Hundar iFokus

Hundar

Etikettutfodring-och-foder
Läst 1447 ggr
Anett Lindbom
0

Bra seniorfoder

Jag ska byta foder till min Whippet & se om han lägger på sig lite hull.

Har ni ngt bra tips på ett bra foder för seniorer?

Jag har funderingar på några olika märken och det är då Hills, Royal Canin, Orien & Purina Pro Plan eller kanske Eukanuba. Eller har ni ngt förslag på ngt annat märke som är ett bra foder?

Nu får min hund Doggy för seniorer, ett billigt helsvenskt foder som han har fungerat på rätt så bra ändå, det enda är ju då att han har tappat en del i vikt.

Anett Lindbom
0

Ja vad tror ni om ett bra seniorfoder till en hanhund på 10 år. Jag funderar lite på Purina Pro Plan, Hills eller ngt de märkena som jag har skrivit här ovan i första inlägget, Men jag funderar också på om det kanske finns ngt bra färskfoder för äldre hundar, Det finns ju olika frysta färskfoder men jag vet inte vilket som är bäst, vad tycker eller tror ni om det?

Bogart
0

Nu har jag ingen gammal hund, och har inte heller haft en, men kom och tänka på en sak. Är inte ofta seniorfoder ganska lika lightfoder? Vet att i vissa märkens sortiment så är senior och light samma sak (t.ex. Carrier). Så om du testar något annat seniorfoder och det fortfarande inte funkar bra, så kanske du ska överväga att gå tillbaka till hans gamla vuxenfoder? Sen så finns det ju tillskott som är bra för gamla hundars leder och sånt som du kan använda utöver. Bara en liten tanke. :) Hoppas att du hittar något som funkar för din hund snart.

Med vänlig hälsning

Kajsa, sajtvärd på BARF i Fokus.

Marylojs
0

Jag är fantastiskt nöjd med Orijen, och alla jag pratat med som ger det är också supernöjda. Helt klart värt att prova tycker jag.

Anett Lindbom
0

#3, Ja jag vet ju att det är flera vinthundsmänniskor som ger det till sina vinthundar med bra resultat så det är ju helt klart värt att prova.

#2, Det är ju lite fånigt att/ om seniorfoder är ungefär likadant som light, för alla äldre hundar har ju inte några problem med vikten, Min hund har aldrig haft problem med det. Men nu i första hand så ska jag se om Orijen har ett bra seniorfoder..

Lottizz
0

Hej hallå… Kan varmt rekomendera royal canin. dom har juh ras foder som e mer inriktat för olika kroppstyper å hundar. har själv en boston terrier tik på åtta månader, fin i kroppen å magen fungerar super bra nu e hon ju junior men. har även en syster med en golden vars vatten exem blivit otroligt mycke bättre sedan hon bytte till Royal han är fem år. Sen e de juh svårt att säga hur de skulle fungera för just din hund men ja har bara hört gott om de fodret. Mvh lotta

Anett Lindbom
0

Förr använde vi Royal Canin till katter som hundar men jag tycker nog att det fodret har försämrats, mina katter blev dåliga med bla klåda & allergier så jag är inte så förtjust i RC nu längre.

Men jag har ju även haft lite funderingar på Standardt, det ska visst vara ett bra foder fast då finns inte det här i stan så då blir det genast lite svårare för mig eftersom att jag saknar både körkort & bil.

pepsan
0

Hejsan!

Du kan ju beställa på www.foderbilen.se får det hem till dörren.

Själv har jag 2 tikar 7år och 8år och har precis börjat med Eukanuba lamm och ris. Har oxå gett doggy, men det är rätt dåligt foder tycker jag= bajsar väldigt mycket ..

Dom har en 7½ säck för 300kr, Eukanuba.

Anna.

ingann
0

#6 Standardts foder verkar ju vara anpassat för alla typer av hundar från valpar till seniorer;)

Jag beställer all min djurmat från foderbilen pga att jag saknar bil o körkort och dessutom har en nervskadad arm så jag varken kan eller får bära mer än ett mjölkpaket med ena armen, så för mig är det perfekt att få det hemburet in i hallen:) Deras leveranstider på 1-3 dagar (jag brukar alltid få det dagen efter om jag beställer på fm) är suveräna och fraktkostnaderna är bra även om man köper lite;)

Fraktkostnader:

Handla för:                    0:- -399:-       400:- -899:-      900:- -

1. Postpaket                    99:-*                 49:-                 0:-
2. Hempaket u. kv.          69:-*                 19:-                 0:-
3. Tidsbokning STHLM       99:-*                 49:-                 0:-

/Ingalill

*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*

Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

Anett Lindbom
0

Jag har precis beställt ifrån Olivers Petfood, jag tänkte att jag skulle testa det först och fungerar det inte så blir det från foderbilen sedan, dom har ju lite att välja på.:) Man får ju även Olivers hem till dörren, så smidigt när man får sånt hemkört. Jag saknar ju också körkort & bil så då är det guld värt när man får sakerna hem till dörren.