Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 791 ggr
[Inana]
0

Bella blir bok

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som förmodligen ingen här vet så läste jag bild och formgivning på gymnasiet
och efter det halkade jag in på skrivande med grafiskform på en folkhögskola. Mycket roligt och givande.
Där började min passion för barnböcker ta fart ordentligt och nu jäklar ska det bli en bok om skruttan.
Funderar fortfarande på titel men kanske "Bella och Draken" (draken är favvis-gosedjuret).
Boken ska handla om hur tråkigt det är att vara en bullevalp när det regnar och ingen har tid att leka.

En annan rolig grej vore att göra väldigt pedagogiska barnböcker och förklara hur hundar/valpar fungerar i sagor och berättelser.
"Mamma varför tuggade valpen sönder min leksak?" och annat som kanske barn har lite svårt att förstå.

Aja, drömma kan man och en sak i taget :)
Jag vill i alla fall visa er första sidan i boken om Bella och draken.
Hoppas ni gillar den :)

Emaljoh4
0

Intressant! :)

Medarbetare på Agility Ifokus - Välkommen in! Glad

Normal is an illusion. What's normal to a spider, is chaos to a fly.

AnneN
0

Jag tror den kommer att bli jätte bra =)

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

[Vargnatt-]
0

Åh det lät jätteroligt och en sådan barnbok skulle jag nog vara snabb att köpa när jag får barn ^^

Zvintos
0

#3: Samma här. ^^

SaraC
0

Kul idé! Ser kanonbra ut. Håll oss gärna underrättade om hur det går Glad

Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

KerstinP
0

Vad roligt! Lycka till med boken! Ja vi vill gärna veta hur det går för dig med böckerna.

Sara87
0

Vilken fin förstasida :)

De blir nog jättebra böcker tror jag, lycka till! :)

Bleenda
0

Man ska ha drömmar. Och kan man förverkliga dom så ska man göra det. Lycka till.Skrattande

[Inana]
0

Tack Bleenda! Det gjorde mig väldigt glad! Det är sånt man behöver få höra ibland :)

Aribigga
0

Får man förbeställa tre exemplar? ;P

lurvponnyn.vimeddjur.se

Tina-A
0

Ååååh vad fiiiiin!! :D Jag dör, det är helt fantastiskt. Det måste vara bland det roligaste man kan göra! Vad avis jag blir nu ;)

Dock kan jag inte hålla mig utan måste bara påpeka att det är i väldigt få fall en mening på godtycklig svenska börjar med "Och". Antingen ett komma innan och litet o, eller så plockas "och" bort helt. "Inne finns det ingen som har tid att leka".

Lycka till med din bok!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]