Vad tycker ni?
Alla tjatar om att min tik är så smal hela tiden. Men hon har ett lagom fettlager över revbenen och dem syns inte och hon är faktiskt blandning mellan bordercollie, schäfer och labrador. Hon har fått bordercolliens kropp fast med schäferteckning.
Inte många tänker på att bordercollien är ganska slank där under all päls. Jag skaffade fram två bilder på lite mer korthåriga borders för att visa hur kroppen egentligen ser ut.
Jag har försökt allt för att få henne att tycka om att äta, men det är helt enkelt äckligt med mat.
Vad tycker ni? Är hon för smal? Jag lägger upp lite bilder på henne och en riktig border så får ni säga vad ni tycker.

Jag tycker hon ser smal ut, men det är ju svårt att se hur mycket fett hon har över revbenen på en bild. Säger du att hon har lagom så har hon nog det.
Är du osäker så fråga en veterinär. :)
lurvponnyn.vimeddjur.se

Hon har ett ganska tjockt laget fett över revbenen, så man känner dem inte alls mycket och de syns inte alls.
Ja, jag kanske borde göra det. Men när hon var valp sa dem att hon var fin fast hon var väldigt smal och en djurvårdare jag pratade med sa att hon tyckte att hon hade en jättefin och slank kropp.
Men många tror ju att hon är en schäfervalp. Och dem ska ju verkligen inte vara så smala.