Ta valpar?
Hur gammal får en hund vara som max när den får valpar för första gången?

Dom säger att man kan ta valpar första gången vid 3;e löpningen…Men ibland kan ju tiken böra löpa tidigt så när den är 2 år så är det ok…ska ha valpar med min Tiara nu första gången o hon e 4 år…alltså 1 år till och det hade ej gått för första gångaren så det gäller även en åldersgräns på på det!!!!!!!!!själv tycker jag inte att man sen tar valpar efter dom fyllt 6 år…

Dom säger att man kan ta valpar första gången vid 3;e löpningen…Men ibland kan ju tiken böra löpa tidigt så när den är 2 år så är det ok…ska ha valpar med min Tiara nu första gången o hon e 4 år…alltså 1 år till och det hade ej gått för första gångaren så det gäller även en åldersgräns på på det!!!!!!!!!

Dom säger att man kan ta valpar första gången vid 3;e löpningen…Men ibland kan ju tiken böra löpa tidigt så när den är 2 år så är det ok…ska ha valpar med min Tiara nu första gången o hon e 4 år…alltså 1 år till och det hade ej gått för första gångaren så det gäller även en åldersgräns på på det!!!!!!!!!

Oj!!!Nu blev det ju 3 svar från mig? Kan någon vänlig själ ta bort 2 av dom;)
En tik får inte paras förrän tidigast i andra löpet, dock inte tidigare än vid 18 månaders ålder… någon övre gräns har jag inte hört men jag skulle inte tro att det är så bra för en tik att få 1a kullen efter 4-5 års ålder
/Ingalill
*Personlig ägodel till 2 söner, 1 katt och 1 hund*
Medarbetare på Singelföräldrar och mobiltelefoner

jag har hört att en hund här i närheten fick ca.12 valpar och det var första kullen hon var upp imot 9 år (hunden var ju alldeles för gammal!)