hemska getingar!
Är det flera än jag som har fått sin hund getingstucken på ett par känsliga ställen?.Dom stack Snodden först på trampdynan när han låg och sov, och sedan på läppen när han högg efter en,detta har aldrig hänt mina hundar förr, så jag undrar om det kan vara någon fara med det?,nu lade jag kylomslag bägge gångerna och fick ned svullnaden med det,och han har varit precis som vanligt både då och efteråt,ska väl tilläggas att dom inte kommer åt honom på andra ställen än där pgr av hans tjocka päls.
Min tik fick sig ett sting på nosryggen och ett annat samtidigt på läppen. Hon såg förjävlig ut, men det gick över på ett par timmar och hon vart aldrig dålig, som tur var.
Det är som med människor. Vissa reagerar inte alls, utan bara blir svullna, och vissa kan bli jättesjuka eller dö utav det. Så koll bör man ha.
misstänkte det;-), jag är glad att det gick så bra som det gick för den som stack honom på trampdynan gjorde väldigt ont efteråt det syndes väl, han skakade ett tag i benet och kunde inte stödja på tassen på ett par timmar, dom är bra ruskiga nu usch!
stackars snodden =( det är min största fasa nu att åskar ska bli stucken när han försöker jaga dem…
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

roxie har otroligt nog klarat sej från att bli stucken… hon jagar dom mer än gärna(o vi har massor inne i vardagsrummet..funderar på om dom bor i närheten, har dock inte hittat ngt bo) o jag är jätterädd att hon ska lyckas fånga en o bli stucken i munnen…
Grannens Fralla blev stucken i trampdynan oxå, rätt i en ven och det blev ett hastigt besök på bagarmossen.. Med övernattning och dropp..
AmBulldogen jag passar fick 4 stick i nacken och såg ut som. f-n… Men hon klarade sig väl lite bölder dock..
Tzar fick ett stick i tassen, men han pep till och haltade 2steg sen brydde han sig inget mer? *skönt*
Getingar är och förblir Inga roliga insekter.. Kan ingen hitta på något som tar bort dom och fästingar???
nu är dom inge roliga alls.
3, ja jag tyckte riktigt synd om honom då,men får försöka hålla efter dom så gott det går när dom vill hugga efter dom,men det är ju som för oss vi tar till flugsmällan i stället ju.
6, ibland vill man verkligen hitta undermedel,kan tänka mig det där om trampdynan dom är ju så känsliga där också