Hundar iFokus

Hundar

Etikettlydnad
Läst 1113 ggr
Najjtan
0

Hjälp, han piper

Hej!

Tacksam för förslag till vad jag ska göra med min hund.  En 2,5 årig rottweiler. Jättesnäll på alla sätt. Men när vi möter andra hundar när vi är ute och går så piper han lite. Han blir glad. Han drar inte i kopplet utan piper bara. Hur ska jag få honom att ignorera hundar vi möter? Glad

spikes
0

ignorera honom, finns inget bättre sätt, så länge du reagerar på att han piper så kommer han att fortsätta med det, du ger signalen till det själv;-)

[lottaeriksson]
0

Jag har haft samma problem med min Amstaff. Och det enda jag har gjort är att träna kontakt med honom, alltså att han har ögonkontakt med mig då jag ber om det. Så varje gång vi möter en hund nu, säger jag bara hans namn och då håller han högonkontakt med mig och ignorerar hunden.

Detta har jag tränat med klicker och godis. Väldigt effektivt plus att träningen går snabbt :)

spikes
0

2, hiimla bra sätt det med:-)

Karmatarerskanise
0

Jag hade varit lycklig om pipa var det enda min hund gjorde vid möten ;)

zoolatri
0

#1 Halloj, jag lägger mig i lite här då jan känner den här hunden och har varit ute och promenerat med honom mååånga ggr. Han har alltid pipit, även i andra sammanhang, om han blir frustrerad över något kan kan pipa lite om även man inte är i närheten, man kan höra lite pip från ett annat rum ibland, haha . Så i det här fallet tror jag itne att det är människan som triggar igång ljudet…Jag förstår faktiskt inte riktigt vad han vill när han möter andra hundar, leka och hälsa troligtvis…Men varför pipa? Hmm..

Träna ögonkontakt låter väldigt bra! Få bort uppmärksamheten liksom från den möande hunden:)

Najjtan
0

Tack för alla tips! Får väl inhandla en "klicker". Kanske bör skämmas för att jag har en? Men min tidigare sambo bad mig aldrig skaffa nån Tungan ute skämt åsido, tack iaf.

blackangel
0

Min Kiara hon piper o ylar m.m ibland då hon träffar andra hundar;)

zoolatri
0

#6 Men jag har en om du vill låna, kan pm:a dej istället…

ElinLilja
0

Min tik gör likadant när hon ser andra hundar, hon piper inte utan sjunger mera "opera" drar inte emot den andra hunden utan sitter bara ner nästan lite paralyserad och sjunger ut i en vacker stämma. Sen när hunden försvunnit slutar hon och blir precis som vanligt.

Karmatarerskanise
0

#9 Låter gulligt :P

Träffade en njuffe som gjorde så, fast bara till hanhundar. Det var en hona.

ElinLilja
0

#10 Jo tack många säger det dock tycker jag som matte att det inte är allt för gulligt speciellt inte när man sitter inne i ett trångt väntrum hos veterinären och folk försöker prata där inne och min lilla lurvtuss sitter och sjunger och övar för fullt inför idol :P

Karmatarerskanise
0

#11 Hahahaha :D

Zvintos
0

#5: Det är ju en rottis. Flört
Pratglada som få.
Har inte stött på någon hittills, som inte är väldans pratglada utav sig. Tungan ute