Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1307 ggr
lovlin
0

Tv-program - men inte mannen som talar med hundar

Har läst många långa diskussioner om en viss CM, och nu sitter jag och tittar på tv4+ på ett annat hund- (och människo-) uppfostringsprogram. Min hund styr mitt liv heter det, eller I'ts me or the dog. Det verkar vara brittiskt, en kvinnlig tränare som kommer hem till familjer med problem. 

Vill veta om någon har sett det och kan jämföra det med andra sådana program?

Bleenda
0

Jag har sett det. Och man häpnar när man ser vilka inkompetenta hundägare det finns. Lika nollställda som i CM,s program. Hon har ett lite annorlunda sätt att lösa problemen. Lite mer som i Jan Fenells böcker. Jag tycker hon är duktig.

Hon jobbar lite med rangordningen, bland annat. Ja, det är ganska intressant faktiskt.

Freke
0

Men varför ser hon ut som Nitzi-Bitch from Hell, är det en del i hennes dominans spel??

Viktoria ?? heter hon väl?

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Bleenda
0

#2 Ja, det heter hon. Mmm klädseln är väl ganska överdriven. Det håller jag verkligen med om. Och piskan hon håller i , i vinjetten.Skrattande

Men hon är duktig.

ingann
0

Jag ser henne som en "fjantig" person med alltför bräcklig röst och kläderna ska vi inte tala om;p Men hon verkar ju veta vad hon gör iaf och det är väl huvudsaken;)

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

lovlin
0

#4 rösten kan ju inte hon hjälpa i alla fall.. ^^
sen kläderna.. Jag antar att det kan finnas två orsaker. Antingen har någon annan bestämt det åt henne, eller så vill hon själv framstå som professionell genom att inte klä sig i mjukisbyxor, eller vad nu hundägare brukar ha ;) hehe

Anett Lindbom
0

Jag tycker den människan verkar lite jobbig, hon är jobbig att lyssna på. =)

Freke
0

Vilket som.. men det är en produkt och alla program som är produktioner bör ses för vad det är!

Produkter ska ses med kritiska ögon.. eller som ren underhållning..

Se bara på BigBrother är oxå en produktion, är det någon som lever efter det?!

Hälsn. Freke

Bleenda
0

Nu var det nog varken kläderna eller hennes personlighet som var viktig. Det som är viktigt är det som hon åstadkommer.

lovlin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

ja det är lustigt att hon som kvinna kan man prata kläder, röst och beteende väldigt länge utan att bry sig om vad hon åstadkommer…
Kanske för att det inte finns något att klaga på henne som yrkeskvinna?

Freke
0

Det är och för blir en produkt ioch med det precis som CM så kommer det att finnas massor att kritisera för och nackdelar..

Sen är det upp tiull var och en att avgöra vad man anser bra och vettigt..

Likt alla kurser, instruktörer och läromästare eller bara förståsigpåare..

Det går alltid att se men bara för att man ser något så måste man inte leva efter det.. Men ni som  vill anamma hennes lära eller CMs lära.. Varsågod, lycka till och se för allt i världen till att era hundar inte far illa… Det är det enda som är viktigt i alla lägen oavs. vems lära man lever efter!?!

Hälsn. Freke