Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 738 ggr
Elega
0

Två frågor om löp

Min tik har iof löpt ganska många gånger nu med jag har två frågor jag har undrat över länge.

Varför "städar" hon efter sig? Om ni inte förstår vad jag menar så slickar hon upp det hon råkat droppa på golv, säng eller matta med omsorg. Om hon inte har märkt något är det bara att ropa på henne och peka så städar hon genast upp. Detta gör mer eller mindre alla mina kompisars tikar också.

Och kan man använda människobindor? De trosskydden jag köper på djuraffär tycker jag är för små och blodet kommer i hela tikskyddet iallafall. (Jag tänkte på om det kanske var något speciellt ämne i människobindorna som dem kanske inte mår så bra av)

AnneN
0

Varför de städar efter sig vet jag inte exakt, men de kanske inte vill smutsa ner? =)

Ja man kan använda vanliga bindor ist för de tikskydd som man köper i affären, det finns inget farligt i dem vad jag vet iaf.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Em--ma
0

hon kanske slickar upp det för att det är gott ;D. Eller kanske inte ;P

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Johanna
0

vet inte heller varför, men Roxie är likadan o jag tycker det är jättebra… hon är väldigt duktig o det va inte många droppar som hamnade utanför..

jag köpte vanliga trosskydd o satte i hennes trosa.. perfekt

Tiarasmatte
0

När min Tiara löper så städar hon undan helt så jag märker inte ens att hon löper…har aldrig sett en bloddroppe och har aldrig behövt använda tilskydd;)