Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1001 ggr
blackangel
0

Vad e felet??!!

Ber om ursäkt om denna fråga eller påstående igentligen ej hör hemma på denna sajt, men känner att jag måste få skriva av mig;). Varför är det sådana påhopp och smutskastning av vissa medlemmar på vissa fokus, dock ej denna vad jag märkt av.Ingen som hjälper utan snarare stjälper, märkt att detta speciellt är på sidor med uppfödare av en viss ras!!!!! Tycker det e hemskt att människor kan vara så snabba med att klanka ner nya uppfödare eller överhuvud taget folk!!!! Jag är en snäll människa men blir fly förbannad på alla dessa elaka människor som bara slänger ur sig elaka kommentarer och antaganden istället för att ställa upp med svar snällt på frågor även fast de erfarna uppfödarna tycker de e patetiska????!!!! Är det avundsjuka eller vad e felet, nåväl förlåt mitt lilla utbrott, tack för att ni e snälla iallafall kram en besviken medmänniska:(

SessanGD
0

Kram till dig, som uppmärksammat.. vill du pm:a mig e det ok…

Det finns folk/uppfödare som lever för detta. Inget att bry sig om, man lär sig att sortera vilka som är seriös och som bryr sig och de som bara måste bråka/hack

Sessan

AnneN
0

Tyvärr finns det folk som ser ner på allt och alla som inte kan allting, dessa männsikor finns dessvärre inte bara inom uppfödning utan vart man än vänder sig i världen så ska det alltid dyka upp någon bezzerwisser som ser ner på andra och låter dem få veta det.

Ignorera dem, de är bara osäkra på sig själva så egentligen är det lite synd om dem.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Freke
0

Håller med dig…

Finns alltid någon som vet och kan bättre och hjälpa någon är i deras ögon en synd?? för det är lättare att stjälpa än att hjälpa och att hoppa på någon stackare som står villrådig och kunskaps sökande…

blev avstängd på ett forum då jag kritiserade en viss person då jag frågade hur denne kunde hoppa på en ung liten flicka som ville ha en kull efter deras hund bara för att hon gillade denna hunden så mycket och hon fick veckans utskällning om att det var minsann oansvarigt och syndigt att bara tänka den tanken, hon var 13-14år gammal

Hälsn. Freke

Medarbetare på Beroenden.ifokus & Brott.ifokus

Bleenda
0

Det är väl så mycket trevligare om man kan hjälpa och stötta en person i stället för att trycka ner. Det finns dom som anser sej vara proffs. Det finns olika sätt att se på allt. En del kan inte acceptera detta, tyvärr. Visst tänder man till ibland. Särskilt när dom går på yngre medlemmar.

Därför är det så viktigt att skriva ålder på sin personliga sida. Jag brukar gå in där och kolla lite vem jag "pratar" med. Om personen är 50 år eller 12. Kan bli lite annorlunda på disskutionerna då.

blackangel
0

Känns lite bättre nu, ja det är väl tyvärr lättare att stjälpa än att hjälpa för vissa tyvärr…. Brukar oxå gå in o kolla ålder sen e jag av den åsikten att hellre fria än fälla, eller vad man nu ska säga. Visst många säger att varför vara med om man ej tål kritik m.m, men om svaret på alla frågor får elaka kritiska svar så e det ej skoj att diskuttera.. Synd för det är ju så bra med dessa i fokus:(

Detta är en av de få i fokus där man kan ställa frågor utan att bli påhoppad och det känns skönt, vet ej om vissa uppfödare till vissa raser är så rädda för konkurrens att de bara ska smutskasta nya, jag håller ej på med uppfödning men har en syster och hon har blivit väldigt illa bemött. Nåväl vad ska man göra bara gå ur o ignorera eller försöka få ett slut på ett sådant beteende vad kan man göra, hur ska man göra???!!!

SaraC
0

Jadu, jag vet ett annat forum, som inte hör till iFokus, som jag känner precis som du beskriver för. Där kan man knappt inte skriva någonting utan att få skäll och svar som inte hör till frågan.

Det är nog tyvärr så att folk vågar vara mycket mer otrevliga över internet än vad de skulle vara i verkliga livet.

Visst ska man kunna tåla att få kritik, men kritiken ska då också vara framförd på ett bra sätt! Det är stor skillnad.

Vi försöker hålla den här sidan så trevlig som det bara går och vill att alla ska trivas. Men ibland går det inte. En del gånger är det medlemmar som går över gränserna och är otrevliga. Andra gånger är det medlemmar som känner sig "påhoppade" eller liknande, fast de egentligen inte blir det. Man kan tyvärr aldrig göra så att alla är nöjda.

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ingann
0

jag vet vad du talar om eftersom jag är med där och läst alltihop;p

det finns några därinne som är jättebra men många är helt uppåt väggarna "galna"… det är pga av vissa där som jag har sista meningarna på min press hehe

i princip den enda jag pratar med därinne är hon som bråket startade runt (inte din syster) eftersom Founders (som dog) är avkomma till min Razzlan;)

så den sidan läser jag bara numera då man alltid får påhopp om man inte är "vän med eller själv respekterad/erfaren" (enligt dem) uppfödare…

så mitt råd är att skita i dem.. man kan aldrig vinna eller få dem att förstå i en diskussion ändå…

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

blackangel
0

#7 Så sant härmed ska jag försöka att ignorera alla dessa påhopp och bara ta till mej de bra sakerna, men ibland kan man bara inte vara tyst om orättvisorna;)