör vi en blodtest med DNA markörer för en rasspecifiksjukdom som heter koppartoxikos. Vi kan testa för anlagsfri, bärare av sjuk gen och sjuka hundar, tack vare testerna föds inga sjuka hundar mer.

fettmedkevlar
0

#24 Okey, men är det inte egentligen bäst att röntga för att vara på den säkra sidan? :)

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se

Tazzar
0

#24 Hur vet man att man inte har/har haft de problemen om man inte röntgar? *nyfiken*

Tazzar
0

Grattis till valparna föresten Skrattande

Keso
1

Tror inte det spelar ngn större roll nä rproblemen inte finns, skulle det däremot börja dyka upp hundar med tex. höftproblem så får man börja göra det då. Bedlington är en frisk ras, vårt problem var CT och det har det ju rådits bot på. Så jag tror inte man behöver övertesta några hundar map saker som inte är ngt problem.

Flera uppfödare har börjat ögonlysa sina bedlington minst en gång i hundens liv pga att det i utlandet dykt några få med ögonproblem. Så jag tycker vi har bra koll på vår ras utan att testa för sånt som vi inte har problem med.

Tazzar
0

#28 Tänkte nog mestadels på att höftproblem inte alltid syns på utsidan fast att de finns.

Bleenda
0

#28 Härliga små valpar.

Vi föder ju upp Tax, stövare och norrbottensspets. Stövare ska hd röntgas och Tax o spets ögonlysas. Skönt att det är sån koll. Då kan man hålla nere ärftliga sjukdomar.

Keso
0

Idag har mina valpar fått flytta från valplådan till en valphage och de har klagat hela dan. Ända tills ikväll då jag kom på vad felet var, jag hade placerat liggplatsen fel de ville sova på samma ställe som valplådan stått… korkad matte.

Här ligger en av småtjejerna och busar med mamma

Keso
0

5½ vecka gamla och ute på gräsmattan

Anett Lindbom
0

Men åhh vad dom är söta, och jag som är så valpsugen..

Keso
0

ett skutt rakt in i hjärtat!!!

Lägger in in en ny tråd under valpar me massor med bilder på mina härliga valpar