reflexväst på hund!
Hej!
det börjar bli mörk uppe i Norrland nu XD
Vid 6 tiden.. Skulle gå ut med min mammas schäfer, Dexa heter hon ett litet spralligt frö.. Men jag tänkte vi måste ju synas när vi går ute.. så jag hittade en reflexväst, men hur tusan sätter man på den?? jag försökte åt ena och andra hållet men det gick inte så det var bara en kort promenad på kvarteret.. (Är jag trögare än vad jag redan är?)
Hitta en bild på den på Internet nu är det någon som vet hur den ska sitta på hunden? Fast den som fanns i huset var orange.

Ser den likadan ut på andra sidan.. Alltså att de där reflextriangeln sitter på andra sidan också..?
Iså fall ska en sitta på vardera sida om hunden.
Tippen på bilden ska sitta vid bogen, spetsen till höger skall under magen och ja, självklart den till vänster ska sitta på ryggen… Så vicka på huvudet åt vänster när du tittar på bilden och föreställ hunden…
Förstår du?
Fixade en ful bild, för att förklara lite bättre XD
Ibland gillar man photoshop :)
Ser den inte ut som jag tror att den gör, så vet jag inte riktigt.. Hmm.
..Eller ja, det är så jag skulle sätta den i alla fall :)
jag har en sån och den ska sitta som beskrivningen på bilden;-)
#3 Aha, vilken tur, att jag inte vilseledde LiindaLarsson :p
#0 Klokt av dej att börja med reflex väst nu. Hoppas du också har något på dej
Jag köpte en gång en "flasch ring" Super bra. Det är ett stelt rött eller gult plast halsband där det blinkar i den. Den syns nästan hur långt som helst. Och den lyser utan att det behöver belysas av ett strålkastar sken. Den kan jag rekomendera. Den hade jag mycket även när jag var ute och red.
#5 Köpte det i vintras till pudeln jag tar hand om, hann inte använda det så mycket då hon bet sönder det strax efter jag köpt det.
Men blir säkert något som införskaffas iår!
//Marija, medarbetare på Hästfoto.ifokus
#6 Jag köpte min för 8 år sedan och den fungerar hur bra som helst fortfarande. Har bytt batterier i den ett par gånger bara.
Jag har både ett litet flasch-hänge och reflexväst/sele på min tik när det är mörkt :)
Jag har ett flertal reflexvästar (bla en sån i #0-1 fast orange) åt Tjatte plus att jag sydde på extra reflexband på hans regnjackor i förra veckan :)
prövade ett flacsh hänge på en av mina collies, men det var bortkastade pengar,pälsen lade sig över så man såg absolut ingenting:-)))),dom är nog bäst på korthåriga hundar.
#10 Min hund är rätt så korthårig, så det går bra.
men svärmors eurasierblanding kunde ha en flash jag köpte till min tik..
Så vi bytte ^^