Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 2162 ggr
Jansing
0

Rävskabbsbehandling

Jag har idag börjat behandla min hund med Advocate mot rävskabb. Någon annan som har erfarenhet av detta läkemedel. Hur länge dröjer det innan det märks någon skillnad i klåda?

anaprincess
0

Märkte snabbt en skillnad. Och min hund vart gul av medlet ^^,

spikes
0

när mina hade det för 3 år sedan använde jag stronghold och det blev inga konstigheter alls med det, skulle använda det igen om det blev nått;-)

Kristina-
0

Jag använde också Stronghold då min ena hund fick rävskabb i höstas. Klådan gick snabbt över och det var mycket enkelt att använda. Advocat har jag ingen erfarenhet av.

preya
0

Hur gjorde ni med sanering i hundens omgivning?

spikes
0

jag tvättade ju allt man kunde tvätta, använder man stronghold så har jag hört att man inte ska behöva det, finns säkert olika svar på det.

Jansing
0

Jo, tvättat har jag gjort, men kliar gör hon fortfarande tyvärr. Det nämns dock som en bieffekt de första dagarna så jag får väl vänta och se lite. Otålig:)

spikes
0

6 ja det kan nog klia ett par dagar till, förstår din frustration:-)

Kristina-
0

Det enda jag tvättade var dynan i hundkorgen.

preya
0

om man har en soffa ute i hundgården?

spikes
0

9, är inte helt säker nu men jag tror att skabben dör efter nått dygn, om du söker på nätet om skabb kan du säkert få svar;-)

Jansing
0

Nu börjar klådan lätta tror jag minsann, efter 2 dagar bara, men vi får se hur det hela utvecklar sig. Lilla gumman.

spikes
0

11, skönt att det går åt rätt håll;-)

silverorm
0

Ja nu kommer hösten o med den rävskabben, har jag förstått…min Missy har blivit smittad och hon fick oxå advocate, det tyckte vetten verkade bäst till henne. Fick även en salva mot klådan som heter Viatop, hon älskar den!! Äntligen kan hon sova!!

blackangel
0

Visst manga som drabbats nu, traffade en del da jag var tilll vetten med Kiara för undersökning;) Han sa nagot om att de trodde det dött en rav har i narheten som de ej hittat som haft skabb da det drabbat sa manga just har omkring. Ursakta felstavning fattas tangenter….

spikes
0

vill tipsa er om att man kan ringa djurskyddet om man har skabb räv i kommunen,det är deras skyldighet att ta hand om sånt,jag gjorde det och dom satte ut 2 fällor och efter 2 dagar var den infångad;-)

Freke
0

Hur fungerar advocate?

Är det som stronghold, ta allt i sin omgvning oxå?

Fördelen som jag ser med stronghold är att det tar även, bädd och kan inte överdoseras..

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

spikes
0

16, javisst är det allra lättast med stronghold, fick ett annat namn en gång också, men vet att hundar mått väldigt dåligt av det, det var inte advocate……