Äckelvalpar!

Det löste våra valpar själva.
Innan de kunde gå så tog ju tiken hand om det.
Sedan sov de på fällen i korgen och kissade och bajsade på tidningarna runt om.
Men visst hände de att de gick i det. De hade ju ingen koll på vart de satte fötterna på tidningarna.
Så det var ett himmla bytande på tidningarna.
Har de stor plats att vara på?

Ja de har stor plats att vara på och en kartong med filt i att sova i (ville inte ge dem en korg, är rädd att de tuggar sönder den). Visst byter man tidningar ofta, men det räcker ändå inte. :-[

Menar du att de kissar och bajsar inne i lådan oxå alltså?
Hur gamla är de?
Hur gamla är dom? Det undrar jag också.
Det är så det är att ha valpar. Tänk på det ni som tycker era söta hundar ska ha en kull. Tidningar ska man och måste man byta flera gånger om dagen. Grannarna brukar bli glada av att man kommer och tigger tidningar.
Runt 2!/2-3 veckor gamla brukar dom stappla ur lådan för att göra sina behov. Om dom har en chans att göra det. Och så kommer det att hålla på tills dom blir 8 veckor och är leveransklara. Och ju större dom blir ju mer blir det från dom. Så man måste hålla efter hela tiden och byta tidningar. Det blir ju dålig lukt annars också.

Fast de här är extrema. Har haft valpar förr, det är inte första kullen och de har inte alls betett sig så här.
Men men, det blir väl bara till å städa, städa och städa lite till.
Valparna är 6 veckor lite drygt. Kommer börja gå ut med dem lite smått nu så de får göra sina behov ute istället. Kanske kan få dem lite mer rumsrena då. :-)
#5: Rumsrena kan dom inte bli förän de börjar bli könsmogna, då får de sin fysiska förmåga att hålla sig. Men det är ju en fin tanke ^^,
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

#6 Nä men "lite mer rumsrena" är väl i alla fall bättre än att de gör alla sina behov när de själva tycker.
Fast jag tycker nog våra hundar har skött det där med bravur. Har haft några stycken genom åren och inte har det dröjt så länge som till könsmognaden innan de blivit rumsrena. Tycker det bara dröjt några veckor efter de kommit hem så har de anpassat sig efter promenaderna och hållt sig i övrigt. Men kanske det är olika på olika individer?!
Om det är en annan tik än när ni tidigare haft valpar kan det väl kanske ha att göra med att hon inte städar lika noggrannt också? "Renligheten" varierar säkert mellan individer, även hos valparna.
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar
#7: Går man ut tillräckligt ofta hinner dom ju inte bli så kissnödiga att dom kissar på sig, och olika individer dricker olika mycket och måste kissa olika mycket men att kunna fysiskt hålla sig, att knipa igen fast man är nödig, kommer inte förän i samband med könsmognaden.
Trodde själv att det kom mellan 4-5 månader men respekterad instruktör lärde mig att det kommer ännu senare än så.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tror som #8 renlighet har även mycket med individen att göra.
Valpar har förvisso ingen fysisk möjlighet att hålla sig, men jag tror absolut att individen och flockmentaliteten i allmänhet ligger till stor grund i det hela.
≧◔◡◔≦