Söker Praktik Hund.
Söker Praktik Hund.
Jag går en utbildning till Hundinstruktör på Hundsteg i Enköping
Det är en ganska stor del praktik i Utbildningen som kräver hund .
Därför söker jag efter en hund kan tänka sig följa med på utbildningen 1 gång i månaden samt några tränings tillfällen i månaden. Detta är ett bra tillfälle om du vill att din hund ska få lite extra aktivering och du kanske vill ha lite egen tid eller tex. åka på semester.
Intresserad av att låta din hund delta?
Ni ska helst bo i Västmanland/Enköping/ ev. Sthlm där omkring …
Hunden ska ha lite grund i botten, den måste klara av att vistas med andra hundar.
Inte för ung, ska orka pass på ca 40 minuter.
Det får gärna vara en mindre ras .
Kemi är A och O självklart och lika så vill jag ha en bra kontakt med ägaren och allt ska ske i samråd med dig.
Kort om mig och min syn på hundträning
Jag heter Love, 25, hus på landet, förutom hundintresset har jag stort intresse för "udda" och "exotiska djur" och jag är uppfödare av GP råttor. ( Medarbetare på exotiska djur i fokus)
Som person är jag alltid glad och positiv, försöker alltid se de bästa ur saker och situationer. Med hundar är jag tydlig och motiverande.
ÄLSKAR HUNDAR!
Jag tar till mig all info och kunskap om hundar och utvecklar de jag läser.
Kommer Endast nyttja "mjuka" metoder inom min hundträning.
Valde att gå denna utb. hos Hundsteg för att få en stabil bas att stå på och utvecklas mer som hund ägare och kunna även dela med mig av kunskaper kring våra hundar. Kursen är professionell och seriöst yrkes inriktad.
Kursen omfattar hela grundutbildning och mycket etologi samt pedagogik.
Under hösten - 08 kommer jag även gå en utbildning i Hundmassage.
Mitt stora intresse inom hund ligger på "problemhundar" och omplacerings hundar.
Har två små hundar Chinese Crested/Powder Puff och Ungersk Puli - men dessa läppar sig ej under denna utb. Jag finns även som Jourhem för hundar då och då, men ej under utbildningens gång.
Maila gärna frågor eller intresse
Dog_think@live.se
låter ju jättekul, bor ju i västmanland och har som sagt collie men den kanske är för stor?,annra kan du pm,a för jag vill nog veta mera ändå:-)
#1 Snodden e absolut inte för stor :-)
Anledningen till att hunden inte ska helst inte vara för stor är att jag är en ganska kort och jag tycker att de kan se missvisande ut med vissa övningar som jag ska visa för andra med hunden om jag måste sträcka på mig massor för att tex. visa en U-sväng .. :-)
2 vilken tur :-))
Kan inte Sandra (kursledaren) hjälpa till med att hitta en praktikhund? En tanke jag fick bara eftersom det finns mycket hundar i nästan alla storlekar i området där hon bor;) (allt från små blandisar på 20 cm till leonbergers)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

OT: Log lite när jag läste din presentation. Min sambo heter Love och våran hund heter Udda, och bådas namn finns med i din presentation=)
# 4 Jo absolut, men känns ju bättre att kunna ordna sånt själv, ska ju passa kemi med hunden oxå eftersom de e ett samarbete under så lång tid.
Sen kör ju sandra på med sina egna hundar och alla kurser så jag vill inte belasta henne mer
Haha Jag hette ju inte Love från början, men tyckte de va fint ;-)
Sen tror jag "udda djur" börjar bli gammalmodigt namn, nu förtiden ska man väl kanske kalla dem för Exotiska djur egentligen..
Fint namn på er hund, unikt ;-)
#6 jo, det har du ju rätt i;)
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner