Tokig!
Jag håller på att bli tokig på min lilla Diesel. Jag vet att valpar bajsar väldigt ofta men när stabiliserar det sig? De flesta hundar jag känner bajsar en eller två gånger om dagen. Diesel gör det lätt 8ånger om dagen. Och det är en normal dag! Det känns som att alla ens pengar gåt åt till bara bajspåsar haha nej men allvarligt, mycket påsar blir det
Bara idag har han bajsat 4ggr och han har bara varit uppe i 1½ timme!
Han åt Hills foder innan och det var lika dant med det och nu äter han pedegreepal ( stavning?). Så nu äter han ialf som han ska.
När stabiliserar det sig? Kan man ge honom något som gör att han inte bajsar så mycket?
HJÄLP mig innan jag försvinner i ett hav av bajspåsar!!

Kanske ska tillägga att han är 10månader gammal.
det har med fodret att göra om dom bajsar överdrivet mycket, vilket jag tycker det låter som, du kan ge honom caroten finns på zoo affärer, ett rent tillskott för dem inget farligt alls, men jag skulle nog fundera på att byta foder ;-).
Jag skulle också byta foder. Ger man ett bra foder behöver hundarna inte äta lika mycket för att få i sig all näring och de behöver inte heller bajsa så mycket.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Men Hills är väl ett bra foder? Och han bajsade lika mycket av det 
Caroten? Vad är det för nått? Ska man ge det i maten eller är det någon tablett eller så?
det finns ju en djungel av foder, så det gäller att hitta rätt till sin egen hund,bara för att vet säger att det är bra för hundar vill inte säga att just din hund mår bra på det, caroten blöter du upp i varmt vatten och låter det svälla och sedan blandar du det med maten du ger, det är bland annat morötter i det

Min hund har väldigt svårt att äta sitt foder bara. Vi har gett honom lite olika och han äter bra i ca en vecka men sen slutar han äta helt. Det är som om han tröttnar på det. Så nu har vi haft pedigree i ca en månad och han äter bra av det och har äntligen gått upp i vikt. Så vi vill gärna inte byta foder, men vi har inte sett någon skillnad i mängden avföring oavsett foder. Så det där med caroten ska vi testa!
ja gör det, för det är ju inte heller bra att byta foder för ofta, så testa det blir säkert mycket bättre;-)
#6 Kan det vara så att han får för mycket mat? Eller för ofta? Har man dåligt foder brukar det synas på mängden dom får ur sej. Oftast så bajsar hunden efter att den ätit. Och en hund i den åldern ska ha mat 2 gånger om dagen.
Du verkar ju ge hunden bra foder. Även om hunden verkar tröttna på maten ska du inte behöva byta. En del hundar äter inte 2 gånger om dagen. Jag har ett par hundar som äter varannan dag för det mesta. Ibland oftare. Medans de andra skulle vilja ligga i fodertunnan jämt
Försök att låta bli att ge för mycket godis (om du gör det). Och att han får sin mat vid regelbundna tider. 2 gånger om dagen. Han kan ju inte bajsa mer än han äter
Hoppas det ordnar sej.

Just nu får han det som står på påsen (400g) och det heller vi upp på morgonen och det går han och äter på lite då och då under dagen. Sita gången han äter brukar vara runt 5 så han är duktig på att portionera ut det. Ge man honom det vid vissa tider så äter han inte alls. Vill nog inte stressa i sig maten kan jag tro. godis får han sällan, visst han får ett ben då och då, men inte så att han äter mycket av det kan jag inte säga.
Har testat att ge honom på morgonen och kvällen men om man ger honom runt 4-5 på kvällen så måste han ut vid 6, 8, 10 och 12 ungefär. Blir ett evigt springande. Så om han bara äter lite vid 5 som han gör nu så brukar det vara slut vid 10 på kvällen ialf.

Någon annan förresten som har testat caroten?

Vill bara gratulera dig som har en springer spaniel som inte är totalt besatt av mat ;)
För min 4-åriga hane så finns det ingenting annat i skallen än mat, hur man ska lyckas sno till sig nästa måltid. Har träffat på väldigt många springrar och aldrig någonsin en som är ointresserad av mat!
*** Kärleken övervinner allt ***
Vår Turbo är 5 månader och nöjer sig nog med tre gånger (ibland fyra), oftast ca 12h efter en måltid (eller direkt efter, berore hur man ser på saken).

Hej jag har provat en hel del foder, har nu hittat ett jag är nöjd med som heter Olivers den innehåller inga onödigheter som hunden bajsar ur sig på en gång. Kiara får 300 delat på 2 ggr per dag, prova vet ja;)