Aha! sa Bella
Bella har kommit på att hon kan hoppa ner från sängen själv och ta hand om sina egna toalettbestyr på natten, i köket :/
Två nätter i rad nu och jag förstår inte riktigt för hon har inte haft några som helst problem med att sova hela nätterna tills nu.
Iofs tror jag att hon har åkt på kennelhosta, Bella går ju på dagis. Så kanske vaknar hon lättare om nätterna och passar på att kissa när hon ändå är vaken.
I vilket fall, så kan vi ju inte ha det. Funderar på att sätta upp ett kompostgaller i dörren från sovrummet, frågan är ju om hon bara gör det där istället då eller om hon anser det för mycket som sin sovplats och låter bli.
Hjälp?
blir det så även om ni går ut med henne riktigt sent?,kompostgaller låter ju bra, men det kan ju bli så att hon fortsätter att göra det inomhus om hon får hålla på, kennelhostan gör säkert sitt till,hur gammal är hon?
Hon är fyra-snart fem månader. Beror väl på vad som är sent, mellan 22-24 går hon ut sista gången. Och det har ju funkat alldeles utmärkt tills nu.
Problemet är ju att jag inte vaknar när hon slinker ner från sängen, men kanske med ett kompostgaller i vägen så tvingas hon väcka mig?
Om hon vaknar mitt i natten och upptäcker att hon är kissnödig så kissar hon antagligen där hon är om hon inte kommer där ifrån.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
#0 Din ide`är bra. Pröva med det. Och den plats hon gör sina behov på måste du tvätta av ordentligt. Det är så här. Hur mycket vi än skurar, så känner hunden vittringen i alla fall. Jag brukar använda en spray som kallas "fyspray". Finns i de flesta djuraffärer. Spraya lite precis där hon gör i från sej. Hon har nämligen tagit den platsen som sin toalett
Hoppas det ordnar sej.
#3, ja det förstår jag med, jag försöker bara komma fram till hur jag ska lura henne att väcka mig så att jag kan ta ut henne istället.