Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 7182 ggr
[esile]
0

Faktura hos djurklinik

Brukra djurkliniker kunna skriva fakturor, eller är det kontanter/kort som gäller?

Har ett veterinärbesök inbokat men kom precis på att de kanske inte kan skriva faktura. Det är så vanligt att göra det nu för tiden så man funderar inte ens över det. Dumma dumma jag, har ingen möjlighet att betala innan lönen kommer heller… Hur dum får man vara?

[esile]
0

brukar… ;)

AnneN
0

Det är lite olika, en del skriver faktura men många gör det inte så det bör du nog ringa och fråga dem om innan

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[esile]
0

Läste nu på hemsidan att de tar kort och kontanter, vilket lär innebära att de inte skriver faktura. Åhh, och jag som har tid imorgon på morgonen! :(

Brukar man få betala en avgift om man bokar av så tätt inpå?

Denna kommentar har tagits bort.
[esile]
0

Ja, det är bara å ringa imorgon och hoppas på det bästa. Jag hade äntligen fått tummen ur och lyckats boka en tid, känns så typiskt… :(

AnneN
0

Men om de inte skriver faktura så kan du ju be att få bara boka om tiden till en dag då du fått lönen

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

paivi
0

Kontanter / kort har jag varit med om…

Annars kan man ju vara elak och utnyttja tiden ohc sen säga att "tyvärr har jag inga pengar just nu, kan jag vänligen få ett faktura"… då kan djurkliniken inte göra så mycket. Aldrig gjord det själv ännu, men om jag beföver välja mellan vård och icke-laglydighet, och ingen vård och laglydighet, då är det klart var JAG väljer iaf :)

[esile]
0

Jo, jag ska boka om tiden om jag inte kan få faktura men lär få vänta lika länge som jag fick vänta på den här tiden… det dröjde flera veckor innan de hade en tid… nu är det visserligen inget riktigt akut men det är klart man vill ha det gjort och få veta om allt stämmer med hunden.

Paivi: Jag har tänkt tanken, men jag tycker det känns SÅ jobbigt om de skulle säga att de inte kan skriva faktura. Jag är en såndär människa som har väldigt svårt att ljuga. ;)

skogsdimmans
0

Så har en vän till mig gjort med sin katt… När hon skulle hämta katten efter ett besök så frågade hon veterinären om de kunde fakturera henne och fick nej till svar. Så där stod hon utan pengar och de vägrade släppa iväg katten förrän hon fixat pengarna!

[esile]
0

#9 Det är precis det jag är rädd för. Och jag förstår dem ju. Det är säkert många som inte KAN betala och vissa de skriver faktura till kanske inte betalar alls.

Jag känner mig bara så klantig som inte tänkte på det INNAN jag bokade tiden strax innan lön…

[esile]
0

#9: Hur gick det för din vän, fick hon tag i pengar så hon kunde hämta katten?

Hur gör de annars? Har de kvar katten i flera dagar?

kalindas
0

De flesta djursjukhus kräver kontanter och inte faktura.
Ska du ha en möjlighet att få faktura så får du gå till en distiktsveterinär. Men de är ju mest inriktade på kor och hästar.
Om man inte kan betala och de behåller katten så får du även betala för den tid som katten är kvar på djursjukhuset…

Kan fortfarande inte förstå varför veterinärerna inte ser till att göra kreditupplysningar på de som går till dem och vill ha fatura. Det borde ju inte vara så svårt.
Likaså skulle de kunna göra som tandläkare och andra dyra kliniker gör. Ordna någon typ av kreditkort som bara gäller hos veterinären.

Var på ett djursjukhus där ett par hade opererat sin oreggade Rottis för höftledsfel. Pga att de försäkrat honom som Rottis och inte blandras, så gällde inte försäkringen. Detta visste inte ägarana.
Kliniken krävde då att de skulle betala 10 000kr på plats! När de sa att de inte hade 10 000kr och undrade om det kunde få det på räkning. Så krävde djurskötaren att de först skulle tömma de pengar de hade på sitt konto!
Hur många normala löntagare/djurägare har 10 000kr på sitt konto att slänga fram??

/Elisa

Anett Lindbom
0

Min snälla veterinär tar faktura, likaså på vet.stationen tar dom faktura ibland.

Bleenda
0

Vår veterinär tar fakturor, men det är många tusen kronor dom aldrig får se röken av. Folk betalar inte. Och så måste dom krångla med påminnelser och inkasso. Så jag förstår dom till fullo när dom vill ha kontanter eller kort.

fettmedkevlar
0

Är man 18 och äldre så brukar dom skriva faktura, iafl här i Kiruna.

bruksschafrar.blogspot.com

Medarbetare på Brukshundraser.ifokus.se